Gå til innhold

Erfaringer med Plejd smartstyring av belysning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Elektrikeren anbefaler meg dette.

Noen som vil dele erfaringer med akkurat Plejd?

Hvordan er fremtiden når det gjelder slikt? Hvilke firmaer vil fortsatt være i markedet om 10–15 år? Man kan jo ikke bytte ut all belysning hjemme hver gang et firma går konk. 

Anonymkode: e2c98...012

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Elektrikeren anbefaler meg dette.

Noen som vil dele erfaringer med akkurat Plejd?

Hvordan er fremtiden når det gjelder slikt? Hvilke firmaer vil fortsatt være i markedet om 10–15 år? Man kan jo ikke bytte ut all belysning hjemme hver gang et firma går konk. 

Anonymkode: e2c98...012

Ikke erfaring (enda), men vår elektriker anbefalte også dette. Følger derfor tråden 😊

AnonymBruker
Skrevet

Vi har det. Fungerer veldig bra.  Vi skal bytte ut termostatene til Plejd når di kommer på markedet. 

Anonymkode: 3a1dd...36c

AnonymBruker
Skrevet

Flyttet inn i leiligheten min i januar, selger hadde installert pleijd. 

Jeg liker det. Enkelt å legge inn tidsstyringer, og endre funksjon på brytere. Jeg har en bryter som ved ett trykk slår av og på lyset i entreen, og dobbeltrykk slår av alt i hele leiligheten. En annen slår på en rad med taklys, og dobbelttrykk slår på mitt "hjemme-program" som vil si lys i bruksrom, i en passende styrke. Dette programmet har jeg endret litt på etterhvert som årstidene ble lysere. 

Hva som skjer om de går konkurs aner jeg ikke, men det er ett ledende selskap, så jeg vil tippe de blir kjøpt opp dersom de begynner slite. 

Anonymkode: 81d15...3ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har Plejd. Fungerer som bare det. Har lagt inn alle bryterne i Home-appen (iOS), så vi bruker egentlig aldri bryterne fysisk, men styrer fra telefonen(e). Og egentlig stort sett gjennom automatiseringer som er faste gjennom døgnet.

Anonymkode: 06661...f1f

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått etterinstallert plejd på en del lys, de legger det de kaller en «pille» i lysbryteren. Så alle bryterne fungerer som normalt, men jeg kan og styre dem fra telefonen, legge inn tider osv. Vi skal og få en slags «hovedbryter» i gangen så vi kan slå av/på flere lys enkelt når vi kommer eller drar. 

Veldig fornøyd med plejd. Hvis de går konk så blir jeg lei meg, da må jeg slå alle bryterne av og på manuelt. Men det er ikke verdens undergang. 

Anonymkode: 3911c...930

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...