AnonymBruker Skrevet 26. juni #1 Skrevet 26. juni Kjenner jeg er litt i en skvis. Min far var svært gammel da han fikk meg og han er nå i midten av 80-årene. Han er dessverre blitt psykisk syk det siste året og surrer veldig. Jeg skal snart føde mitt andre barn og familien gleder seg. Det er jo hyggelig, men jeg kjenner at jeg egentlig ikke har så lyst til at min far skal komme hit når jeg er i barsel. Han har dessverre dårlig hygiene og det psykiske problemet hans gjør at han blant annet har veldig dårlige toalettvaner. Jeg vil ikke at han skal innpå min nyfødte og jeg vil ikke at han skal inn her hjem til oss når vi har en nyfødt Sist gang han var på besøk hos oss for noen måneder siden gjorde han ting på toalettet som gjorde at jeg måtte klore rommet etterpå. Jeg har ikke kapasitet til å håndtere dette nå med nyfødt. Prøvde på en forsiktig måte å ta opp dette med min mor som ble rasende over hvor nedsettende tanker jeg har om min egen far. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre? Hvordan håndterer jeg dette? Skal jeg bare akseptere at han skal holde på med en nyfødt fordi han er nær slekt? Anonymkode: b164e...922 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni #2 Skrevet 26. juni Hadde ikke nektet han å komme på besøk. Men lov å be om at de som skal holde den nyfødte vasker hender først. Mannen din og din mor får hjelpe med baby og eventuelt vask tenker jeg. Anonymkode: fd709...7d9 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #3 Skrevet 26. juni Med psykisk syk mener du dement antar jeg? Kan du ikke alliere deg med din mor at dere kommer på et lite besøk når dere er klar. Hun kan hjelpe dere med å få han til å vaske hender rett før evt holding av barnet. Han trenger jo ikke å holde barnet heller. Du bestemmer over ditt barn Anonymkode: 75f8b...c13 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni #4 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hadde ikke nektet han å komme på besøk. Men lov å be om at de som skal holde den nyfødte vasker hender først. Mannen din og din mor får hjelpe med baby og eventuelt vask tenker jeg. Anonymkode: fd709...7d9 Da kommer de til å bli sure. Min mor er veldig beskyttende ovenfor far oppi dette og vil nok reagere kraftig om jeg ber de vaske hender før de tar på den lille. Da mitt første barn kom til verden drev de også å puttet fingrene i on i munnen hans hele tiden av en eller annen grunn 😮 Vil egentlig helst vente til etter barsel når jeg er litt sterkere i meg selv, men tror ikke det er mulig å få til? AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Med psykisk syk mener du dement antar jeg? Kan du ikke alliere deg med din mor at dere kommer på et lite besøk når dere er klar. Hun kan hjelpe dere med å få han til å vaske hender rett før evt holding av barnet. Han trenger jo ikke å holde barnet heller. Du bestemmer over ditt barn Anonymkode: 75f8b...c13 Nei, ikke dement men psykisk sykdom kombinert med fysisk som har blitt et veldig komplekst sykdomsbilde. Min mor er en veldig dårlig alliert i dette dessverre. Hun kommer til å bli sur og fornærmet om jeg nevner håndvask Å unngå at han holder barnet hadde vært det beste, men førstefødte kom de bare og tok da han var nyfødt 😮 Anonymkode: b164e...922
AnonymBruker Skrevet 26. juni #5 Skrevet 26. juni Uff, ikke en enkel situasjon😩 Har selv erfart at spesielt de eldre tar seg til rette og tar på babyen enten den er i armene i armene til mor eller sover i vogna. Mitt beste tips vil nok være å dra på besøk til din far mens du har babyen sovende i bæresjal på bruste. Da får han/de sett deg og litt av babyen, samtidig som den ligger godt beskyttet mot skitne fingre😅 Anonymkode: e48e4...16f 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #6 Skrevet 26. juni Og sørg for å dra derfra før babyen våkner! Anonymkode: e48e4...16f 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #7 Skrevet 26. juni Bæretøy! Mitt beste "våpen" mot familie og venner med litt korte sosiale antenner. Jeg knøt barna på meg eller pappaen, og der var de til de dro 🥳 Anonymkode: 4b36b...50f 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni #8 Skrevet 26. juni Bæretøy ja, brukt det med alle mine, da sitter de fast i meg og blir der. Kan amme og i det. Anonymkode: 60604...320
AnonymBruker Skrevet 26. juni #9 Skrevet 26. juni Det er ikke farlig at mora di er litt sur, da får hun bare bli det. Sett hardt mot hardt. Gidder de ikke vaske hendene får de droppe å komme på besøk. Anonymkode: 9f4bd...767 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #10 Skrevet 26. juni Ikke la dem komme, si at du har urinveisinfeksjon eller noe. Dra åpnet kort besøk til dem, da kan du dra hjem når du ønsker. Anonymkode: b4d03...4d5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #11 Skrevet 27. juni Det er din jobb å beskytte den nyfødte, så du må rett og slett sette grenser og akseptere at moren din blir sur. Det er ikke farlig og du trenger ikke la det gå ut over deg selv. Jeg ville satt hardt mot hardt og sagt at hvis hun ikke klarer å oppføre seg ordentlig, så er ikke hun velkommen, heller. Får avsmak av voksne folk som er humørsyke og ikke gidder å oppføre seg. Jeg ville ikke engang tenkt tanken at jeg skulle ha besøk av en person som griser ned toalettet og vil holde en nyfødt med skitne hender, og jeg fatter ikke at du gjør det, heller. Hva er viktigst - å beskytte babyen din, eller følelsene til moren din? Anonymkode: 50440...efa 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #12 Skrevet 27. juni Du beskytter pappa jeg beskytter mitt barn, bli sur, men nyfødt over gammel mann. Anonymkode: cd0dd...a1e 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni #13 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Da kommer de til å bli sure. Min mor er veldig beskyttende ovenfor far oppi dette og vil nok reagere kraftig om jeg ber de vaske hender før de tar på den lille. Da mitt første barn kom til verden drev de også å puttet fingrene i on i munnen hans hele tiden av en eller annen grunn 😮 Vil egentlig helst vente til etter barsel når jeg er litt sterkere i meg selv, men tror ikke det er mulig å få til? Nei, ikke dement men psykisk sykdom kombinert med fysisk som har blitt et veldig komplekst sykdomsbilde. Min mor er en veldig dårlig alliert i dette dessverre. Hun kommer til å bli sur og fornærmet om jeg nevner håndvask Å unngå at han holder barnet hadde vært det beste, men førstefødte kom de bare og tok da han var nyfødt 😮 Anonymkode: b164e...922 Da hadde jeg tatt en spansk en og sagt at dere har fått beskjed om fra sykehuset om å være nøye med håndvask og beskytte mot virus osv av lege som skrev dere ut. Så går dere selv og vasker hender som et eksempel og ber de gjøre det samme. Anonymkode: fd709...7d9 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #14 Skrevet 27. juni Er det snakk om overnattingsbesøk? Og det rett etter fødsel? Det hadde jeg ikke orket. Min svigerfar er samme typen, og vi ventet i 3 uker før vi lot ham komme hit. Anonymkode: 5a95c...fa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå