AnonymBruker Skrevet 26. juni #1 Skrevet 26. juni Hei. Trenger litt råd angående min manns klesstil.. han har gått med den samme stilen i alle år, og det er heldigvis ikke noe som stikker seg ut, han ser helt vanlig ut, men han er så ekstremt sær på klær. Så vanskelig at han sjeldent kjøper seg noe når han trenger det. Han har visse krav - skal være god kvalitet og billig. Det må være merkeklær. Han har ikke råd til det, så da må det være på salg. - må være den ene type stilen han bestemte seg for for 13 år siden når vi giftet oss. Da var jeg ung, og jeg sa at jeg likte skjorter og litt pene klær. - han går utelukkende i dressbukser og gamle gensere som er for korte. De er utvaskede. - han syr strikk nederst i buksene slik at de ikke kiler han i anklene, og bruker caps hele tiden. Jeg har prøvd å kjøpe klær til han, feks en genser en gang i blant (det har skjedd to ganger. Første gangen et år etter vi giftet oss, da bytta han alle, og en gang han ba meg om det , han bytta den og ). Jeg har foreslått klær når vi har vært i klesbutikker sammen. Han sier bare nei. - han har et veldig spesielt forhold til klesruller og kommer ofte for sent på ting fordi drittbuksene tiltrekker seg støv og han må få bort alt. Jeg kjenner at jeg er litt lei, og har egentlig innsett at jeg må godta han som han er, fordi som person er han alle tiders. Skulle bare ønske han var litt lettere i klesstilen. Er det noe jeg kan si eller gjøre for at han en dag kan gå inn på Cubus å kjøpe seg noe av det de utstiller for sesongen ? Anonymkode: 0b82e...103
AnonymBruker Skrevet 26. juni #2 Skrevet 26. juni Cubus, hva med Dressmann? På Fretex har de merkeklær. Strikk i buksen er vel bare rart? Anonymkode: 85d0f...1ce 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni #3 Skrevet 26. juni La mannen kjøpe sine egne klær, slik normale voksne klarer. Han er som han er, trenger han andre til åkjøpe sender han link til hva. Anonymkode: 4abee...10c 5 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #4 Skrevet 26. juni Har han Adhd? Vet det er en greie for folk med adhd at klær må passe på en nøyaktig måte for og ikke få noia. Anonymkode: 99e33...144 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #5 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hei. Trenger litt råd angående min manns klesstil.. han har gått med den samme stilen i alle år, og det er heldigvis ikke noe som stikker seg ut, han ser helt vanlig ut, men han er så ekstremt sær på klær. Så vanskelig at han sjeldent kjøper seg noe når han trenger det. Han har visse krav - skal være god kvalitet og billig. Det må være merkeklær. Han har ikke råd til det, så da må det være på salg. - må være den ene type stilen han bestemte seg for for 13 år siden når vi giftet oss. Da var jeg ung, og jeg sa at jeg likte skjorter og litt pene klær. - han går utelukkende i dressbukser og gamle gensere som er for korte. De er utvaskede. - han syr strikk nederst i buksene slik at de ikke kiler han i anklene, og bruker caps hele tiden. Jeg har prøvd å kjøpe klær til han, feks en genser en gang i blant (det har skjedd to ganger. Første gangen et år etter vi giftet oss, da bytta han alle, og en gang han ba meg om det , han bytta den og ). Jeg har foreslått klær når vi har vært i klesbutikker sammen. Han sier bare nei. - han har et veldig spesielt forhold til klesruller og kommer ofte for sent på ting fordi drittbuksene tiltrekker seg støv og han må få bort alt. Jeg kjenner at jeg er litt lei, og har egentlig innsett at jeg må godta han som han er, fordi som person er han alle tiders. Skulle bare ønske han var litt lettere i klesstilen. Er det noe jeg kan si eller gjøre for at han en dag kan gå inn på Cubus å kjøpe seg noe av det de utstiller for sesongen ? Anonymkode: 0b82e...103 Jeg tenker som andre her at det kan være ADHD eller autisme? Noe sensorisk i alle fall. Jeg klarer ikke å gå med klær som strammer, kiler, klør, eller klokker. Og ja jeg har prøvd. Tenker han må få velge selv hva han vil gå i? Jeg har masse nye klær som ligger i ett skap fordi jeg KLARER ikke å gå med de. De har blitt brukt en time her og en time der, fordi jeg VIL se litt bra ut. Meeen nei.. Anonymkode: 81c26...5f5 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #6 Skrevet 27. juni Man trenger hverken være autist eller ha ocd for å trives med sin egen stil og en hvis type klær altså, spørsmålet er om du liker han nok til å overse det eller ikke, hvis du først har startet irritere deg går det neppe over. Så da står du igjen med hvor mye elsker du han? Nok til å la det ligge eller plager det deg så mye at forholdet ryker? Anonymkode: cd67a...907 3
Sander33 Skrevet 28. juni #7 Skrevet 28. juni Zalando kan anbefales for oss menn med butikk-søle-tid fobi Får sikkert en diagnose jeg også nå. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #8 Skrevet 28. juni Mannen liker at jeg hjelper. Vi handler gjerne på Zalando, og prøver i ro hjemme. Ellers kan jeg anbefale massimo dutti. Fylte nettopp opp med lette linbukser og linskjorter for sommerferiens restaurantbesøk og kvelder. Anonymkode: 56c76...909
Snok1 Skrevet 28. juni #9 Skrevet 28. juni Sander33 skrev (8 timer siden): Zalando kan anbefales for oss menn med butikk-søle-tid fobi Får sikkert en diagnose jeg også nå. Jeg vil dele din diagnose!
AnonymBruker Skrevet 28. juni #10 Skrevet 28. juni MÅ det være en diagnose??? Hjelpe meg for en gjeng! Kanskje han bare har dårlig selvtillit på klær, og føler seg tryggest i den stilen han er vant med? Blir skremt! Anonymkode: b607a...4ca 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #11 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (På 26.6.2025 den 21.23): har egentlig innsett at jeg må godta han som han er, fordi som person er han alle tiders Siterer deg selv, fordi du sitter på svaret om hva du skal gjøre. Vokt deg vel for å endre en mann. Du risikerer å sette i gang en kjede av uønskede hendelser. Du vil angre som en hund om du gjør det. Anonymkode: fc52b...16d 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #12 Skrevet 28. juni Hadde mannen min kommet med klær fra Cubus til meg, så hadde det fort blitt skilsmisse! Anonymkode: 7dc86...0f4 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #13 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde mannen min kommet med klær fra Cubus til meg, så hadde det fort blitt skilsmisse! Anonymkode: 7dc86...0f4 🙈 Anonymkode: 5fcfd...0dc
AnonymBruker Skrevet 28. juni #14 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (På 27.6.2025 den 1.25): Har han Adhd? Vet det er en greie for folk med adhd at klær må passe på en nøyaktig måte for og ikke få noia. Anonymkode: 99e33...144 Tror du mener autisme. Jeg har adhd og er ikke sånn ihvertfall. Anonymkode: 2b3be...d7e
AnonymBruker Skrevet 28. juni #15 Skrevet 28. juni Noen er kresne på mat, noen er kresne på klær. En form for OCD, eller overfølsomhet. Godta ham som han er, og la han finne og kjøpe klær selv. Bra han har denne særheten fremfor en del andre rariteter der ute. Anonymkode: 5e5c8...de5
Adrenalina1 Skrevet 28. juni #16 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde mannen min kommet med klær fra Cubus til meg, så hadde det fort blitt skilsmisse! Anonymkode: 7dc86...0f4 Herregud. Skjerp deg. Hvor overfladisk går det an å bli. 1 1
Elle Melle Skrevet 28. juni #17 Skrevet 28. juni Jeg synes det er lov å ønske seg at mannen ikke går rundt med utslitte og for korte klær og dressbukser han har sydd strikk i nederst. Med caps til. Be han kjøpe seg nye klær som passer og ikke er utslitre, så må man heller tåle at folk har den stilen de har. 1
minister-mio Skrevet 28. juni #18 Skrevet 28. juni Jeg sliter med å se for meg strikk nederst på dressbukser. Er de slimfit i utgangspunktet eller blir det liksom en pose nederst før de tetter seg ved ankelen?
AnonymBruker Skrevet 28. juni #19 Skrevet 28. juni Kanskje handle fra feks cos? Det er super kvalitet og ikke så dyrt. Enkle fine snitt. Skjønner det kan være irriterende når han er veldig kresen på ting, samtidig er det heldigvis en liten ting i det store bildet som ellers er veldig bra. Anonymkode: 8e77a...de4
AnonymBruker Skrevet 29. juni #20 Skrevet 29. juni Det var en litt sær stil som ble beskrevet her, men hvis det er det eneste området han er sær på går det vel an å leve med det. Lurer litt på kleskoden der han jobber, har han uniform, synlighetstøy eller er han den alle på kontoret ler av rundt kantinebordet? Anonymkode: 495de...f22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå