AnonymBruker Skrevet 26. juni #1 Skrevet 26. juni Jeg har bestemt meg for å avslutte forholdet med min mann og far til barna. Vi har vært gift i mange år, var skilt i tre, og prøvde oss i våres som samboere. Det går ikke. Har gruet meg til å snakke med ham fordi han er vanskelig og vi sliter veldig med kommunikasjon, og tenkte å ta det til helgen. Dessverre gravde samtalen seg frem i kveld. Nå truer han meg med at han kommer til å ville ha barna hos seg og jeg får se dem annenhver helg. Hans familie bor noen timer unna og det innebærer at de må bytte skole og bhg og skifte venner. Hans boevne er ikke beundringsverdig, og han sliter økonomisk, så første tiden blir på soverommet hos broren sin. Der er det fuktskader og skittent, samt med storfamilien så det er null grensesetting for de små og alt for strengt for de store. Han sier at enten så skal vi fortsette, ellers vil han ha barna. Han driter i om jeg er ulykkelig. Han jobber ikke, har aap, gjeldsordning, ingen bil eller fullført vgs. Nekter vår åtte år gamle datter til å være med venner hjem fra skolen. Ødelagt diverse i leiligheten her fordi han er dum. Jeg klarer meg mye bedre uten han. Skjønner at jeg og han må bli enige via fvk og det jeg skriver her er ganske ensidig og masse gørr om han som person. Men jeg må ha han ut. Og det helst fredelig. Hva kan jeg gjøre ? Kun jeg som står på leiligheten her, så han har ingen juridiske rettigheter til å bo her. Mulig vi må via retten..:/ Anonymkode: 44970...c65 4
hvalstad45 Skrevet 26. juni #2 Skrevet 26. juni Han har jo ikke rett på å ha barna mer enn deg, antagelig mindre om situasjonen du beskriver stemmer, så hvorfor bryr du deg om at han truer med noe som ikke vil kunne skje? si det er slutt, si han må flytte og hvis han nekter får du koble inn politi. 8 6
Mona123 Skrevet 26. juni #3 Skrevet 26. juni Hva er årsaken til at han tenker det er mer naturlig at han vil ha barna mest hos seg? 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #4 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har bestemt meg for å avslutte forholdet med min mann og far til barna. Vi har vært gift i mange år, var skilt i tre, og prøvde oss i våres som samboere. Det går ikke. Har gruet meg til å snakke med ham fordi han er vanskelig og vi sliter veldig med kommunikasjon, og tenkte å ta det til helgen. Dessverre gravde samtalen seg frem i kveld. Nå truer han meg med at han kommer til å ville ha barna hos seg og jeg får se dem annenhver helg. Hans familie bor noen timer unna og det innebærer at de må bytte skole og bhg og skifte venner. Hans boevne er ikke beundringsverdig, og han sliter økonomisk, så første tiden blir på soverommet hos broren sin. Der er det fuktskader og skittent, samt med storfamilien så det er null grensesetting for de små og alt for strengt for de store. Han sier at enten så skal vi fortsette, ellers vil han ha barna. Han driter i om jeg er ulykkelig. Han jobber ikke, har aap, gjeldsordning, ingen bil eller fullført vgs. Nekter vår åtte år gamle datter til å være med venner hjem fra skolen. Ødelagt diverse i leiligheten her fordi han er dum. Jeg klarer meg mye bedre uten han. Skjønner at jeg og han må bli enige via fvk og det jeg skriver her er ganske ensidig og masse gørr om han som person. Men jeg må ha han ut. Og det helst fredelig. Hva kan jeg gjøre ? Kun jeg som står på leiligheten her, så han har ingen juridiske rettigheter til å bo her. Mulig vi må via retten..:/ Anonymkode: 44970...c65 Det der høres ut som tomme trusler 😅 Kast han ut. Ungene har rett til å være like mye hos deg, og han høres egentlig ikke ut som en person som evner eller orker å ivareta barna alene over lengre tid… Hvor gammel er barna? Anonymkode: 23c87...a35 8
AnonymBruker Skrevet 26. juni #5 Skrevet 26. juni hvalstad45 skrev (3 minutter siden): Han har jo ikke rett på å ha barna mer enn deg, antagelig mindre om situasjonen du beskriver stemmer, så hvorfor bryr du deg om at han truer med noe som ikke vil kunne skje? si det er slutt, si han må flytte og hvis han nekter får du koble inn politi. Jeg er redd bare for å være ærlig, han er veldig god til å vite hva han skal si til barnehager, skole, helsestasjonen for å overbevise dem om at han er oppegående. Mona123 skrev (2 minutter siden): Hva er årsaken til at han tenker det er mer naturlig at han vil ha barna mest hos seg? Fordi de har bodd med meg i to år. Han var utro og han ønsket at jeg skulle bo i samme by som min familie mtp nettverk. Siden jeg fortsatt ammet og barna var små, så sa han at det var greit. Vi hadde fast avtale om samvær minst annenhver helg, men at han var velkommen til å besøke oftere. Nå mener han at det er rettferdig at han får ha barna på samme måte fordi han har like mye rett som meg. Jeg forstår tankegangen, men samtidig ikke. I følge loven må vi bli enige, hvis ikke må vi i retten. Jeg foreslo at han kan flytte i nærheten, så kan vi ha annenhver uke (selvom jeg ikke vil det heller, men for barnas tilfelle er det fint for da får de se faren sin oftere ). Barna elsker pappaen sin, det skjønner jeg. Men han er ingen god rollemodell og skjønner ikke hvorfor grensesetting er lurt. Nekter å bli med på kurs osv. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det der høres ut som tomme trusler 😅 Kast han ut. Ungene har rett til å være like mye hos deg, og han høres egentlig ikke ut som en person som evner eller orker å ivareta barna alene over lengre tid… Hvor gammel er barna? Anonymkode: 23c87...a35 Håper det. Håper nesten at han ikke greier det, hater å innrømme det, men jeg håper at han gir opp føler meg så ond. De er åtte og fire nettopp blitt.. Anonymkode: 44970...c65
AnonymBruker Skrevet 26. juni #6 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har bestemt meg for å avslutte forholdet med min mann og far til barna. Vi har vært gift i mange år, var skilt i tre, og prøvde oss i våres som samboere. Det går ikke. Har gruet meg til å snakke med ham fordi han er vanskelig og vi sliter veldig med kommunikasjon, og tenkte å ta det til helgen. Dessverre gravde samtalen seg frem i kveld. Nå truer han meg med at han kommer til å ville ha barna hos seg og jeg får se dem annenhver helg. Hans familie bor noen timer unna og det innebærer at de må bytte skole og bhg og skifte venner. Hans boevne er ikke beundringsverdig, og han sliter økonomisk, så første tiden blir på soverommet hos broren sin. Der er det fuktskader og skittent, samt med storfamilien så det er null grensesetting for de små og alt for strengt for de store. Han sier at enten så skal vi fortsette, ellers vil han ha barna. Han driter i om jeg er ulykkelig. Han jobber ikke, har aap, gjeldsordning, ingen bil eller fullført vgs. Nekter vår åtte år gamle datter til å være med venner hjem fra skolen. Ødelagt diverse i leiligheten her fordi han er dum. Jeg klarer meg mye bedre uten han. Skjønner at jeg og han må bli enige via fvk og det jeg skriver her er ganske ensidig og masse gørr om han som person. Men jeg må ha han ut. Og det helst fredelig. Hva kan jeg gjøre ? Kun jeg som står på leiligheten her, så han har ingen juridiske rettigheter til å bo her. Mulig vi må via retten..:/ Anonymkode: 44970...c65 Hvordan han velger å bo angår ikke deg, når du avslutter. Foreløpig blir barn hos deg, gjennom sommeren, mens dere finner ordninger og gjør avtaler. Få mannen ut, så han må klare seg selv, når han er så dum som du beskriver. Flott av du har gitt beskjed. Husk en ting for all fremtid, ikke ta han inn igjen. Og dokumenter det du kan dokumentere, både med opptak og video der du kan. Anonymkode: 39275...2a7 3
Melus Skrevet 26. juni #7 Skrevet 26. juni Har han noe sted å dra, hvis du vil ha han ut raskt? Det høres ikke særlig trivelig ut slik det er nå. Begynn med å bestill en time på Familievernkontoret. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #8 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan han velger å bo angår ikke deg, når du avslutter. Foreløpig blir barn hos deg, gjennom sommeren, mens dere finner ordninger og gjør avtaler. Få mannen ut, så han må klare seg selv, når han er så dum som du beskriver. Flott av du har gitt beskjed. Husk en ting for all fremtid, ikke ta han inn igjen. Og dokumenter det du kan dokumentere, både med opptak og video der du kan. Anonymkode: 39275...2a7 Det skal jeg. Skal holde alt skriftlig fra det sekundet han flytter ut. Han skal ikke inn igjen. Hva kan jeg egentlig gjøre om han nekter å flytte ? Jeg er redd for høylytt krangling og "kamp". Har snakket med familie og de kan ha barna når det er nødvendig, og de kan hjelpe til, men det vil jo eskalere hele situasjonen.. Anonymkode: 44970...c65
AnonymBruker Skrevet 26. juni #9 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det skal jeg. Skal holde alt skriftlig fra det sekundet han flytter ut. Han skal ikke inn igjen. Hva kan jeg egentlig gjøre om han nekter å flytte ? Jeg er redd for høylytt krangling og "kamp". Har snakket med familie og de kan ha barna når det er nødvendig, og de kan hjelpe til, men det vil jo eskalere hele situasjonen.. Anonymkode: 44970...c65 Vil ikke at barna skal være vitne til det her.. blir nok en traumatisk hendelse. Anonymkode: 44970...c65 2
Melus Skrevet 27. juni #10 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vil ikke at barna skal være vitne til det her.. blir nok en traumatisk hendelse. Anonymkode: 44970...c65 Kan barna overnatte hos noen et par dager mens dette pågår? 1
Nymerïa Skrevet 27. juni #11 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det skal jeg. Skal holde alt skriftlig fra det sekundet han flytter ut. Han skal ikke inn igjen. Hva kan jeg egentlig gjøre om han nekter å flytte ? Jeg er redd for høylytt krangling og "kamp". Har snakket med familie og de kan ha barna når det er nødvendig, og de kan hjelpe til, men det vil jo eskalere hele situasjonen.. Anonymkode: 44970...c65 Jeg er ikke så sikker på at det eskalerer situasjonen hvis du ber noen i familien om å være hos dere mens det pågår. Da kan det være at han tenker seg mer om før han lager bråk, og det kommer han til gode på lang sikt. Han er faktisk heller ikke tjent med å eskalere situasjonen. Jeg synes ikke du skal være alene med han. Det er så mye trasig som kan skje når man går fra noen som ikke er rasjonell. 4 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni #12 Skrevet 27. juni Melus skrev (1 time siden): Kan barna overnatte hos noen et par dager mens dette pågår? Ja de kan det ❤️ Anonymkode: 44970...c65
AnonymBruker Skrevet 27. juni #13 Skrevet 27. juni Nymerïa skrev (1 time siden): Jeg er ikke så sikker på at det eskalerer situasjonen hvis du ber noen i familien om å være hos dere mens det pågår. Da kan det være at han tenker seg mer om før han lager bråk, og det kommer han til gode på lang sikt. Han er faktisk heller ikke tjent med å eskalere situasjonen. Jeg synes ikke du skal være alene med han. Det er så mye trasig som kan skje når man går fra noen som ikke er rasjonell. Ja han er alt for følsom og det er så vanskelig، men godt poeng det du har Anonymkode: 44970...c65
Nåleputa Skrevet 27. juni #14 Skrevet 27. juni Når barna går på skolen/ barnehagen i nærheten, så legger retten veldig mye vekt på at barn skal ha det trygt og at de skal treffe vennene sine. Har vært i ditt sted en gang for 20 år siden. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #15 Skrevet 27. juni Retten kommer aldri til å dømme i hans favør ut ifra det du sier. De må flytte og bytte bhg/skole. Bare tomme trusler. Ta det via retten, og før det går til retten så går det vel til slike samtaler osv? Husker ikke akkurat hva det heter nå. Anonymkode: f5f62...b5b 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #16 Skrevet 27. juni Folk sier mye skit for å få det som de vil. Bare drit i hva han sier. Han bestemmer ikke over deg og ditt liv eller hvem av dere som skal ha barna. Hvis han ikke skaffer seg decent og stor nok bolig får ikke han barna 50% en gang. Anonymkode: 8dc2b...428 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #17 Skrevet 27. juni Flytt til en bra leilighet og Det første du gjør er å få barnebidrag på plass gjennom nav. Anonymkode: 5cbe5...115
AnonymBruker Skrevet 27. juni #18 Skrevet 27. juni Han har ingen bolig eller jobb, men truer med å ta barna hundre prosent? Hvordan har han tenkt å få til det? Anonymkode: 10a7b...bd5 4 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni #19 Skrevet 27. juni En ting du bør gjøre med en gang: Skriv ned hva han sier og når han sier det. Ta kopier av eventuelle SMS eller andre meldinger. Prøv å ha is i magen og la ham spy ut trusler uten å blande deg inn i det. Når det gjelder hvordan du kan få ham til å flytte ut, vet jeg ikke hvordan man går frem. Kontakte familievernkontoret kanskje? Sjekk om du har noen forsikringer som gir deg gratis advokatrådgiving? Anonymkode: 0d109...d00 2
monican94 Skrevet 27. juni #20 Skrevet 27. juni det vil han aldri få, hiv han ut og ha kan kun komme på besøk å ha samvær der frem til han har egen leilighet. Ring fvk å få hastetime.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå