AnonymBruker Skrevet 27. juni #1 Skrevet 27. juni Hei! Jeg kommer fra en liten familie, og har mistet mange rundt meg ganske tidlig i livet. Jeg har ingen foreldre som lever lengre og av tre søsken så har jeg én søster som lever. I år hadde jeg stordag (de o store 30), og inviterte til bursdagsfeiring. Av 16 stk som ble invitert fra min svigerfamilie var det to stk som takket ja til invitasjon. Flere svarte ikke til tross for purringer, og noen sa "kanskje". Kjenner jeg blir utrolig skuffet og lei meg. Spesielt når jeg vet at det ikke er noe som hindrer dem i form av jobb eller reise, de bare orker ikke komme i noe som gjelder meg. Jeg har vært sammen med samboeren min i over 15 år, vi har flere barn sammen og jeg stiller alltid opp for familien hans, er hyggelig og går inn for å ha en god tone og relasjon med alle. Jeg endte rett og slett opp med å avlyse bursdagsfeiringen min og hadde en liten samling med søsteren min og tanta mi istedenfor. Forventer jeg for mye av svigerfamilien min eller bryr de seg rett og slett ikke om meg? Min svigermor synes jeg burde invitere på nytt i en ukedag for da har ikke folk "andre planer". Men jeg tenker at hvis andre ubetydelige helgeplaner kommer i veien for en bursdagsfeiring så skal folk bare ha det så godt… Man føler seg jo ikke akkurat viktig for dem, men jeg har mye sinne mot dem nå så er åpen for at jeg ikke tenker helt rasjonelt. Anonymkode: 3432b...e2c 1 21
AnonymBruker Skrevet 27. juni #2 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei! Jeg kommer fra en liten familie, og har mistet mange rundt meg ganske tidlig i livet. Jeg har ingen foreldre som lever lengre og av tre søsken så har jeg én søster som lever. I år hadde jeg stordag (de o store 30), og inviterte til bursdagsfeiring. Av 16 stk som ble invitert fra min svigerfamilie var det to stk som takket ja til invitasjon. Flere svarte ikke til tross for purringer, og noen sa "kanskje". Kjenner jeg blir utrolig skuffet og lei meg. Spesielt når jeg vet at det ikke er noe som hindrer dem i form av jobb eller reise, de bare orker ikke komme i noe som gjelder meg. Jeg har vært sammen med samboeren min i over 15 år, vi har flere barn sammen og jeg stiller alltid opp for familien hans, er hyggelig og går inn for å ha en god tone og relasjon med alle. Jeg endte rett og slett opp med å avlyse bursdagsfeiringen min og hadde en liten samling med søsteren min og tanta mi istedenfor. Forventer jeg for mye av svigerfamilien min eller bryr de seg rett og slett ikke om meg? Min svigermor synes jeg burde invitere på nytt i en ukedag for da har ikke folk "andre planer". Men jeg tenker at hvis andre ubetydelige helgeplaner kommer i veien for en bursdagsfeiring så skal folk bare ha det så godt… Man føler seg jo ikke akkurat viktig for dem, men jeg har mye sinne mot dem nå så er åpen for at jeg ikke tenker helt rasjonelt. Anonymkode: 3432b...e2c Nei du forventer ikke for mye.. men hvor lenge før inviterte du? Anonymkode: 23d93...1f8 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni #3 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei du forventer ikke for mye.. men hvor lenge før inviterte du? Anonymkode: 23d93...1f8 De fikk invitasjon 3 uker før. TS Anonymkode: 3432b...e2c 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #4 Skrevet 27. juni Jeg ville sagt ja du forventer for mye. 16stk var mange også, en ting er svigerforeldre men driver du å inviterer besteforeldre, og fettere også? Relasjonen du har med alle disse 16 kan vel ikke være så nær? Syntes det er litt merkelig å forvente, hvorfor ikke invitere venniner istedet? Anonymkode: 6678b...0e2 5 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni #5 Skrevet 27. juni Jeg håper du hadde en fin minifeiring med din søster og tante❤️ Svigerfamilien din virker selvsentrert og lite grei.. Din samboer burde sette de på plass!! Anonymkode: dbacb...552 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #6 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville sagt ja du forventer for mye. 16stk var mange også, en ting er svigerforeldre men driver du å inviterer besteforeldre, og fettere også? Relasjonen du har med alle disse 16 kan vel ikke være så nær? Syntes det er litt merkelig å forvente, hvorfor ikke invitere venniner istedet? Anonymkode: 6678b...0e2 Familiebursdag. 16 stk vil si mine svigerforeldre, hans søsken og deres barn. De er en stor og tett familie. Familiebursdager er helt normalt i våre familier. TS Anonymkode: 3432b...e2c 11
AnonymBruker Skrevet 27. juni #7 Skrevet 27. juni Dette høres ut som min svigerfamilie de er rett og lsett selvfokuserte, de mener ikke være ufine men de er for selvopptatt til å tenke på andre foran egne greier.. Anonymkode: 15a90...0dc 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #8 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg håper du hadde en fin minifeiring med din søster og tante❤️ Svigerfamilien din virker selvsentrert og lite grei.. Din samboer burde sette de på plass!! Anonymkode: dbacb...552 Takk ❤️ Feiringen var fin og jeg følte meg veldig satt pris på. Ja, jeg tenker vel egentlig det samme. Men mange kjipe ting som har skjedd over flere år som gjør at dette blir litt ekstra vondt og føltes som deres siste "sjanse", uansett hvor dumt det høres ut. De kom ikke i begravelsen til foreldrene mine heller, noe jeg synes var fryktelig vondt. TS Anonymkode: 3432b...e2c 18 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #9 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette høres ut som min svigerfamilie de er rett og lsett selvfokuserte, de mener ikke være ufine men de er for selvopptatt til å tenke på andre foran egne greier.. Anonymkode: 15a90...0dc Det er kjipt! Jeg har veldig store problemer med å forholde meg til det. Spesielt når jeg ser de deltar på alt mulig annet. Jeg vet de kommer til å komme i samboers 30-årsdag uten å nøle, men må vel bare innse at slaget er tapt. TS Anonymkode: 3432b...e2c 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #10 Skrevet 27. juni Hvorfor utelot du de to fra svigerfamilien som faktisk ville komme? De burde da ikke bli «avinvitert» fordi du var sint på resten. De som ikke engang svarte på invitasjonen , hadde jeg imidlertid begynt å behandle som luft. Anonymkode: ab5de...421 7 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni #11 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor utelot du de to fra svigerfamilien som faktisk ville komme? De burde da ikke bli «avinvitert» fordi du var sint på resten. De som ikke engang svarte på invitasjonen , hadde jeg imidlertid begynt å behandle som luft. Anonymkode: ab5de...421 Jeg orket rett og slett ikke å arrangere en hel bursdagsfeiring med kun 2 stk. Sa heller til de hver for seg at jeg skulle invitere de på kaffe om jeg ikke bestemte meg for å flytte bursdagen til en annen dag (for å prøve igjen…). Planen var å ha to separate bursdagsfeiringer. Utelot det fra hovedinnlegget, men min tante bor på sykehjem så litt tilrettelagt feiring pga henne. TS Anonymkode: 3432b...e2c 3
Snok1 Skrevet 27. juni #12 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg ville sagt ja du forventer for mye. 16stk var mange også, en ting er svigerforeldre men driver du å inviterer besteforeldre, og fettere også? Relasjonen du har med alle disse 16 kan vel ikke være så nær? Syntes det er litt merkelig å forvente, hvorfor ikke invitere venniner istedet? Anonymkode: 6678b...0e2 Det er uansett ikke akseptabelt å ikke svare, eller bare svare et uforpliktende «kanskje». Det er mye jobb og gjerne stor kostnader ved å arrangere fest/selskap, og man trenge å vite antall for å kunne planlegge. Man gir beskjed om man kommer, og man tilbyr seg å hjelpe. Hele poenget med runde dager er at alle er med og viser i handling at man er der for andre, og at den personen betyr så mye for en at man gjerne er en plussfaktor i dens liv. 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #13 Skrevet 27. juni Hva sier samboeren din til dette? Svigerfamilien din høres utrolig kjipe ut. Hadde blitt veldig lei meg. Anonymkode: 9967c...471 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni #14 Skrevet 27. juni Når det er snakk om svigersøsken med barn så synes jeg ikke du forventer for mye, med mindre de hadde ferieplaner. Det er tragisk, men mange er veldig selvsentrerte uten å mene det vondt, og ser bare seg selv og sitt. Det trenger ikke å bety at de ikke bryr seg om deg. God klem! Anonymkode: 291ba...b12 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #15 Skrevet 27. juni Min svigerfamilie liker ikke reise noe sted, selv ikke til oss som bor 5 min unna. Folk kommer i dåp, men reiser så fort de kan. Hender svigerforeldre klager på at de ikke ser barnebarna så ofte, men de kommer likevel ikke på besøk Anonymkode: cd5b8...481 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #16 Skrevet 27. juni Jeg synes ikke det er for mye forventet at svigerfamilien kommer. Eneste tanken er at kanskje 3 uker er kort varsel. Hva med å invitere til ny feiring f.eks. i høst og skrive i invitasjonen at "siden det ikke passet for så mange forrige gang, ønsker jeg å prøve på nytt å invitere til selskap" osv. Men hvilken type feiring er det du har invitert til? Middagsselskap, fest eller kaker og kaffe? Hvis det er kaker og kaffe, er kanskje en lørdag litt dum dag. Da passer kanskje søndag best - til middag også. Kakeselskap kan også fint tas en vanlig ukedag, som svigermoren din foreslår. Fest passer jo best på en fredag eller lørdag. Anonymkode: 2fe83...ce9 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #17 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): ". Men jeg tenker at hvis andre ubetydelige helgeplaner kommer i veien for en bursdagsfeiring så skal folk bare ha det så godt… Spesielt å kalle andres planer for uberydelige, de er det kanskje ikke for dem det gjelder. 3 uker er kort tid fra invitasjon til selskap. Her hadde det heller ikke kommet mange på 3 ukers varsel. Og jeg hadde heller ikke forventet at de skippet andre planer på så kort varsel. Anonymkode: f3025...efc 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #18 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hva sier samboeren din til dette? Svigerfamilien din høres utrolig kjipe ut. Hadde blitt veldig lei meg. Anonymkode: 9967c...471 Han er skuffet og synes det er kjipt, men han er ikke sjokkert heller. TS Anonymkode: 3432b...e2c 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni #19 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg synes ikke det er for mye forventet at svigerfamilien kommer. Eneste tanken er at kanskje 3 uker er kort varsel. Hva med å invitere til ny feiring f.eks. i høst og skrive i invitasjonen at "siden det ikke passet for så mange forrige gang, ønsker jeg å prøve på nytt å invitere til selskap" osv. Men hvilken type feiring er det du har invitert til? Middagsselskap, fest eller kaker og kaffe? Hvis det er kaker og kaffe, er kanskje en lørdag litt dum dag. Da passer kanskje søndag best - til middag også. Kakeselskap kan også fint tas en vanlig ukedag, som svigermoren din foreslår. Fest passer jo best på en fredag eller lørdag. Anonymkode: 2fe83...ce9 Jeg skjønner, i vår familie er det helt vanlig å invitere til kaffe og kake i helgene når det er bursdag. Folk har treninger og fritidsaktiviteter i ukedagene. 3 uker er lang frist hos oss, vanligst er å sende en uformell invitasjon en ukes tid i forveien. Vi vet alle når hverandre har bursdag og det er forventet at det er feiring første helg som er tilknyttet datoen. Det er altså kun en feiring med kaffe og kake, med barn og hele pakka. TS Anonymkode: 3432b...e2c 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #20 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Spesielt å kalle andres planer for uberydelige, de er det kanskje ikke for dem det gjelder. 3 uker er kort tid fra invitasjon til selskap. Her hadde det heller ikke kommet mange på 3 ukers varsel. Og jeg hadde heller ikke forventet at de skippet andre planer på så kort varsel. Anonymkode: f3025...efc Jeg synes andres planer om å henge hjemme og se på tv eller sitte på altanen i finværet er ubetydelige planer når noen i familien deres skal ha 30-årsdag, det kunne aldri falt meg inn ihvertfall. 3 ukers varsel på kaffe og kake uformelt hjemme er lang tid i forveien, vanligvis kommer varsel fra alle andre maks en uke i forveien på slike små selskaper. De kommer i våre barns bursdager og samboers bursdag uten å nøle, med varsel kort tid i forveien. Det er ikke storfest, kaffe og kake med barn og voksne. TS Anonymkode: 3432b...e2c 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå