Gå til innhold

Angrer at jeg ba min barndomsvenninne på besøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet hvordan det er, er ganske introvert.

Men ikke bruk penger du ikke har! 

Lykke til. 

Anonymkode: 4cc7d...db4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

4 dager besøk i liten leilighet er for mye. 

Anonymkode: 2c60b...02a

Nei, det er 4 av 365 dager i året. At TS er ekstremt selvopptatt er ikke det samme som at 4 dager er mye. Å absolutt skulle pjuske på seg selv hver dag, hele året, det er et sykdomstegn og helt unormalt for friske og velfungerende voksne.  Er man voksen, bør for seg selv, og påståelig klarer seg selv, så klarer man å ofre et par timer satt av til selvdigging for å opprettholde relasjoner man ønsker å ha med videre. 

Anonymkode: 78add...cbb

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde vært overlykkelig over å ha en venninne!

Du må lære deg når man bruker hun og når man bruker henne.

Anonymkode: 73198...dbc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er lov å be henne om å bidra til mat! Du trenger heller ikke å servere frokost og andre måltider til henne, de kan lages i lag!

Anonymkode: b16f4...d28

Enig! Jeg lager alltid frokost i lag med venninnene mine når vi er sammen. 

Anonymkode: e1eb6...074

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde vært overlykkelig over å ha en venninne!

Du må lære deg når man bruker hun og når man bruker henne.

Kanskje grunnen til at du ikke har venner er at du pirker på folk for unødvendige bagateller? 

Anonymkode: e7936...79b

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje grunnen til at du ikke har venner er at du pirker på folk for unødvendige bagateller? 

Jeg gjør ikke det. Bare her inne😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg gjør ikke det. Bare her inne😄

Er det for å ha noen å være sosial med? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det for å ha noen å være sosial med? 

Nei.

Skrevet

Det er ikke slik at du ikke «tar vare på en barndomsvenninne» dersom du synes det er for mye med fire dager. Det er helt fair, jeg blir utmattet av å ha mine aller nærmeste over så lenge. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er 4 av 365 dager i året. At TS er ekstremt selvopptatt er ikke det samme som at 4 dager er mye. Å absolutt skulle pjuske på seg selv hver dag, hele året, det er et sykdomstegn og helt unormalt for friske og velfungerende voksne.  Er man voksen, bør for seg selv, og påståelig klarer seg selv, så klarer man å ofre et par timer satt av til selvdigging for å opprettholde relasjoner man ønsker å ha med videre. 

Er ts «ekstremt selvopptatt» i og med at hun synes fire dager er for mye? Forklar ytterligere vær så snill. 

• Liker 3
Skrevet

Forstår lite hva du skriver. Jeg har mye besøk og er mye på besøk hos andre. Det er overnatting over flere dager jeg reagerer på jøss…

Anonymkode: 4e530...0db

• Hjerte 1
Skrevet

Så det ER selvopptatt å synes det er litt i overkant om noen inviterer seg selv (for ts inviterte henne ikke) til å bruke deg som hotel i 4 dager?

Men det er IKKE selvopptatt å bruke en bekjent som hotell i 4 dager?

Du og jeg er oppdratt i veldig ulike kretser. Skikk og bruk for meg er helt klart ikke noe du relaterer deg til. Og skikk og bruk gjelder også på nett.

Ta deg sammen!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Når hun skal reise 20 mil hver vei, burde du vel tenkt at én natt er litt kort? Jeg vet ikke hvordan hun reiser eller hva slags konsert dere skal på, men det kan jo bli litt slitsomt å dra tjue mil, gå på konsert om kvelden og så tjue mil hjem neste dag?

Jeg skjønner den med å grue seg, jeg gjør også ofte det, for det er slitsomt, men så er det ofte fint når det kommer til stykket. Og godt når de drar!

Anonymkode: da004...52f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når hun skal reise 20 mil hver vei, burde du vel tenkt at én natt er litt kort? Jeg vet ikke hvordan hun reiser eller hva slags konsert dere skal på, men det kan jo bli litt slitsomt å dra tjue mil, gå på konsert om kvelden og så tjue mil hjem neste dag?

Jeg skjønner den med å grue seg, jeg gjør også ofte det, for det er slitsomt, men så er det ofte fint når det kommer til stykket. Og godt når de drar!

Anonymkode: da004...52f

Joda sikkert noe i det også. To netter forstår pga reisen. Jeg selv bryr meg ikke så mye å kjøre langt. Liker å komme meg hjem . Men vi er ulike. Jeg får prøve å tenke det blir hyggelig. Jeg får heller si fra om jeg trenger å puste ut innimellom ☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg kommer aldri be henne betale for noe mat hos meg. Da får jeg bare bli blakk etter hun har reist. Jeg får bare ta i mot besøket. Å håpe på beste været. Så vi kan være mye ute. Hun kjenner ikke alle mine sider. Vi er voksne nå. Å jeg har ikke sagt alt til henne. Å vi er forskjellige. Jeg syns bare ikke om å brette ut alt for alle. 

Er hun "alle"? Er hun ikke en god venn?

Anonymkode: 64157...8b0

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er hun "alle"? Er hun ikke en god venn?

Jo men jeg er ganske privat av meg så prater ikke om alle ting med en venn fra barndommen . Jeg har ei venninne som jeg stoler 100 % på. Hun vet alt.  Jeg trenger ikke åpne meg for alle venner jeg har. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jo men jeg er ganske privat av meg så prater ikke om alle ting med en venn fra barndommen . Jeg har ei venninne som jeg stoler 100 % på. Hun vet alt.  Jeg trenger ikke åpne meg for alle venner jeg har. 

Men hun er ikke tankeleser så hvis du ikke synes det er greit med fire dager overnatting så må du si det.

• Liker 4
Skrevet

Du kan jo formulere deg som at du gleder deg til besøk, og så at du normalt ikke ville ha bedt om dette, men at du  har det veldig trangt økonomisk for tiden, så det hadde vært fint om dere kunne spleise på natten når hun er hos deg. 

Anonymkode: 04050...549

• Liker 1
Skrevet

Maten, ikke natten.

Anonymkode: 04050...549

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle gode svar. Hadde det vært mulig hadde jeg slettet innlegget mitt. Nå har hun ringt å vi ble enig om tre netter. Å at hun ville ta meg med ut, å spise en god middag. Dette ordner seg nå☺️

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...