Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er en student som nå har bodd alene i snart ett år. Nylig har jeg oppdaget at gulvet under sovesofaen og veggen er våt/fuktig. Vennligst se bildene (beklager hvis de er litt utydelige). Har tørket det av før, men det kommer tilbake. Trenger råd om hva som kan være årsaken. Har ikke turt å kontakte utleier enda, jeg er fattig og har ikke råd til eventuell egenandel osv...

Anonymkode: 5ad99...567

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

20250626_200928.thumb.jpg.9289a7b04e8a11da7da085a7dbbd567c.jpg20250626_200928.thumb.jpg.9289a7b04e8a11da7da085a7dbbd567c.jpg

Skrevet

Bare kontakt utleier. Så lenge du ikke har noe skyld i dette, så er det utleiers ansvar å fikse. Og de vil nok vite det tidlig før det blir mugg og fuktskader. Kan være en lekkasje 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bare si at du nettopp har oppdaget det, ikke nødvendigvis hvor mange ganger du allerede har tørket opp.

Anonymkode: 9a454...00a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lufter du skikkelig? Ikke lukk ventiler for å spare strøm!

Anonymkode: 8822c...b2e

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Luft og skru på varme.

Anonymkode: 9a7d3...3ac

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest litt på nettet, har jeg oppdaget at jeg må gjøre følgende som jeg ikke har gjort hittil:

- Ikke tørke klær inne i oppholdsrommet (skal nå tørke ute eller på badet)

- Bruke kjøkkenvifta (brukte aldri på grunn av strøm)

- Lufte jevnlig

Håper at dette vil hjelpe. Takk for de andre tipsene!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Avfukter kan være lurt når du tørker klær inne. Ellers er det veldig viktig å lufte og ha åpne ventiler! Nok varme er viktig, ja. Er det kjeller/sokkel? Lurt at møblene ikke står helt presset inntil veggen, men at det er plass for luft å passere mellom veggen og møblene. 

Anonymkode: 6b016...4ea

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Avfukter kan være lurt når du tørker klær inne. Ellers er det veldig viktig å lufte og ha åpne ventiler! Nok varme er viktig, ja. Er det kjeller/sokkel? Lurt at møblene ikke står helt presset inntil veggen, men at det er plass for luft å passere mellom veggen og møblene. 

Anonymkode: 6b016...4ea

Takk for tips! Det er en sokkelleilighet. Skal få flytta litt på møblene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok kondens pga fuktig innemiljø. Sett i gang tiltak slik du har beskrevet, ikke tørke klær, lufte godt og dra møbler litt ut fra vegg.

Det er litt mugg, men det kan vaskes med vann og litt klor. La det tørke godt før du setter møbler inntil (men husk noen centimeter avstand fra vegg).

Anonymkode: edee0...83b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan det komme fra et bad over hybelen? Veldig uvanlig at det blir så fuktig fra bare kondens innenfra. Eller kommer det fra dårlig drenering utenfra? Du må i alle fall få undersøkt det skikkelig. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...