Gå til innhold

Vil sende prosjektkisse og manus til forlag. Burde jeg kontakt med den som er i boken først?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en bok der jeg skriver om mine problemer og hvordan jeg fikk hjelp i sjelesorg. Det er tunge temaer, men viktige. Jeg forventer ikke at den skal komme med, men jeg vil gi det en sjanse. Burde jeg uansett kontakte denne sjelesørgeren og høre hva hen tenker om det før jeg sender den til forlaget? Vi begge er anonymisert, men det er lett gjenkjennelig for oss. Eller er det noe man kan ta etter man har fått svar av forlaget? 

Anonymkode: d94da...35f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du også i boken bruker "hen" som ett ord, så tror jeg du vil være på trygg grunn. For ellers er jeg stygt redd for at   vedkommende ville ha blitt gjenkjent. 

Anonymkode: d4ca1...adb

AnonymBruker
Skrevet

Det er så vanskelig å få utgitt noe i Norge at du kan like godt skrive ferdig først, så kontakte forlaget og så denne andre personen. 

Anonymkode: fb486...fcc

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ikke ut som en bok som vil selge noe særlig, så den blir nok ikke antatt. Jeg ville derfor sendt den til forlaget først. Dersom de antar den vil de uansett hjelpe deg med alt det praktiske rundt å klarere dette med personer som er omhandlet i boken.

Anonymkode: 04945...96a

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Depressive bøker selger dårlig, så du kan like gjerne kontakte forlaget først. Skulle den mot formodning bli antatt, er det tid for å kontakte sjelesørgeren og gi info.

Anonymkode: 82f55...96e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva er en sjelesørger? 

Såvidt jeg vet, selger ikke slike bøker særlig godt, men jeg synes du skal skrive den for det teraputiske ved å få det ut likevel. Hvis du skriver eksepsjonelt godt, så vil den jo kunne ha et marked likevel, men da må du kunne vise dine skriveferdigheter for å selge deg inn for forlag. 

Har du lest mye og skrevet mye tidligere ts? 

Anonymkode: 0b746...f2a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kunne skrevet ett manus som egenterapi, og deretter skrevet ett manus til, som en roman? Det øker sjansene for å få boken utgitt betraktelig. Og gjør at sjelesørgeren ikke nødvendigvis må gi go.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Kanskje du kunne skrevet ett manus som egenterapi, og deretter skrevet ett manus til, som en roman? Det øker sjansene for å få boken utgitt betraktelig. Og gjør at sjelesørgeren ikke nødvendigvis må gi go.

Det har jeg faktisk gjort! Jeg skrev masse da jeg var i prosessen for å bearbeide samtalene, det er skrevet mer rett ut. Mens nå vil jeg gjøre om det til en roman, og anonymisere, men hvor historiene og hendelsene jeg puttet meg selv i er ekte. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er en sjelesørger? 

Såvidt jeg vet, selger ikke slike bøker særlig godt, men jeg synes du skal skrive den for det teraputiske ved å få det ut likevel. Hvis du skriver eksepsjonelt godt, så vil den jo kunne ha et marked likevel, men da må du kunne vise dine skriveferdigheter for å selge deg inn for forlag. 

Har du lest mye og skrevet mye tidligere ts? 

Jeg leser ekstremt mye. Elsker å lese. Og jeg har både skrevet mye og drevet med karakterbygging. Jeg har gått manus, og har erfaring med karakterbygging gjennom teater som jeg også har en del kurs i gjennom skole. 
Jeg har skrevet mye i flere år, men aldri gitt ut noe. Men folk rundt meg har fått lese det jeg har skrevet og får mye skryt. Selv folk som ikke kjenner meg så godt. Men så har jeg jo drevet en del med dette i flere år, og ikke minst lest masse bøker 

Jeg skjønner at den ideen jeg har lagt ut her ikke selger godt, men jeg er mer ute etter svar på det jeg spør om. Aldri i verden om jeg hadde lagt ut detaljer her

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det har jeg faktisk gjort! Jeg skrev masse da jeg var i prosessen for å bearbeide samtalene, det er skrevet mer rett ut. Mens nå vil jeg gjøre om det til en roman, og anonymisere, men hvor historiene og hendelsene jeg puttet meg selv i er ekte. 

Jeg leser ekstremt mye. Elsker å lese. Og jeg har både skrevet mye og drevet med karakterbygging. Jeg har gått manus, og har erfaring med karakterbygging gjennom teater som jeg også har en del kurs i gjennom skole. 
Jeg har skrevet mye i flere år, men aldri gitt ut noe. Men folk rundt meg har fått lese det jeg har skrevet og får mye skryt. Selv folk som ikke kjenner meg så godt. Men så har jeg jo drevet en del med dette i flere år, og ikke minst lest masse bøker 

Jeg skjønner at den ideen jeg har lagt ut her ikke selger godt, men jeg er mer ute etter svar på det jeg spør om. Aldri i verden om jeg hadde lagt ut detaljer her

Ts

Og selvom det blir skrevet som en roman, så vil jo folk som kjenner meg kjenne igjen hendelser og historier, og hvem sjelesørgeren er. Og ikke minst sjelesørgeren selv. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville definitivt sendt inn uten å spørre sjelesørgeren.

Som flere her skriver, har forlagene erfaring med å klarerer slike ting og vil hjelpe deg om det blir nødvendig.

Anonymkode: 57b33...f54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og selvom det blir skrevet som en roman, så vil jo folk som kjenner meg kjenne igjen hendelser og historier, og hvem sjelesørgeren er. Og ikke minst sjelesørgeren selv. Ts

Ja, det kan du jo ikke gjøre. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...