Gå til innhold

Hvilke kjeler anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke kjøp billige kjeler med tynn bunn. Gode kjeler må ha tykk bunn! Og det koster som regel litt.

Anonymkode: e96b8...07b

Du får slike kjeler gratis på Finn. Jeg har hentet mange selv. Kjeler med tynn bunn er forresten geniale til koking av grønnsaker 

AnonymBruker
Skrevet
Eva-Lena skrev (På 27.6.2025 den 11.26):

Jeg har kjeler som har vært brukt i mange år og er blitt stygge. Må bytte de ut før jeg får fnatt.

FNATT får du neppe 😝 

Anonymkode: ded14...5f7

Skrevet

Jeg kjøpte en stor 6 liters gryte fra Le Creuset. Den bruker jeg til "storkok", som ertesuppe med svineknoke og ulike gryteretter som jeg lager stort så det blir mange porsjoner av det. Den ser blank og fin ut enda. De er belagt med en slags emalje, ikke noe teflon som skaller av. Det virker på meg som at Le Creuset leverer kvalitet i alle fall. Ingen merker eller hakk i bunnen på den ennå. Jeg kjører den i oppvaskmaskinen i blant, andre ganger så tar jeg håndvask. Den skal tåle begge deler, selv om Le Creuset skriver at de kanskje helst bør håndvaskes, selv om de tåler en runde i oppvaskmaskinen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er superfornøyd med Tefale Ingenio https://royaldesign.no/ingenio-unlimited-on-grytesett-13-deler?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=02:+RDNO_shopping_traffic+drivers&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=20509810504&gbraid=0AAAAADtR2XtQjzVCW3hZIrk7xvYl_VqER&gclid=EAIaIQobChMI_cC-uKmWjgMVeWeRBR1oIiZ1EAQYBSABEgKtUvD_BwE Fordi håndtakene er avtagbare tar de liten plass i lagring. Det er lett å sette inn i ovnen uten å måtte overføre til en form, og de har plastlokk som kan settes på for oppbevaring av mat i kjøleskap. Lokkene tar også lite plass fordi den løftemekanisemen på toppen legges flatt mot lokket. Hatt dette i mange år, virkelig en favoritt.

Anonymkode: aa49f...8c2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2025 den 11.21):

FNATT får du neppe 😝 

Anonymkode: ded14...5f7

Det er et vanlig uttrykk, og ikke ment bokstavlig.

"Frasen til å få fnatt av, tyder ‘svært irriterande’, ‘til å bli tullerusk av’. Fnatt er òg brukt i dansk og svensk på liknande vis. På norsk kan ein elles seia at ein får makk/mark eller klåe/kløe av noko."

https://sprakradet.no/spraksporsmal-og-svar/fnatt/

Anonymkode: c29a7...e2e

Skrevet

Vi har jernkjeler med keramisk belegg (mener jeg det er) fra Le Crueset, er vel 20 år gamle (arvet). Di er tunge å bruke og vi arvet dem av en eldre dame som ikke klarte å bruke dem oga tyngden. Når vi en gang skal bytte dem ut så skal jeg gå for Woll. Har to stekepanner med ett belegg (ikke teflon), og di er helt fantastiske. 

Anonymkode: cd93b...409

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...