Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn som er livredde å skille seg ut, ikke engang på en positiv måte

Norske kvinner som er livreddet å se ''overpyntet'' ut

Norsk publikum som går på opera og på teater i olabukser og genser...

Norske gater som er overfylt med folk i grått, hvit, beige og jeans

Folk som er så lite variert at det meste av fritidsinteresser går i friluftsliv og fylla i helgen eller Netflixserier

Der individualisme forbindes ofte med pride og woke kulturen, der mye går imot det ekstreme og usunne

Norge der folk er kjempesnille og overhyggelige på overflaten men det er egentlig ingen som gidder å bygge ekte relasjoner

Masse middelmådige relasjoner basert på bruk-og kast kulturen, ghosting, rask sex, situationships og mange sexpartnere, der sex er bare en gøyal aktivitet og folk nekter å innse den destruktive effekten slik sexkultur har på mentale helsen

Norske kvinner som kanskje mangler selvtillit og føder barn til menn som ikke engang gidder å gifte seg med dem

Dette er min refleksjon. Velkommen til en debate. Du er ikke velkommen om alt du har å si er ''bare flytt ut da''. 

Anonymkode: 8f226...036

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er middelmådig og jeg elsker det. Kontorjobb, leilighet og samboer. (Har valgt bort barn, da).

Fritiden min brukes på så middelmådige ting som trening, TV-serier og gaming. 

Jeg er særdeles middelmådig og jeg stortrives med livet mitt.

Anonymkode: 4108e...9e9

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Typisk kommentar fra ung person som skal være så utrolig unik: "Jeg har sett hvordan de har det i Det Store Utland!!!"

Kom tilbake om 20 år, du. Da kommer du til å være glad for å ha det sånn.

Anonymkode: 1d904...fde

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke folk middelmådige i Liechtenstein, Montenegro, Togo eller Nauru? Sverige? Nederland? Grenada? Det er 196 ish land i verden, hvor mange tenker du er middelmådige, og hvilke er topp og bunn 10? Hva gjør topp 10 bedre?

Anonymkode: a8a8d...efe

• Liker 2
Skrevet

Alle bør vel få velge selv hvordan de vil være, og hvordan de vil leve. Norge er et lite land, så jeg synes det er naturlig det ikke er så mange som skiller seg ut. Jeg synes selv dette er en bagatell i den store sammenhengen. Jeg har bodd i flere land, og det tar tid over alt å bygge relasjoner med andre folk.

• Liker 1
Skrevet

Norge er et lite land, vi vokser stort sett opp i det samme miljøet. tror dette gjelder alle små land, større land har nok mer variasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Synes folk har mye fine klær her i lande😅 men så er jeg ikke glad i alt av farger heller🙄

Anonymkode: 682ef...d73

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Typisk kommentar fra ung person som skal være så utrolig unik: "Jeg har sett hvordan de har det i Det Store Utland!!!"

Jeg kommer fra utlandet og vet at folk er mye mer spennende og ekte andre steder. Men jeg velger å bo i Norge av andre grunn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes folk har mye fine klær her i lande😅 men så er jeg ikke glad i alt av farger heller🙄

Anonymkode: 682ef...d73

hvordan kan man  ikke være glad i farger? Det ser jo så trist og deprimerende ut på gatene

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flertallet er jo "middelmådige". De fleste snitter knapt 100 i IQ og kun noen få prosent ligger over trivielle 120. De fleste har aldri hatt en kulturell erfaring i utlandet men begrenset seg til å ligge på magen på Gran Canaria. De fleste har aldri lest noe dypere enn hva de var nødt til å lese på studiet og jubler høylytt hver gang Skal Vi Danse igjen er på TV. At høykultur blir for meget for flertallet sier seg selv. 

Anonymkode: 0555d...24d

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nordmenn som er livredde å skille seg ut, ikke engang på en positiv måte

Norske kvinner som er livreddet å se ''overpyntet'' ut

Norsk publikum som går på opera og på teater i olabukser og genser...

Norske gater som er overfylt med folk i grått, hvit, beige og jeans

Folk som er så lite variert at det meste av fritidsinteresser går i friluftsliv og fylla i helgen eller Netflixserier

Der individualisme forbindes ofte med pride og woke kulturen, der mye går imot det ekstreme og usunne

Norge der folk er kjempesnille og overhyggelige på overflaten men det er egentlig ingen som gidder å bygge ekte relasjoner

Masse middelmådige relasjoner basert på bruk-og kast kulturen, ghosting, rask sex, situationships og mange sexpartnere, der sex er bare en gøyal aktivitet og folk nekter å innse den destruktive effekten slik sexkultur har på mentale helsen

Norske kvinner som kanskje mangler selvtillit og føder barn til menn som ikke engang gidder å gifte seg med dem

Dette er min refleksjon. Velkommen til en debate. Du er ikke velkommen om alt du har å si er ''bare flytt ut da''. 

Første som slår meg er at du umulig kan ha reist noe særlig. Omtrent i alle storbyene jeg har vært i, så har det vært stort sett "middelmådige" folk. Både i Europa, Asia og USA. Sevlfølgelig ser man en raring her og der,men i det store og det hele så er det ikke så mange som skiller seg ut. Basert på utseendet. Selv bruker jeg ikke klær i grått,hvitt eller beige. Betyr ikke det at jeg er så fryktelig spesiell for det. Kjenner meg forøvrig igjen i at jeg ikke gidder å bygge ekte releasjoner med fremmede. Small talk er noe av det værste jeg vet og det føltes bare falskt ut. Det er de eksperter på i USA feks. Hvor det er omtrent forventet at man driver med smalltalk. Det er bare tull. Norske kvinner mangler heller ikke selvtillitt bare fordi man ikke vil gifte seg. Det er ikke 1900 tallet lenger.  Veldig gammeldags tankegang. Det er helt greit å få barn uten å gifte seg. Når det gjelder mental helse : Ifølge Verdens helseorganisasjon har Norge flere psykiatere engasjert i offentlige helsetjenester per innbygger enn noe annet land, og det forholdsmessige antallet psykologer og andre engasjert i psykisk helsevern er også blant verdens høyeste. Så det er også feil at vi har dårlig mental helse generelt i Norge.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

har tenkt litt på det med hvordan man ikke tør å stikke seg ut så mye og bruker veldig lite farger, i kontrast til Pride hvor det virker som at man skal overkompensere for at det er manglende farger og diverse i hverdagen :P hvorfor kan ikke heller folk bruke litt mer farger i hverdagen, skaffe seg rosa bil med glitter på, eller noe, i stedet for å ha en krampe-aktig fargefest. er det for å få overdose av det så man kan leve med at resterende dager er fargeløse? litt som at man jobber seg i hjel i hverdagen og når ferien kommer skal man til syden og ligge strak på stranden i mange dager?

Anonymkode: 332ad...fb6

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å opprette masse tråder om at Norge er så dårlig, og flytt til landet du kom fra!

Anonymkode: 19fa3...684

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slutt å opprette masse tråder om at Norge er så dårlig, og flytt til landet du kom fra!

Anonymkode: 19fa3...684

Herregud, man trenger da ikke å være utledning for å synes at folk i Norge er middelmådig. Er enig i mye av det TS sier, og jeg er så norsk som det er mulig å bli

Det er ikke så særlig attraktivt å følge saueflokken.

Anonymkode: c4126...59a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Norske gater som er overfylt? Hm...syns de fleste norske gater er tomme jeg. 

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Janteloven er sterk i Norge. Man skal ikke skille seg ut, man skal ikke tro man er noe osv.

Ganske trist egentlig.

Anonymkode: 64522...b78

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde gladelig skilt meg ut på en positiv måte hvis jeg kunne. Hadde jeg vært rik, skulle jeg brifet med min rikdom.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er 40. Bodd 12 år i Asia pga jobb. Helt enig med TS. Følelsen ble kun forsterket av å bo borte, og har vokst med årene.

Anonymkode: 8591f...5b3

• Nyttig 1
Skrevet

Alt jeg gjør for mitt ytre er rettet inn mot å blende inn i mengden. Klær, hår, bil, jobb, (ytre) interesser, trening….

Kun noen ytterst få får tilgang til mitt indre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er middelmådige så du skal få skinne litt ekstra

Anonymkode: c0c3f...383

• Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...