Gå til innhold

Må barn ha svart antrekk og pensko i begravelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et nært familiemedlem skal begraves på tirsdag. Det blir veldig dyrt om vi må gå til innkjøp av nye klær og sko til alle 4 barna. Er det greit med mørk skjorte med mørke joggesko? Eller blir det helt feil? 

Anonymkode: c907a...16e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det synes jeg de må.

Anonymkode: 574e5...116

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, det må da være greit. Unngå olabukser.

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Det synes jeg de må.

Pensko og mørk skjorte og svart bukse.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei , du trenger ikke kjøpe nye antrekk til alle barna , bare ta noe du har . 

Anonymkode: ea02c...a29

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Mørke klær, helst litt pent holder lenge. Ikke blinkesko men ellers funker det meste fint. Det er idiotisk å kjøpe inn begravelsesantrekk til små barn, bruk ting dere har eller lån av andre.

De skal ikke være ukomfortabelt stivpynta i en slik anledning, om noen rynker på nesa så kan de ta seg en bolle.

Anonymkode: 9900a...82f

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er på ingen måte nødvendig! 

I min begravelse må de gjerne gå i pysjamas, om det skulle friste mest. Ingen skal bruke unødvendig med penger for å delta i en begravelse! 

Anonymkode: 50a4e...d08

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Mørk skjorte og mørke joggesko er helt ok. Det er barn vi snakker om her. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på alderen til barna, tenker jeg. En tenåring synes jeg bør stille i sort og med pene sko, kanskje dress hvis det er en gutt, men yngre barn er det ikke så nøye med. Men jeg hadde styrt unna olabukse og joggesko, og valgt mørke farger og klær uten «pynt» (paljetter, figurer fra tegnefilmer osv.).

Anonymkode: d0f0c...19c

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer litt an på alderen til barna, tenker jeg. En tenåring synes jeg bør stille i sort og med pene sko, kanskje dress hvis det er en gutt, men yngre barn er det ikke så nøye med. Men jeg hadde styrt unna olabukse og joggesko, og valgt mørke farger og klær uten «pynt» (paljetter, figurer fra tegnefilmer osv.).

…med joggesko mener jeg da slitne sko med sterke farger barnet bruker til vanlig på skole eller i barnehage. Og blinkesko. Rene, enkle, mørke joggesko tenker jeg er innafor.

• Liker 5
Skrevet

Mørke litt pene klær holder i massevis

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke. 
Min niese valgte selv til sin pappas begravelse og det ble rosa kjole (hun var 3 ish). Tenker uansett unger har litt slakk, jeg hadde nok valgt litt mørkt og pent (evnt dempet i hvert fall, ikke glitter). 

Anonymkode: 471e4...c20

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er stor takhøyde for antrekk i begravelse, spesielt for barn. Jo yngre jo større takhøyde er det. Hvis klærne er nogenlunde nøytrale er det ingen som kommer til å tenke at det er upassende.

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Et nært familiemedlem skal begraves på tirsdag. Det blir veldig dyrt om vi må gå til innkjøp av nye klær og sko til alle 4 barna. Er det greit med mørk skjorte med mørke joggesko? Eller blir det helt feil? 

Anonymkode: c907a...16e

Dette er ikke tiden for å undre seg over hvorfor folk får barn, mange barn, og ikke har økonomi til klær i begravelse. 

Så lenge barn er velstelt, og har ok klær på seg så får det være det beste du får til. 
Du kan fint kle gutta i hvite skjorter, mørke bukser og sorte sko. 

Anonymkode: c7fed...7bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du trenger ikke gå til innkjøp av nye klær. Ta det du har, eventuelt lån av noen. Ville prøvd å unngå spiderman og prinsesser, og satset på nøytrale klær. 

Anonymkode: 9de15...239

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, mørkt og nøytralt, vanlig pent og rent holder lenge. Mørke joggesko f.eks er fint.

Anonymkode: d2894...781

AnonymBruker
Skrevet

Vært i flere begravelser i det siste. Virker som mørke blått og grått går mange også i.

Anonymkode: f4097...4d7

AnonymBruker
Skrevet

Stor takhøyde for barn, iallefall mindre barn. Dessuten kan det være fint med litt farger. Barn kler ikke svart. 

Anonymkode: f5311...7cb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det peneste og mest nøytrale/respektfulle alternativet man har, sånn når ingen av alternativene er helt som det vi voksne ville brukt i begravelse. Det kan fint være mørke bukser og mørk skjorte. 

Anonymkode: 9011e...2f0

Skrevet

Det du nevnte må jo gå fint, hadde kanskje ikke gått for voksne, men de er jo bare barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...