AnonymBruker Skrevet 27. juni #1 Skrevet 27. juni Jeg forstår ikke hvordan det er mulig? Pga sykdom har jeg plagdes med matlyst. Før sykdom var jeg svært sukkeravhengig, spiste godteri hver dag. Sukkersuget forsvant da jeg var syk, men nå er det tilbake. Spiser ikke godteri hver dag, men økt søtsug og mer matlyst. Gikk på vekten i dag som viser at jeg har gått opp 3 kilo, og det bare på en uke. Hvordan er det mulig? Det også tydelig over mage, rumpe og lår at jeg er mer kvapsete. Må vel være økt vann i kroppen pga økt sukkerinntak? Jeg er forsåvidt normalvektig. Veier nå 68 kg og er 175 cm høy, men ønsker jo å gå ned til 60 kg. Vurderer sterkt slankemedisin nå altså, for dette går jo ikke… Anonymkode: a6ac2...f84
AnonymBruker Skrevet 27. juni #2 Skrevet 27. juni Vannvekt, luft i magen, hormonell syklus... Anonymkode: dd1ff...55f 7 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #3 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vannvekt, luft i magen, hormonell syklus... Anonymkode: dd1ff...55f Legger man på seg av mer luft i magen? Jeg har ikke hatt mensen på 10 år pga hormonspiral, men merker dog at jeg er veldig øm på brystene. Har man hormonell syklus selv om man ikke har mensen og hormonspiral? Anonymkode: a6ac2...f84
AnonymBruker Skrevet 27. juni #4 Skrevet 27. juni Tror ikke slankemedisin er veien å gå. Dette er jo ikke ekstremt. Det er bedre å prøve å bytte ut sukker, eller trappe ned. Hvis du kan gå opp tre kg på en uke, så kan du også gå ned tre kg på en uke. Anonymkode: 879a6...56a 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #5 Skrevet 27. juni Vanlig å tape litt ved sykdom og få det tilbake når man er frisk. Anonymkode: 9e7c8...645 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #6 Skrevet 27. juni Har du veid deg på samme tidspunkt hver dag? Det kan utgjøre ganske stor forskjell om du ikke har gjort det… Anonymkode: 8cab0...f7b
AnonymBruker Skrevet 27. juni #7 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Legger man på seg av mer luft i magen? Jeg har ikke hatt mensen på 10 år pga hormonspiral, men merker dog at jeg er veldig øm på brystene. Har man hormonell syklus selv om man ikke har mensen og hormonspiral? Anonymkode: a6ac2...f84 Innhold i tarmene kan også spille inn. Du kan ikke begynne å snakke om slankemedisin etter èn veiing, det er jo hysteri. Antagelig får du ikke heller siden du er normalvektig. Beveg deg mer. Om ikke trening så gå tur og mosjoner. Spist sunt og pass på at du spiser nok proteiner, fiber og trege karbohydrater sånn at du blir mett (det er ingenting som gir meg mer søtsug enn å være småsulten). Vei deg til samme tid en gang i uken og la det gå noen uker før du ser om trenden er at du går opp eller ned. Anonymkode: dd1ff...55f 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni #8 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Legger man på seg av mer luft i magen? Jeg har ikke hatt mensen på 10 år pga hormonspiral, men merker dog at jeg er veldig øm på brystene. Har man hormonell syklus selv om man ikke har mensen og hormonspiral? Anonymkode: a6ac2...f84 Luft veier ja. Ikke så veldig mye, men det kan utgjøre noe. Ellers syns jeg ikke det er rart at du veier mer hvis du har spist mer. Mat i magen veier også. Men, det meste er nok væske, som du kan bli av med i løpet av kommende uke. Anonymkode: 3394c...b83
AnonymBruker Skrevet 27. juni #9 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du veid deg på samme tidspunkt hver dag? Det kan utgjøre ganske stor forskjell om du ikke har gjort det… Anonymkode: 8cab0...f7b Ja, men har ikke pleid å veie meg rett etter måltid, det gjorde jeg nå. Har de siste dagene følt at jeg har æset ut, rett og slett. Og selvfølgelig mer luft i mage pga økt sukkerinntak. Så ble nysgjerrig og veide meg nå. Fikk jo helt sjokk.. Anonymkode: a6ac2...f84
AnonymBruker Skrevet 27. juni #10 Skrevet 27. juni Ville tatt en graviditetstest for å være på den sikre siden der. Anonymkode: eeb62...e05
AnonymBruker Skrevet 27. juni #11 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Innhold i tarmene kan også spille inn. Du kan ikke begynne å snakke om slankemedisin etter èn veiing, det er jo hysteri. Antagelig får du ikke heller siden du er normalvektig. Beveg deg mer. Om ikke trening så gå tur og mosjoner. Spist sunt og pass på at du spiser nok proteiner, fiber og trege karbohydrater sånn at du blir mett (det er ingenting som gir meg mer søtsug enn å være småsulten). Vei deg til samme tid en gang i uken og la det gå noen uker før du ser om trenden er at du går opp eller ned. Anonymkode: dd1ff...55f Trener 3 dager i uken, så har hele tiden vært i aktivitet. Også under sykdom. Jeg har cøliaki, og for to dager siden gikk jeg på en stor smell og spiste større mengde gluten. Kan det spille inn? Anonymkode: a6ac2...f84
AnonymBruker Skrevet 27. juni #12 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er forsåvidt normalvektig. Veier nå 68 kg og er 175 cm høy, men ønsker jo å gå ned til 60 kg. Vurderer sterkt slankemedisin nå altså, for dette går jo ikke… Anonymkode: a6ac2...f84 Du bør dra til fastlegen og spørre om å få en slankeoperasjon også Anonymkode: 1c8d5...7e3
AnonymBruker Skrevet 27. juni #13 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville tatt en graviditetstest for å være på den sikre siden der. Anonymkode: eeb62...e05 Jeg har jo hormonspiral? Anonymkode: a6ac2...f84
AnonymBruker Skrevet 27. juni #14 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trener 3 dager i uken, så har hele tiden vært i aktivitet. Også under sykdom. Jeg har cøliaki, og for to dager siden gikk jeg på en stor smell og spiste større mengde gluten. Kan det spille inn? Anonymkode: a6ac2...f84 Ja, får ikke dere med cøliaki mye luft i magen av gluten? Ikke vei deg rett etter mat. Vei deg f.eks hver fredag morgen etter du har vært på toalettet, før du har spist noe. Anonymkode: dd1ff...55f
AnonymBruker Skrevet 27. juni #15 Skrevet 27. juni Du vil jo binde mye vann om du plutselig øker sukkerinntaket. Jeg kan lett gå opp 3 kg. I løpet av en helg med dårlig kosthold. Dette er vann som forsvinner så snart jeg spiser normalt igjen. Så er ikke slik at man legger på seg 3 kg. på en uke. Anonymkode: 2d06b...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #16 Skrevet 27. juni Hver kveld er jeg 2-3kg lettere enn jeg våknet som. På forskjellige stadier i syklusen er jeg 2-4kg tyngre enn minste vekt. Jeg har enda ikke spist, og jeg er 900gr lettere nå enn jeg var for 12t siden. Ja, vekt varierer veldig, og du er ikke i nærheten av å kunne få slankemedisin. Det er vanlig for kvinner å variere slik. Anonymkode: aff9a...aa2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #17 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vil jo binde mye vann om du plutselig øker sukkerinntaket. Jeg kan lett gå opp 3 kg. I løpet av en helg med dårlig kosthold. Dette er vann som forsvinner så snart jeg spiser normalt igjen. Så er ikke slik at man legger på seg 3 kg. på en uke. Anonymkode: 2d06b...c8f Ja, jeg har også konkludert med at det er sukkeret. Føler meg skikkelig ekkel i kroppen, og man blir jo så fort avhengig også. Har jo også blitt litt ekstra is siden det er sommerferie… Nå er det virkelig null sukker i tiden fremover, og mer restriksjon på mat. Anonymkode: a6ac2...f84
AnonymBruker Skrevet 27. juni #18 Skrevet 27. juni Herregud, det er ingen som får slankemedisin for å gå ned noen forfengelighetskilo. Vekten kan variere med vann, tarminnhold osv. Ro deg ned tre hakk. Anonymkode: 822f8...85f 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #19 Skrevet 27. juni Du må veie deg om morgenen. Ikke etter du har spist. Anonymkode: b2867...dca 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #20 Skrevet 27. juni Jeg er 153 cm og 56 kg. Tror jeg må få meg slankemedisin også. Anonymkode: b2867...dca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå