AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:08 #1 Skrevet torsdag kl 19:08 Jeg har fått finansieringsbevis startlån. Har fått det forlenget en gang da det har vært lite til salgs i min prisklasse. Nå ba jeg om å få forlenget igjen og fikk da beskjed om at det fikk jeg ikke. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 5425e...7b3
monican94 Skrevet torsdag kl 19:18 #2 Skrevet torsdag kl 19:18 helt vanlig at det er en varighet på finansieringsbevis og at det kun forlenges én gang... pengene du har fått finansieringsbevis på er låst og kan ikke gis andre, når du da på er år? ikke har brukt det gir de sjansen videre
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:35 #3 Skrevet torsdag kl 19:35 I husbanken? Jeg fikk beskjed om at når først fikk det så var det ikke noe utløpsdato? Det ble bare forlenget 3 mnd av gangen.. Kanskje det ikke hadde funker med 10 år, men de setter jo av de pengene du har fått innvilget.. Dette skjønner jeg ikke. Hva fikk du beskjed om når du fikk det innvilget? Anonymkode: 323d3...357
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:11 #4 Skrevet torsdag kl 20:11 monican94 skrev (51 minutter siden): helt vanlig at det er en varighet på finansieringsbevis og at det kun forlenges én gang... pengene du har fått finansieringsbevis på er låst og kan ikke gis andre, når du da på er år? ikke har brukt det gir de sjansen videre Skjønte ikke helt hva du mente med den siste setningen? Jeg fikk først 3 mnd, så forlenget 3 mnd. spurte om jeg kunne få forlenge en gang til da det er sommer nå og lite til salgs. Anonymkode: 5425e...7b3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:13 #5 Skrevet torsdag kl 20:13 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): I husbanken? Jeg fikk beskjed om at når først fikk det så var det ikke noe utløpsdato? Det ble bare forlenget 3 mnd av gangen.. Kanskje det ikke hadde funker med 10 år, men de setter jo av de pengene du har fått innvilget.. Dette skjønner jeg ikke. Hva fikk du beskjed om når du fikk det innvilget? Anonymkode: 323d3...357 Startlån gjennom kommunen. Jeg fikk først beskjed om at det er gyldig i 3 mnd, så kan en få forlenget. Nå fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne få forlenget mer da andre sto i kø. Men situasjonen min er jo den samme som tidligere.. Anonymkode: 5425e...7b3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:17 #6 Skrevet torsdag kl 20:17 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Startlån gjennom kommunen. Jeg fikk først beskjed om at det er gyldig i 3 mnd, så kan en få forlenget. Nå fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne få forlenget mer da andre sto i kø. Men situasjonen min er jo den samme som tidligere.. Anonymkode: 5425e...7b3 Det er lite boliger til salgs da siden du ikke fikk kjøpt i det halvåret du hadde beviset? Blir det ikke mulig å få et nytt senere heller? Anonymkode: 6aa73...3cb
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:23 #7 Skrevet torsdag kl 20:23 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Startlån gjennom kommunen. Jeg fikk først beskjed om at det er gyldig i 3 mnd, så kan en få forlenget. Nå fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne få forlenget mer da andre sto i kø. Men situasjonen min er jo den samme som tidligere.. Anonymkode: 5425e...7b3 Når du ikke har klart finne deg bolig i løpet av ca 6 måneder så må de nesten la andre få slippe til. Startlånpotten de har til rådighet er ikke uendelig og den går fra 01.jan-31.dec. En har ikke råd til å være kresen når du får startllån. Så da får du eventuelt prøve søke nytt, men du har ingen garanti å få det innvilget igjen. Det er sånn det er, og det bør du jo godta. Selvom en får ja til startlån er det ikke gitt at en får kjøpt seg noe, det er ingen garanti. Handler jo alltid om hva du får innvilget og markedet der du bor Anonymkode: 979ff...db0 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:38 #8 Skrevet torsdag kl 20:38 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er lite boliger til salgs da siden du ikke fikk kjøpt i det halvåret du hadde beviset? Blir det ikke mulig å få et nytt senere heller? Anonymkode: 6aa73...3cb Ja det har bare vært et par boliger som har vært aktuelle, og de har gått over takst. Jeg kunne søke på nytt.. Anonymkode: 5425e...7b3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:40 #9 Skrevet torsdag kl 20:40 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Når du ikke har klart finne deg bolig i løpet av ca 6 måneder så må de nesten la andre få slippe til. Startlånpotten de har til rådighet er ikke uendelig og den går fra 01.jan-31.dec. En har ikke råd til å være kresen når du får startllån. Så da får du eventuelt prøve søke nytt, men du har ingen garanti å få det innvilget igjen. Det er sånn det er, og det bør du jo godta. Selvom en får ja til startlån er det ikke gitt at en får kjøpt seg noe, det er ingen garanti. Handler jo alltid om hva du får innvilget og markedet der du bor Anonymkode: 979ff...db0 Jeg er ikke kresen, men de boligene jeg har vært interessert i har de enten sagt nei til eller de har gått over takst. Siden markedet har vært dårlig har det vært mindre å velge i akkurat i år.. Anonymkode: 5425e...7b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå