Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En mann forteller meg han skal jobbe mye før ferien men vi må møtes snart. Rødt flagg? Han lyver jo heller ikke men rart å ikke prioritere tid på meg? 

Anonymkode: 3ad30...a01

AnonymBruker
Skrevet

Mulig han er arbeidsnarkoman. Jeg var tidligere samboer med en slik (forsker). 

Typiskfør ferien, så jeg( og barna )han nesten ikke. Arbeidstid fra 8- 23...

Anonymkode: 2d9a1...0be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, høres ut som eksen min... Han har ferie om ikke så lenge, og skal jobbe mye før det. 

Han giddet aldri prioritere meg. Jeg skulle ønske jeg innså det tidligere. Men det er hovedgrunnen til at han er eks. 

Anonymkode: a15fb...102

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke rødt flagg, men mulig at han ikke er så interessert og gjemmer seg bak jobben. 
Bare si «ta den tiden du trenger», og så tar du ikke mer kontakt. Se hva han legger opp til. Ikke invester tankekapasitet på han før han har invitert deg ut og du har møtt han. Ikke gjør deg for tilgjengelig, og ikke mas. Da blir du uinteressant 

Anonymkode: 61964...315

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal jobbe mye før ferien. Jobber ekstra når andre har ferie, fordi det er ekstra penger, og fordi bedriften trenger det. 

Anonymkode: fe380...2ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For å nyansere dette; det kan hende han snakker sant. 

Mange har en jobb der prosjekter/rapporter etc må ferdigstilles før ferien. Da blir det mye jobb.

Det er heller et rødt flagg om han ikke følger opp det han sier, at dere kan møtes når han ikke har det så travelt på jobb

Anonymkode: a1b17...eab

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han lyver jo heller ikke men rart å ikke prioritere tid på meg? 

Du går foran jobb og forpliktelser?

Anonymkode: 43e7c...c6c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hmm. Kjæresten min jobber masse overtid nå fordi det kreves av ham på jobb. Mulig det rett og slett er ekstremt hektisk for denne fyren din?

Anonymkode: 677fe...233

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samboer sa før vi ble sammen at jobb var prioritet nr.1 og han jobber masse...ca kl.7-21, hver dag, helg og ferie (han har aldri ferie).

Han driver eget firma og må jobbe mye skal det gå bra. Og det er hobbyen hans i tillegg, så han brenner for jobben sin.

For at forholdet skal funke, er jeg av og til med ham på jobb (etter jeg er ferdig på min jobb). Uvant i begynnelsen, men jeg har fått god innblikk i hva han driver med og jeg har lært ganske mye også. Og det viktigste: vi får være sammen.

Vi spiser middag sammen nesten hver dag før jeg blir med ham videre på jobb. Da får han i tillegg en velfortjent pause i løpet av arbeidsdagen.

De gangene jeg ikke kan eller det ikke passer å være med ham på jobb, får jeg alenetid og det er jo herlig det også. 

Vi har selvfølgelig dager/uker der han/vi ikke jobber like mye (f.eks jula)

Vi er godt voksne.

Tenker at så lenge han er opptatt eller brenner for jobben sin er det et bra tegn. Verre om han heller ville fly på byen, henge med kompiser, drikke og alt mulig annet.

Anonymkode: ea718...165

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hmm. Kjæresten min jobber masse overtid nå fordi det kreves av ham på jobb. Mulig det rett og slett er ekstremt hektisk for denne fyren din?

Hva jobber han med siden det blir sånn?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva jobber han med siden det blir sånn?

Konsulent i IT, der en ekstern kunde bestemmer deadlines osv, så da blir det overtid for å få rekket frister og levert et produkt 

Skrevet

Var på date med en som ramset opp hvor mye han jobbet og hvor mye annet han skulle, såg ikke vitsen med å fortsette å date han, når ville han hatt tid til noe som helst annet jobb og sitt

Det er noe annet hvis han må ferdigstille arbeidet før ferie, men har tid ellers, så kanskje du burde høre om det..

Ellers pleide jeg å bruke myyyye jobb som unnskyldning, hvis jeg ikke var interessert..

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
makkapakka skrev (7 minutter siden):

Var på date med en som ramset opp hvor mye han jobbet og hvor mye annet han skulle, såg ikke vitsen med å fortsette å date han, når ville han hatt tid til noe som helst annet jobb og sitt

Det er noe annet hvis han må ferdigstille arbeidet før ferie, men har tid ellers, så kanskje du burde høre om det..

Ellers pleide jeg å bruke myyyye jobb som unnskyldning, hvis jeg ikke var interessert..

Kjæresten og jeg gjør samme, altså jobber myyyye, begge driver eget samtidig som annet, så da vi møttes var det ganske raskt å avklare at 1. vi er begge travle, og 2. vi liker det sånn og 3. vi kan få til så og så ofte møter. 

Vet ikke hva annet enn flaks jeg skal kalle det at det har funket og at vi ca hadde samme muligheter for å møtes, men for min del så var mye jobb og lite ledig tid en av plussene ved han, hadde han ikke jobbet mye så hadde det bare blitt uenigheter om tid sammen. 

Anonymkode: b3c57...75b

• Liker 1
Skrevet

Likevell står kvinner opp og er fortørnet over at kvinner bare tjener 89% av menn. Her har dere svaret. Menn jobber veldig mye mer i snitt. Sjangseløst!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mulig han er arbeidsnarkoman. Jeg var tidligere samboer med en slik (forsker). 

Typiskfør ferien, så jeg( og barna )han nesten ikke. Arbeidstid fra 8- 23...

Anonymkode: 2d9a1...0be

Hvorfor typisk rett før ferie og ikke ellers i året?

Anonymkode: 8b3e3...dec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

En mann forteller meg han skal jobbe mye før ferien men vi må møtes snart. Rødt flagg? Han lyver jo heller ikke men rart å ikke prioritere tid på meg? 

Han er ikke så interessert 

Anonymkode: 33472...363

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en jobb (behandler i helsevesenet) der jeg må jobbe svært mye før og etter ferier. Det er en ærlig sak. Det er i mitt tilfelle for å kunne følge opp pasienter godt nok, og for å dekke opp for en del som egentlig skulle hatt time når jeg har ferie. Da blir det mer enn dobbelt opp før og etter ferie. I tillegg til alt administrativt som skal gjøres ferdig. Tror dette er meget vanlig i mange jobber med ansvar.

Anonymkode: a4dc3...e59

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen av oss har faktisk en jobb som krever enormt mye til tider. Det er ikke et rødt flagg, men hvis du ønsker en partner som du kan tilbringe mye tid med, er dere ikke kompatible.

Hvis jeg noen gang skal gidde å finne meg en partner må det være en som jobber like mye som meg - jeg elsker jobben min, den krever mye og jeg gidder ikke å ha dårlig samvittighet overfor en partner som er hjemme hver dag fra 1630

Anonymkode: 24a78...0ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal han prioritere deg over jobb på dette stadie? Hvor ofte har dere møttes/hvor lenge har dere datet? 

Anonymkode: 1134f...585

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har også en jobb (behandler i helsevesenet) der jeg må jobbe svært mye før og etter ferier. Det er en ærlig sak. Det er i mitt tilfelle for å kunne følge opp pasienter godt nok, og for å dekke opp for en del som egentlig skulle hatt time når jeg har ferie. Da blir det mer enn dobbelt opp før og etter ferie. I tillegg til alt administrativt som skal gjøres ferdig. Tror dette er meget vanlig i mange jobber med ansvar.

Anonymkode: a4dc3...e59

Her også. Sommerferie er den tiden hvor nesten de samme oppgavene skal løses med halv mengde folk. Folk får ny sykdom rett før ferien og i ferien akkurat som resten av året, de vi kjenner fra før får oppbluss, trenger attester, nye resepter og har spørsmål som helst haster. Så da jobbes det intenst inn mot ferien for å ro mest mulig i land.

Anonymkode: 3c79a...d12

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...