AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:55 #1 Skrevet torsdag kl 21:55 Jeg fikk melding om at pakken er levert, men så var det ingen pakke bak døren! Kontaktet Helthjem som sa de har opprettet sak og Cubus ville ta kontakt. Jeg får mail fra Cubus at de ikke står ansvarlig og at jeg må betale for dette! Andre som har opplevd dette? Noen som vil dele sin opplevelse? Hvilken rettighet har jeg? Når går risikoen over til kjøper i det tilfelle? I tillegg blir jeg indirekte beskyldt for tyveri :(( Er absolutt ferdig med denne kjeden etter dette.. Anonymkode: c4222...d24
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:02 #2 Skrevet torsdag kl 22:02 De beskylder deg ikke for tyveri, de vil bare ikke ha ansvaret selv. Det har vært mange saker om HeltHjem i avisene. De leverer jo ikke pakkene når du får meldingen, men i løpet av natten en gang. Mange pakker blir borte fra postkasser eller dørmatter innen det. Har du ugreie naboer? Bor du i en etasje i en oppgang folk går forbi? Troooooor du ikke har noen rettigheter, men at ansvaret er tydelig juridisk plasssert på deg når du bestiller levering med HeltHjem. Men det står med liten tekst. Anonymkode: a0336...f33
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:06 #3 Skrevet torsdag kl 22:06 Har du sjekket om noen av naboene har fått pakken? Eller kunne du se på bildet at det var lagt utenfor din dør? De pleier å ta bilde når de legge pakken fra seg. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Troooooor du ikke har noen rettigheter, men at ansvaret er tydelig juridisk plasssert på deg når du bestiller levering med HeltHjem. Men det står med liten tekst. Anonymkode: a0336...f33 Er ikke alltid man selv for velge hvem som skal levere. Noen firmaer har avtale med en aktør og da blir det derfra. Selv har jeg sluttet å kjøpe fra aktører som ikke har flere valg enn bare Helthjem, ikke fordi jeg har vært uheldig men kjenner så mange som har fått levert pakken feil eller at den har blitt stjålet. Anonymkode: 8557f...530
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:09 #4 Skrevet torsdag kl 22:09 Uansett meld inn / klag til både butikken du handlet fra og HeltHjem. Og kanskje forsikringsselskapet ditt? Anonymkode: a0336...f33
Slarti Skrevet torsdag kl 22:49 #5 Skrevet torsdag kl 22:49 Betalte du med Kredittkort? om så kjør en despute gjennom det. Da er det stor sannsynlighet for at du får pengene tilbake. Bare legg ved dokumentasjon på at Cubus ikke er villig til å hjelpe. Om kredittkortselskapet refunderer pengene dine så taper ikke dem noe, dem bare henter pengene tilbake fra Cubus pluss et gebyr til Cubus. Men ikke vent lenge før du gjør dette. Har selv hatt hell med dette (dog ikke helt hjem, men noe som var påstått levert i postkasse som jeg ikke fant.) Selger nektet å påta seg ansvar for en vare jeg ikke fikk som var sendt fra utlandet. Laget en dispute på nettsiden til Utsteder av Mastercardet mitt. (santander den gang) Pengene var refundert på et par dager.
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Skrevet 18 timer siden Slarti skrev (8 timer siden): Betalte du med Kredittkort? om så kjør en despute gjennom det. Da er det stor sannsynlighet for at du får pengene tilbake. Bare legg ved dokumentasjon på at Cubus ikke er villig til å hjelpe. Om kredittkortselskapet refunderer pengene dine så taper ikke dem noe, dem bare henter pengene tilbake fra Cubus pluss et gebyr til Cubus. Men ikke vent lenge før du gjør dette. Har selv hatt hell med dette (dog ikke helt hjem, men noe som var påstått levert i postkasse som jeg ikke fant.) Selger nektet å påta seg ansvar for en vare jeg ikke fikk som var sendt fra utlandet. Laget en dispute på nettsiden til Utsteder av Mastercardet mitt. (santander den gang) Pengene var refundert på et par dager. Har valgt klarna, kan jeg gjøre det? Anonymkode: c4222...d24
Slarti Skrevet 17 timer siden #7 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har valgt klarna, kan jeg gjøre det? Anonymkode: c4222...d24 Da må du kontakte Klarna. Jeg bruker konsekvent kredittkort pga sikkerheten. Er usikker på hva klarna mener. Kredittkort er lovregulert når det kommer til slikt. Klarna er ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg fikk melding om at pakken er levert, men så var det ingen pakke bak døren! Kontaktet Helthjem som sa de har opprettet sak og Cubus ville ta kontakt. Jeg får mail fra Cubus at de ikke står ansvarlig og at jeg må betale for dette! Andre som har opplevd dette? Noen som vil dele sin opplevelse? Hvilken rettighet har jeg? Når går risikoen over til kjøper i det tilfelle? I tillegg blir jeg indirekte beskyldt for tyveri :(( Er absolutt ferdig med denne kjeden etter dette.. Anonymkode: c4222...d24 Når jeg har bestilt helt hjem, har sjåføren alltid sendt meld om pakken er levert ved døra med bilde av den Anonymkode: 010ef...b89
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Når jeg har bestilt helt hjem, har sjåføren alltid sendt meld om pakken er levert ved døra med bilde av den Anonymkode: 010ef...b89 Det er ikke vanlig at man får fra Helthjem. Anonymkode: 8aeec...011
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Skrevet 15 timer siden HeltHjem fortjener å avgå med døden. I nabolaget der jeg bor har det flere ganger blitt observert noen som følger etter HeltHjem-bilen om natta og stjeler pakkene de leverer. Har også hørt at sjåførene til HeltHjem later som de leverer pakkene og stjeler dem. Anonymkode: f3a8e...874
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg fikk melding om at pakken er levert, men så var det ingen pakke bak døren! Kontaktet Helthjem som sa de har opprettet sak og Cubus ville ta kontakt. Jeg får mail fra Cubus at de ikke står ansvarlig og at jeg må betale for dette! Andre som har opplevd dette? Noen som vil dele sin opplevelse? Hvilken rettighet har jeg? Når går risikoen over til kjøper i det tilfelle? I tillegg blir jeg indirekte beskyldt for tyveri :(( Er absolutt ferdig med denne kjeden etter dette.. Anonymkode: c4222...d24 Du må melde det på forsikringen din. Vi fikk det igjen av forsikringen Anonymkode: 411fd...79d
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg fikk melding om at pakken er levert, men så var det ingen pakke bak døren! Kontaktet Helthjem som sa de har opprettet sak og Cubus ville ta kontakt. Jeg får mail fra Cubus at de ikke står ansvarlig og at jeg må betale for dette! Andre som har opplevd dette? Noen som vil dele sin opplevelse? Hvilken rettighet har jeg? Når går risikoen over til kjøper i det tilfelle? I tillegg blir jeg indirekte beskyldt for tyveri :(( Er absolutt ferdig med denne kjeden etter dette.. Anonymkode: c4222...d24 Dette har ingenting med Cubus å gjøre. Det kan skje med hvilken som helst nettbutikk som leverer med Helthjem. Eller et annet fraktselskap der pakkene settes utenfor døra. Neste gang velger du levering til hentested. Tyveri anmelder du til politiet. Mandag ringer du Forbrukerrådet og spør dem om fremgangsmåten de anbefaler videre her. Anonymkode: bb708...1a8 1 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Dette har ingenting med Cubus å gjøre Det kan være interessant for Cubus å vite om kundene er misfornøyd med deres valg av transportør. Anonymkode: a0336...f33 1
Thyra Skrevet 10 timer siden #14 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): De beskylder deg ikke for tyveri, de vil bare ikke ha ansvaret selv. Det har vært mange saker om HeltHjem i avisene. De leverer jo ikke pakkene når du får meldingen, men i løpet av natten en gang. Mange pakker blir borte fra postkasser eller dørmatter innen det. Har du ugreie naboer? Bor du i en etasje i en oppgang folk går forbi? Troooooor du ikke har noen rettigheter, men at ansvaret er tydelig juridisk plasssert på deg når du bestiller levering med HeltHjem. Men det står med liten tekst. Anonymkode: a0336...f33 De skal levere i løpet av natten og sende melding om levert pakke på morgenen, men har flere ganger opplevd at pakken dukker opp etter mottatt sms. Og at de skriver dørmatta og leverer i postkassa, eller omvendt. Har alltid dukket opp til slutt.
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det kan være interessant for Cubus å vite om kundene er misfornøyd med deres valg av transportør. Anonymkode: a0336...f33 Det er ikke transportøren sin skyld at noen stjeler pakken etter at den er levert. Anonymkode: ca4d9...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Det er ikke transportøren sin skyld at noen stjeler pakken etter at den er levert. Anonymkode: ca4d9...b2c Vel, dem er delvis skyld i dette med hvordan dem leverer pakker. Som andre har skrevet, det er kjent at folk følger etter budene til helt hjem og stjeler pakker. Jeg bestiller aldri varer om det sendes med helt hjem. Dem er trege, og alt for ofte blir pakker borte. Når du leverer pakken klokka 3 på natta og henger den i en pose på postkassen ute i gata (sett postkassestativ med flere poser hengende på klokken 5 om morgenen) ber man om at det stjeles. Hadde jeg bod i en blokk med låst dør som budene har tilgang på, så ok. Men ikke når dem henger pakken synlig ut mot gata klokka 3 om natta. Anonymkode: 299bd...e66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå