AnonymBruker Skrevet 26. juni #1 Skrevet 26. juni Et nært familiemedlem skal begraves på tirsdag. Det blir veldig dyrt om vi må gå til innkjøp av nye klær og sko til alle 4 barna. Er det greit med mørk skjorte med mørke joggesko? Eller blir det helt feil? Anonymkode: c907a...16e
AnonymBruker Skrevet 26. juni #2 Skrevet 26. juni Ja. Det synes jeg de må. Anonymkode: 574e5...116 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #4 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Det synes jeg de må. Anonymkode: 574e5...116 Pensko og mørk skjorte og svart bukse. Anonymkode: 574e5...116 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #5 Skrevet 26. juni Nei , du trenger ikke kjøpe nye antrekk til alle barna , bare ta noe du har . Anonymkode: ea02c...a29 13 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni #6 Skrevet 26. juni Mørke klær, helst litt pent holder lenge. Ikke blinkesko men ellers funker det meste fint. Det er idiotisk å kjøpe inn begravelsesantrekk til små barn, bruk ting dere har eller lån av andre. De skal ikke være ukomfortabelt stivpynta i en slik anledning, om noen rynker på nesa så kan de ta seg en bolle. Anonymkode: 9900a...82f 14 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni #7 Skrevet 26. juni Nei, det er på ingen måte nødvendig! I min begravelse må de gjerne gå i pysjamas, om det skulle friste mest. Ingen skal bruke unødvendig med penger for å delta i en begravelse! Anonymkode: 50a4e...d08 8 1 2
Brunhilde Skrevet 26. juni #8 Skrevet 26. juni Mørk skjorte og mørke joggesko er helt ok. Det er barn vi snakker om her. 9 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #9 Skrevet 26. juni Det kommer litt an på alderen til barna, tenker jeg. En tenåring synes jeg bør stille i sort og med pene sko, kanskje dress hvis det er en gutt, men yngre barn er det ikke så nøye med. Men jeg hadde styrt unna olabukse og joggesko, og valgt mørke farger og klær uten «pynt» (paljetter, figurer fra tegnefilmer osv.). Anonymkode: d0f0c...19c 9 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni #10 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kommer litt an på alderen til barna, tenker jeg. En tenåring synes jeg bør stille i sort og med pene sko, kanskje dress hvis det er en gutt, men yngre barn er det ikke så nøye med. Men jeg hadde styrt unna olabukse og joggesko, og valgt mørke farger og klær uten «pynt» (paljetter, figurer fra tegnefilmer osv.). Anonymkode: d0f0c...19c …med joggesko mener jeg da slitne sko med sterke farger barnet bruker til vanlig på skole eller i barnehage. Og blinkesko. Rene, enkle, mørke joggesko tenker jeg er innafor. Anonymkode: d0f0c...19c 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni #12 Skrevet 26. juni Nei, absolutt ikke. Min niese valgte selv til sin pappas begravelse og det ble rosa kjole (hun var 3 ish). Tenker uansett unger har litt slakk, jeg hadde nok valgt litt mørkt og pent (evnt dempet i hvert fall, ikke glitter). Anonymkode: 471e4...c20 7 1
Hedda-78 Skrevet 26. juni #13 Skrevet 26. juni Det er stor takhøyde for antrekk i begravelse, spesielt for barn. Jo yngre jo større takhøyde er det. Hvis klærne er nogenlunde nøytrale er det ingen som kommer til å tenke at det er upassende. 8 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni #14 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Et nært familiemedlem skal begraves på tirsdag. Det blir veldig dyrt om vi må gå til innkjøp av nye klær og sko til alle 4 barna. Er det greit med mørk skjorte med mørke joggesko? Eller blir det helt feil? Anonymkode: c907a...16e Dette er ikke tiden for å undre seg over hvorfor folk får barn, mange barn, og ikke har økonomi til klær i begravelse. Så lenge barn er velstelt, og har ok klær på seg så får det være det beste du får til. Du kan fint kle gutta i hvite skjorter, mørke bukser og sorte sko. Anonymkode: c7fed...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #15 Skrevet 26. juni Nei, du trenger ikke gå til innkjøp av nye klær. Ta det du har, eventuelt lån av noen. Ville prøvd å unngå spiderman og prinsesser, og satset på nøytrale klær. Anonymkode: 9de15...239 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #16 Skrevet 26. juni Nei, mørkt og nøytralt, vanlig pent og rent holder lenge. Mørke joggesko f.eks er fint. Anonymkode: d2894...781
AnonymBruker Skrevet 26. juni #17 Skrevet 26. juni Vært i flere begravelser i det siste. Virker som mørke blått og grått går mange også i. Anonymkode: f4097...4d7
AnonymBruker Skrevet 26. juni #18 Skrevet 26. juni Stor takhøyde for barn, iallefall mindre barn. Dessuten kan det være fint med litt farger. Barn kler ikke svart. Anonymkode: f5311...7cb 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #19 Skrevet 26. juni Det peneste og mest nøytrale/respektfulle alternativet man har, sånn når ingen av alternativene er helt som det vi voksne ville brukt i begravelse. Det kan fint være mørke bukser og mørk skjorte. Anonymkode: 9011e...2f0
Sigrid<3 Skrevet 26. juni #20 Skrevet 26. juni Det du nevnte må jo gå fint, hadde kanskje ikke gått for voksne, men de er jo bare barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå