AnonymBruker Skrevet 26. juni #1 Skrevet 26. juni I dag har 10 åringen hatt en tydelig vanskelig dag, det har vært protester og krangling på alt. Jeg har ikke klart å la være å bli irritert og sur, skulle så ønske jeg reagerte annerledes. Er når hun først har lagt seg at jeg sitter der med klump i magen, hvorfor spurte jeg ikke hvordan hun har det, om det var noe galt. Jeg klarte ikke det i dag, jeg har feber og er dårlig, lunta er kort, men det er jo ikke hennes skyld, og ingen unnskyldning. Hun ble ute 1,5 time lenger enn hun fikk lov, hun la på når jeg ringte å kom hjem kjeftene på oss. Mulig det har skjedd noe ute, men det har jeg ikke klart å fange opp fordi jeg bare ble sur. Hvordan skal man klare å tenke klart, klare å spørre når de små trykker på alle knapper? Hvordan klarer dere det dere som alltid klarer å "se" barna? Anonymkode: 0bf07...462
AnonymBruker Skrevet 26. juni #2 Skrevet 26. juni Følelsesregulering. Man må starte med seg selv før man kan forvente at barnet skal greie det. Og når de er sure og trassige så lar jeg dem bare være det og bryr meg ikke. Går og gjør noe annet. Sier feks «du får si i fra om du vil ha en klem». Etterhvert er de ferdige med å være sure og da kan man stille litt spørsmål for å få til en prat. Sengekantprat ved legging er også GULL. Anonymkode: 5ea81...009 2 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni #3 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Følelsesregulering. Man må starte med seg selv før man kan forvente at barnet skal greie det. Og når de er sure og trassige så lar jeg dem bare være det og bryr meg ikke. Går og gjør noe annet. Sier feks «du får si i fra om du vil ha en klem». Etterhvert er de ferdige med å være sure og da kan man stille litt spørsmål for å få til en prat. Sengekantprat ved legging er også GULL. Anonymkode: 5ea81...009 Hvordan får du til å være regulerte til enhver tid? Ts Anonymkode: 0bf07...462
AnonymBruker Skrevet 26. juni #4 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan får du til å være regulerte til enhver tid? Ts Anonymkode: 0bf07...462 Har før jeg fikk barn gradvis blitt mer og mer moden tror jeg. Har en ekstrem selvkontroll i forhold til sinne feks. Jeg har også en jobb som krever selvdisiplin på feks å regulere sinne når man blir provosert. Jeg selv liker ikke sinte mennesker, så kanskje det har noe med det å gjøre. «Klikker» aldri, men kan ha tydelig/streng stemm en sjelden gang. Feks «NÅ er nok!» 🤣 Men jeg vet at situasjonen enten eskalerer eller barnet føler seg dårlig dersom jeg ikke er regulert. Vil at barna alltid skal komme til meg med følelser og problemer så lenge de lever Anonymkode: 5ea81...009
Raven.Writingdesk Skrevet 26. juni #5 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan får du til å være regulerte til enhver tid? Ts Anonymkode: 0bf07...462 Jeg har delt denne mange ganger TS og deler gjerne igjen: . Se bort ifra at de snakker om barn som sliter, dette er også gjeldende for helt normale barn og voksne. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni #6 Skrevet 27. juni Her syns jeg du rett og slett bør gi deg selv litt slack. Ingen er perfekt hele tida og nå er du syk i tillegg. I dag er en ny dag, jeg håper den blir bedre for både deg og tiåringen! Anonymkode: 3de68...6d7 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni #7 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): I dag har 10 åringen hatt en tydelig vanskelig dag, det har vært protester og krangling på alt. Jeg har ikke klart å la være å bli irritert og sur, skulle så ønske jeg reagerte annerledes. Er når hun først har lagt seg at jeg sitter der med klump i magen, hvorfor spurte jeg ikke hvordan hun har det, om det var noe galt. Jeg klarte ikke det i dag, jeg har feber og er dårlig, lunta er kort, men det er jo ikke hennes skyld, og ingen unnskyldning. Hun ble ute 1,5 time lenger enn hun fikk lov, hun la på når jeg ringte å kom hjem kjeftene på oss. Mulig det har skjedd noe ute, men det har jeg ikke klart å fange opp fordi jeg bare ble sur. Hvordan skal man klare å tenke klart, klare å spørre når de små trykker på alle knapper? Hvordan klarer dere det dere som alltid klarer å "se" barna? Anonymkode: 0bf07...462 Skal man bruke feber som unnskyldning, må man også kunne be om unnskyldning, det er viktig at barna lærer seg det, og det gjør godt for barnet å vite at det er sett. Det at du får klump i magen viser også at du er ei god mor, ingen er perfekt, men å snakke med 10 åringen når ting har roet seg er viktig. Spør deg selv om du er den moren du selv ville ha hatt, jeg tror du stort sett vil kunne svare ja på det spørsmålet. Lykke til, å være mor er den tøffeste jobben man gjør, men også den som gir mest glede. Anonymkode: 73054...434
AnonymBruker Skrevet 27. juni #8 Skrevet 27. juni Du tar en "I fucked up dag" og så sier du unnskyld. Og så starter du med "clean slate" og vokser på feilene du gjør. Det er ikke EN forelder som ikke har gjort masse feil. Men de gode foreldrene eier feilene de gjør, vokser og lærer av dem og kommuniserer og er ydmyk med barna om hendelsen. Anonymkode: 71ee7...7d9
AnonymBruker Skrevet 27. juni #9 Skrevet 27. juni Er lov å være irritert på ungen hvis du ellers er oppmerksom. Er alltid feil mødre som spør hvordan de kan bli bedre. Det er de som har dårlig samvittighet for alt og krever perfeksjon. Dårlige foreldre tror sjeldent de gjør noe feil. De gir alltid seg selv slack og er mest opptatt av sine egne følelser og at de skal tas hensyn til hele tiden. Anonymkode: 463c7...980
AnonymBruker Skrevet 27. juni #10 Skrevet 27. juni Er du en dårlig mor, eller er det ungen som må lære seg å komme hjem til tiden? Her må dere sette dere sammen med barnet og ta en alvorsprat. Hvis man har en innetid så skal den følges!! og at hun ignorerer når dere ringer er helt uhørt! Anonymkode: 65f84...47d 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #11 Skrevet 27. juni Jeg tenker at ungen må skjerpe seg og at hun er frekk! Du må bli en strengere mor.- Anonymkode: a18c5...e6c 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni #12 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Skal man bruke feber som unnskyldning, må man også kunne be om unnskyldning, det er viktig at barna lærer seg det, og det gjør godt for barnet å vite at det er sett. Det at du får klump i magen viser også at du er ei god mor, ingen er perfekt, men å snakke med 10 åringen når ting har roet seg er viktig. Spør deg selv om du er den moren du selv ville ha hatt, jeg tror du stort sett vil kunne svare ja på det spørsmålet. Lykke til, å være mor er den tøffeste jobben man gjør, men også den som gir mest glede. Anonymkode: 73054...434 Unnskyld prøver jeg alltid å få til, også blitt bevist på hvordan jeg sier unnskyld. For før sa jeg unnskyld for jeg ble sint, men jeg reagerte på din oppførsel. Det er slik jeg har lært hjemme, aldri tenkt så mye over det før jeg spurte en rådgiver om råd. Etter det har jeg aldri sagt unnskyld på den måten igjen. Jeg stod opp i dag gikk rett til 10 åringen å fikk snakker ut og jeg fikk bedt om unnskyldning. Så snakkes vi om grensene og hvorfor vi har disse. Vi alle har hatt en bedre dag i dag ♥️ AnonymBruker skrev (15 timer siden): Her syns jeg du rett og slett bør gi deg selv litt slack. Ingen er perfekt hele tida og nå er du syk i tillegg. I dag er en ny dag, jeg håper den blir bedre for både deg og tiåringen! Anonymkode: 3de68...6d7 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du tar en "I fucked up dag" og så sier du unnskyld. Og så starter du med "clean slate" og vokser på feilene du gjør. Det er ikke EN forelder som ikke har gjort masse feil. Men de gode foreldrene eier feilene de gjør, vokser og lærer av dem og kommuniserer og er ydmyk med barna om hendelsen. Anonymkode: 71ee7...7d9 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er lov å være irritert på ungen hvis du ellers er oppmerksom. Er alltid feil mødre som spør hvordan de kan bli bedre. Det er de som har dårlig samvittighet for alt og krever perfeksjon. Dårlige foreldre tror sjeldent de gjør noe feil. De gir alltid seg selv slack og er mest opptatt av sine egne følelser og at de skal tas hensyn til hele tiden. Anonymkode: 463c7...980 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er du en dårlig mor, eller er det ungen som må lære seg å komme hjem til tiden? Her må dere sette dere sammen med barnet og ta en alvorsprat. Hvis man har en innetid så skal den følges!! og at hun ignorerer når dere ringer er helt uhørt! Anonymkode: 65f84...47d AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg tenker at ungen må skjerpe seg og at hun er frekk! Du må bli en strengere mor.- Anonymkode: a18c5...e6c Helt enig, hun må lære seg å følge våre regler. Jeg har en utfordring med vår 10 åring, det er at hun ikke bryr seg om regler. Jeg har både gitt konsekvenser og jeg har brukt straff siden konsekvensene ikke har fungert. (som det sies er helt feil) Det har blitt litt bedre, men vi er langt fra mål. Det testet hele tiden, og det ender meg at jeg henter henne inn, telefonen får skjermtid, tidligere innetider, osv. I dag har vi hatt en bedre dag, kom på minuttet hjem i dag heldigvis. Har generelt vært i bedre humør. Jeg synes det er vondt og vanskelig når jeg blir sint og sur, skulle så ønske jeg var født med uendelig lager med tålmodighet, alltid en kjærlig hånd der jeg gjør alt rett. Jeg gjør masse feil, men jeg er bedre enn min mor og far. Men ikke bra nok synes jeg. Derfor har jeg søkt råd hos familierådgiver tidligere, og jeg prøver hele tiden å bli bedre. Ts Anonymkode: 0bf07...462 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #13 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (21 timer siden): Unnskyld prøver jeg alltid å få til, også blitt bevist på hvordan jeg sier unnskyld. For før sa jeg unnskyld for jeg ble sint, men jeg reagerte på din oppførsel. Det er slik jeg har lært hjemme, aldri tenkt så mye over det før jeg spurte en rådgiver om råd. Etter det har jeg aldri sagt unnskyld på den måten igjen. Jeg stod opp i dag gikk rett til 10 åringen å fikk snakker ut og jeg fikk bedt om unnskyldning. Så snakkes vi om grensene og hvorfor vi har disse. Vi alle har hatt en bedre dag i dag ♥️ Helt enig, hun må lære seg å følge våre regler. Jeg har en utfordring med vår 10 åring, det er at hun ikke bryr seg om regler. Jeg har både gitt konsekvenser og jeg har brukt straff siden konsekvensene ikke har fungert. (som det sies er helt feil) Det har blitt litt bedre, men vi er langt fra mål. Det testet hele tiden, og det ender meg at jeg henter henne inn, telefonen får skjermtid, tidligere innetider, osv. I dag har vi hatt en bedre dag, kom på minuttet hjem i dag heldigvis. Har generelt vært i bedre humør. Jeg synes det er vondt og vanskelig når jeg blir sint og sur, skulle så ønske jeg var født med uendelig lager med tålmodighet, alltid en kjærlig hånd der jeg gjør alt rett. Jeg gjør masse feil, men jeg er bedre enn min mor og far. Men ikke bra nok synes jeg. Derfor har jeg søkt råd hos familierådgiver tidligere, og jeg prøver hele tiden å bli bedre. Ts Anonymkode: 0bf07...462 Dropp denne tilnærmingen. Lær deg tilknytningsomsorg, les Hedvig Montgomery og ta empatien i bruk i samspill med barnet ditt. Barn vil samarbeide, men de trenger en moden voksen til å spille de gode. Du er antakelig veldig respektløs ovenfor hennes behov, interesser og sosiale krefter i denne alderen. Det setter henne i kamp-modus. Anonymkode: 72b04...df1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #14 Skrevet 28. juni Å komme hjem på minuttet til avtalt tid er ikke viktig. At hun er ansvarlig ovenfor seg selv og andre, at hun opplever positivitet når hun er ute, at hun vet når og at hun kan ringe hjem for hjelp, at hun holder seg innenfor en rimelighet av tider - langt mer viktig. dropp rigiditeten og lag avtaler sammen hvor hun får et eierforhold til systemet sitt, ikke bare noe du trer over hodet hennes slik du gjorde da hun var 0-5 år. Det funker ikke for en 10-åring. Anonymkode: 72b04...df1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #15 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Dropp denne tilnærmingen. Lær deg tilknytningsomsorg, les Hedvig Montgomery og ta empatien i bruk i samspill med barnet ditt. Barn vil samarbeide, men de trenger en moden voksen til å spille de gode. Du er antakelig veldig respektløs ovenfor hennes behov, interesser og sosiale krefter i denne alderen. Det setter henne i kamp-modus. Anonymkode: 72b04...df1 Hvilken tilnærming skal jeg droppe? Lest mye montgomery, gjøre mye som hun anbefaler. Respektløs for hennes behov, interesser og sosiale krefter? Forklar gjerne hva du mener med dette. Utrolig hva du fikk ut av dette innlegget om hvordan jeg er i møte med mitt barn. Ts Anonymkode: 0bf07...462
AnonymBruker Skrevet 28. juni #16 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Å komme hjem på minuttet til avtalt tid er ikke viktig. At hun er ansvarlig ovenfor seg selv og andre, at hun opplever positivitet når hun er ute, at hun vet når og at hun kan ringe hjem for hjelp, at hun holder seg innenfor en rimelighet av tider - langt mer viktig. dropp rigiditeten og lag avtaler sammen hvor hun får et eierforhold til systemet sitt, ikke bare noe du trer over hodet hennes slik du gjorde da hun var 0-5 år. Det funker ikke for en 10-åring. Anonymkode: 72b04...df1 Ansvarlig når hun ikke kommer etter over 1 tine etter hun skal hjem? Skal jeg forhandle med et barn som mener hun er så stor at hun ikke har behov for å komme hjem på kvelden. Hun var hjemme 21.30 altfor sent for et barn på 10 år. Jeg er ikke en mor som lar barnet mitt bestemme innetid selv, lar de henge ute til langt på kveld for de er faktisk små enda. Barn som viser ansvarlighet, får også mer frihet. Vi er ikke her på dette barnet Ts Anonymkode: 0bf07...462
AnonymBruker Skrevet 28. juni #17 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ansvarlig når hun ikke kommer etter over 1 tine etter hun skal hjem? Skal jeg forhandle med et barn som mener hun er så stor at hun ikke har behov for å komme hjem på kvelden. Hun var hjemme 21.30 altfor sent for et barn på 10 år. Jeg er ikke en mor som lar barnet mitt bestemme innetid selv, lar de henge ute til langt på kveld for de er faktisk små enda. Barn som viser ansvarlighet, får også mer frihet. Vi er ikke her på dette barnet Ts Anonymkode: 0bf07...462 Og her beskriver du vel greit hvorfor datteren din oppfører seg som hun gjør. Anonymkode: 5cd9d...e68
AnonymBruker Skrevet 28. juni #18 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Og her beskriver du vel greit hvorfor datteren din oppfører seg som hun gjør. Anonymkode: 5cd9d...e68 Fordi?ts Anonymkode: 0bf07...462
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå