AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:04 #1 Skrevet fredag kl 10:04 Vurderer reise til Tyrkia, men er usikker på hvor jeg bør reise. Noen som har tips? Eventuelt tips til hotell? Reiser med 2 ungdommer Anonymkode: 24ac3...e80
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:05 #2 Skrevet fredag kl 10:05 Det beste tipset er vel å la være og heller finne et annet sted. Anonymkode: 76877...008 7 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:05 #3 Skrevet fredag kl 10:05 Ville ikke anbefalt Tyrkia. Veldig utrivelige folk og utrivelig plass. Anonymkode: cb8cd...faf 6
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:06 #4 Skrevet fredag kl 10:06 Hellas er bedre😎 Anonymkode: 3ab7c...57b 5 1
Mannisinbestealder Skrevet fredag kl 10:08 #5 Skrevet fredag kl 10:08 (endret) De største skeptikerne har ofte ikke vært der. Jeg har vært der 3 ganger. Jeg anbefaler alle som gir råd å oppgi erfaring. Du må vel begynne med å velge by og flyplass. Ikke noe problem å dra dit. Husk at der kan bli veldig varmt i sommermånedene. Endret fredag kl 10:10 av Mannisinbestealder 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:14 #6 Skrevet fredag kl 10:14 Mannisinbestealder skrev (5 minutter siden): De største skeptikerne har ofte ikke vært der. Jeg har vært der 3 ganger. Jeg anbefaler alle som gir råd å oppgi erfaring. Du må vel begynne med å velge by og flyplass. Ikke noe problem å dra dit. Husk at der kan bli veldig varmt i sommermånedene. Menn og kvinner kan bli behandlet litt forskjellig i Tyrkia, også barn. Ville vurdert om det var et annet sted å dra, grunnet ustabilitet og Tyrkias forhold til Iran. Anonymkode: 47724...bae 2 2
tirben Skrevet fredag kl 10:19 #7 Skrevet fredag kl 10:19 (endret) Jeg vil anbefale Bodrum, som også blir kalt Tyrkias St.Tropez. Her vrimler det av gode restauranter, hoteller og shoppingmuligheter. Byen er nydelig med lave hvitmalte hus, og kan minne om Hellas. Dette er et populært feriested for velstående tyrkere, og også der Märtha og Durek Verret la sin bryllupsreise. Kanskje noe dyrere enn andre feriesteder i Tyrkia, men også mye bedre. https://www.reiseguiden.no/reiseguider/bodrum-er-tyrkias-st-tropez-3433 Endret fredag kl 10:20 av tirben 3 1
Mannisinbestealder Skrevet fredag kl 11:41 #8 Skrevet fredag kl 11:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): Menn og kvinner kan bli behandlet litt forskjellig i Tyrkia, også barn. Ville vurdert om det var et annet sted å dra, grunnet ustabilitet og Tyrkias forhold til Iran. Anonymkode: 47724...bae ....men du har ikke vært der? 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:35 #9 Skrevet fredag kl 19:35 Ikke alanya i hvert fall! Så masete utenfor restauranter og så varmt nå i juli. Ville styrt unna Tyrkia Anonymkode: d3ed3...6cd 1
tirben Skrevet fredag kl 20:54 #10 Skrevet fredag kl 20:54 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke alanya i hvert fall! Så masete utenfor restauranter og så varmt nå i juli. Ville styrt unna Tyrkia Anonymkode: d3ed3...6cd Tyrkia er ikke varmere enn feks Hellas, Spania eller andre land man drar på sommerferie til. Man kan selvfølgelig holde seg i Skandinavia eller Island, men de fleste drar vel til "Syden" for å være garantert varme. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:00 #11 Skrevet fredag kl 21:00 Har vært på ferie i Tyrkia fire ganger, Alanya og Antalya. Det er mye fint, - været og maten er bra. Men har landet på at jeg ikke ønsker å dra tilbake. Synes folkene er for masete, nesten på grensen til trakassering. Hilsen Kvinne 44 Anonymkode: c6dc4...b4e 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:06 #12 Skrevet fredag kl 21:06 Ville styrt unna Tyrkia iallefall om ungdommen er jenter. Og for all del ikkje ta Hamman aleine. Anonymkode: b13f6...1e4 1
Amossa Skrevet fredag kl 21:09 #13 Skrevet fredag kl 21:09 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Menn og kvinner kan bli behandlet litt forskjellig i Tyrkia, også barn. Ville vurdert om det var et annet sted å dra, grunnet ustabilitet og Tyrkias forhold til Iran. Anonymkode: 47724...bae Du har neppe vært i Tyrkia. Vi har leilighet i Side, som ligger i Antalyabukten. Jeg er der 3 mnd i året, og kjenner mange norske, svenske og andre europeere som også har leilighet der. Vi reiser til Tyrkia pga klimaet, men også fordi tyrkere generelt er hyggelige folk. Her finnes nesten ikke kriminalitet, og den som er, gjøres av utlendinger - ikke tyrkere. Tyrkia er medlem av Nato, og akkurat som Norge og de fleste europeiske land, er Tyrkia dypt bekymret over USA og Israels krigføring i Midt-Østen. 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:13 #14 Skrevet fredag kl 21:13 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det beste tipset er vel å la være og heller finne et annet sted. Anonymkode: 76877...008 Enig. Det er mye rart som skjer rundt der, det har det alltid vært men nå er det mye rart på alle kanter. Anonymkode: c2a3a...fbe 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:15 #15 Skrevet fredag kl 21:15 Amossa skrev (3 minutter siden): Du har neppe vært i Tyrkia. Vi har leilighet i Side, som ligger i Antalyabukten. Jeg er der 3 mnd i året, og kjenner mange norske, svenske og andre europeere som også har leilighet der. Vi reiser til Tyrkia pga klimaet, men også fordi tyrkere generelt er hyggelige folk. Her finnes nesten ikke kriminalitet, og den som er, gjøres av utlendinger - ikke tyrkere. Tyrkia er medlem av Nato, og akkurat som Norge og de fleste europeiske land, er Tyrkia dypt bekymret over USA og Israels krigføring i Midt-Østen. Vore i Tyrkia 2 gange . Aldri meir. Makan til ekle men. Måtte bytte hotell. Fleire uheldige episodar med menn på begge turane. Styr unna Tyrkia om en er jenter/Kvinner. Anonymkode: b13f6...1e4 6
tirben Skrevet fredag kl 21:21 #16 Skrevet fredag kl 21:21 Vi har feriert i Bodrum ca 10 ganger, med to døtre, som har vært der både som tenåringer og unge voksne. Har aldri hatt ubehagelige opplevelser. 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:51 #17 Skrevet fredag kl 21:51 Hadde blitt hjemme om alternativet var Tyrkia. Anonymkode: 47050...a8a 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:58 #18 Skrevet fredag kl 21:58 Alle muslimske land er bedritne reisemål. Velg f eks Hellas/greske øyer i stedet, same same, med unntak av at du kan føle deg likeverdsatt som kvinne i sistnevnte land. Anonymkode: 7e722...341 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:00 #19 Skrevet fredag kl 22:00 tirben skrev (38 minutter siden): Vi har feriert i Bodrum ca 10 ganger, med to døtre, som har vært der både som tenåringer og unge voksne. Har aldri hatt ubehagelige opplevelser. Jeg var der med to venninner og tre halvstore jenter. Mulig vi ble trakassert fordi vi var blonde. 🙄 Anonymkode: 7e722...341
Amossa Skrevet lørdag kl 16:48 #20 Skrevet lørdag kl 16:48 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Alle muslimske land er bedritne reisemål. Velg f eks Hellas/greske øyer i stedet, same same, med unntak av at du kan føle deg likeverdsatt som kvinne i sistnevnte land. Anonymkode: 7e722...341 Min erfaring er at det ikke er religion som skiller hvordan folk oppfører seg, men heller hvor lenge turismen har vært der. På 70-tallet var italienerne en stor prøvelse. Menn var innpåslitne og pågående, og det var ikke fred å få. På 80-tallet reiste jeg mye til Hellas og greske øyer. Spesielt på øyene, hvor turismen så vidt var kommet i gang, var det mas. Det samme var det i Tyrkia på 2000-tallet, mas fra selgere og menn. Etter hvert lærer befolkningen at mas ikke lønner seg. Derfor er forholdene helt endret, og jeg ville ikke ha vært det minste betenkt på å la mitt barnebarn på 22 år reise alene til badebyer i verken Italia, Hellas eller Tyrkia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå