AnonymBruker Skrevet 27. juni #1 Skrevet 27. juni For 2 timer siden skulle jeg kaste et champagneglass i "glass og metallcontainer", og glasset falt ned og ble knust på asfalten foran meg. Akkurat i det sekundet glasset ble knust, kjente jeg at jeg fikk noe inn på det ene øyet. Tenkte først det var et insekt eller rusk, men nå tror jeg at det kan være en bitteliten glassbit som har hoppet opp 1,70 m og inn på øyet. Kjenner at det er noe der på siden/ bak øyet. Er det mulig at det kan skje, selv om jeg hadde briller på? Hva gjør jeg? Kontakter optiker for en undersøkelse? Anonymkode: 0dc77...e98
AnonymBruker Skrevet 27. juni #3 Skrevet 27. juni Du må til legevakt og hvis det stemmer vil de bli sendt direkte til øyeavdeling på sykehuset. Slike ting kan ødelegge synet, så ikke noe vits å utsette. (Jeg endte som sjåfør som opplevde noe ganske likt) Anonymkode: bd3a1...b15 4
Evot_i_skogen Skrevet 27. juni #4 Skrevet 27. juni Ring legevakten. Da kommer du nok inn for en øyeskylling med påfølgende fargesjekk etterpå (de drypper en type farge i øyet for å se etter skader på øyet). Ring med en gang! Hvis du venter så kan biten gnikke og skape dypere sår. Det kan absolutt skje selv om du har briller på, spesielt hvis det er vanlige briller. De ligger ikke tett inntil ansiktet og så små glassbiter kan sprette noe ekstremt. 5 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni #5 Skrevet 27. juni Legevakt. Det er da ikke noe å lure på Anonymkode: 5dac5...d3c 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #6 Skrevet 27. juni Legevakta nå. Men champagne glass skal ikke kastes i glass og metallemballasje. Anonymkode: 1ee0c...192 2 8
AnonymBruker Skrevet 27. juni #7 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Legevakta nå. Men champagne glass skal ikke kastes i glass og metallemballasje. Anonymkode: 1ee0c...192 Hvor da? Ts Anonymkode: 0dc77...e98
AnonymBruker Skrevet 27. juni #8 Skrevet 27. juni Terskelen min for å gå på legevakten er veldig høy, da jeg bor i Bergen sentrum og legevakten er kun hvis du er halvdød eller er alvorlig skadet, og ikke fastlegen kan ta imot deg. Får alltid sur beskjed om å kontakte fastlegen eller gå hjem og se om det går over. Jeg ringte min fastlege som ikke hadde kapasitet til å ta imot meg, så ringte jeg Brilleland og ikke fikk svar, og etter det ringte jeg legevakten og de sa jeg skulle komme til kl 15, og nå sitter jeg og venter på venterommet. TS Anonymkode: 0dc77...e98 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #9 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvor da? Ts Anonymkode: 0dc77...e98 Restavfall Anonymkode: 1896f...12f 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni #10 Skrevet 27. juni Kvinneguiden slutter aldri med å bare gi_og_gi, til det uendelige. Anonymkode: 0f771...60f 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #11 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Restavfall Anonymkode: 1896f...12f Ja men det er jo glass Ts Anonymkode: 0dc77...e98 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #12 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kvinneguiden slutter aldri med å bare gi_og_gi, til det uendelige. Anonymkode: 0f771...60f Hva mener du? Anonymkode: 0dc77...e98 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #14 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja men det er jo glass Ts Anonymkode: 0dc77...e98 Men ikke emballasje! Hadde det vært en champagneflaske kunne den gått i glass og metall. Drikkeglass inneholder annet enn glass/metal og skal derfor kastes i restavfall https://sortere.no/produkttype/Vin-_og_drikkeglass/85 Anonymkode: a14f5...501 3 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni #15 Skrevet 27. juni Du kødder ikke med øynene. Ring legevakta! Anonymkode: b55c9...334 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #16 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men ikke emballasje! Hadde det vært en champagneflaske kunne den gått i glass og metall. Drikkeglass inneholder annet enn glass/metal og skal derfor kastes i restavfall https://sortere.no/produkttype/Vin-_og_drikkeglass/85 Anonymkode: a14f5...501 Nå lærte jeg noe nytt Ts Anonymkode: 0dc77...e98 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #17 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kødder ikke med øynene. Ring legevakta! Anonymkode: b55c9...334 Er på legevakten Ts Anonymkode: 0dc77...e98 1 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni #18 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): For 2 timer siden skulle jeg kaste et champagneglass i "glass og metallcontainer", og glasset falt ned og ble knust på asfalten foran meg. Akkurat i det sekundet glasset ble knust, kjente jeg at jeg fikk noe inn på det ene øyet. Tenkte først det var et insekt eller rusk, men nå tror jeg at det kan være en bitteliten glassbit som har hoppet opp 1,70 m og inn på øyet. Kjenner at det er noe der på siden/ bak øyet. Er det mulig at det kan skje, selv om jeg hadde briller på? Hva gjør jeg? Kontakter optiker for en undersøkelse? Anonymkode: 0dc77...e98 Du får en skade der du risikerer å få skade på øyet, og så løper du til kvinneguiden og oppretter en tråd om saken? Normale, oppegående mennesker løper på legevakt med en slik type skade. Anonymkode: f6f05...180 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #20 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Terskelen min for å gå på legevakten er veldig høy, da jeg bor i Bergen sentrum og legevakten er kun hvis du er halvdød eller er alvorlig skadet, og ikke fastlegen kan ta imot deg. Får alltid sur beskjed om å kontakte fastlegen eller gå hjem og se om det går over. Jeg ringte min fastlege som ikke hadde kapasitet til å ta imot meg, så ringte jeg Brilleland og ikke fikk svar, og etter det ringte jeg legevakten og de sa jeg skulle komme til kl 15, og nå sitter jeg og venter på venterommet. TS Anonymkode: 0dc77...e98 Dette var en merkelig tolkning av legevakten. Hvilke grunner har du vært der for da, tenker jeg. Jeg har alltid fått god hjelp på legevakten i Bergen. Synes ikke det er fint å spre sånn feilinformasjon som skaper mistillit og gjør at folk ikke oppsøker hjelp. Har vært der pga en øyeskade og fikk veldig god hjelp, psykisk sammenbrudd, soppinfeksjon i halsen m.m. Jo, ventetiden er lang, men alltid god hjelp. Så bra du oppsøkte lege! Anonymkode: 17029...6b7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå