AnonymBruker Skrevet 28. juni #41 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Ikke meg du sitererer, men hvordan vet du det? Da jeg jobbet turnus for noen år siden fikk vi kun halvparten av alle røde dager fri, tviler på at det har blitt endret.. Anonymkode: 11f49...0b2 Enig! Hadde også enn slik jobb i mange år, jobbet alle røde dager om de landet på min turnus. Og fikk kun helligdagstillegg 1.mai og 17.mai om jeg husker riktig. Ikke tariffavtale,da er dette faktisk lov. Med tariffavtale får man vel iallefall 100% vil jeg tro. Nå i en vanlig kontorjobb har jeg fri med lønn alle helligdager, så blir jo mange flere fridager per år enn i min forrige jobb. Anonymkode: ecc1a...212
Knirke Skrevet 28. juni #42 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke meg du sitererer, men hvordan vet du det? Da jeg jobbet turnus for noen år siden fikk vi kun halvparten av alle røde dager fri, tviler på at det har blitt endret.. Anonymkode: 11f49...0b2 Hun har vel fri på andre dager? Jeg har heller ikke fri på alle røde dager, det gjør jo ikke at det totale antall fridager går ned. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #43 Skrevet 28. juni Knirke skrev (På 27.6.2025 den 7.41): Du har ikke færre fridager enn andre arbeidstakere. Nei, men kan ha mindre sammenhengende fri enn i en del andre yrker. Det sagt, så finnes det mer komprimert turnus i helsevesenet også (oljeturnus/langvakter). Jeg elsker langvakter, der kan jeg tjene ei ukes lønn eller mer på ei helg. Anonymkode: 1292e...dee
AnonymBruker Skrevet 28. juni #44 Skrevet 28. juni Ca. 35.000 per måned gjennom utleie av flere leiligheter Anonymkode: 3f3a0...352
AnonymBruker Skrevet 28. juni #45 Skrevet 28. juni Chupacabra skrev (11 timer siden): Anbefaler å sjekke i ordboka hva ordet "rik" betyr. " som eier mye, som har rikelig av noe". Passer godt det. 😎👍 Anonymkode: dec9d...9cb
AnonymBruker Skrevet 28. juni #46 Skrevet 28. juni Har også noe inntekt fra aksjer, regner med at det blir mer etterhvert som jeg har råd til å kjøpe flere pr mnd. Anonymkode: 1292e...dee
AnonymBruker Skrevet 28. juni #47 Skrevet 28. juni Knirke skrev (13 timer siden): Kall det hva du vil. Vi leier ut en leilighet og det er alt annet enn passivt. Det er (til tider) masse jobb, og medfører ulemper. Da har dere åpenbart gjort noe galt. Jeg har leid ut flere leiligheter i mange år, uten at det har vært noe spesielt jobb med det. Anonymkode: 1ea18...c11 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #48 Skrevet 28. juni Leier ut for ca. 300 000 i året totalt. Fin inntekt! Anonymkode: 1ea18...c11
Knirke Skrevet 28. juni #49 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da har dere åpenbart gjort noe galt. Jeg har leid ut flere leiligheter i mange år, uten at det har vært noe spesielt jobb med det. Anonymkode: 1ea18...c11 Passiv inntekt = ingen jobb. Må du inn i leiligheten og skifte en lyspære er ikke inntekten lengre passiv.
AnonymBruker Skrevet 28. juni #50 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da har dere åpenbart gjort noe galt. Jeg har leid ut flere leiligheter i mange år, uten at det har vært noe spesielt jobb med det. Anonymkode: 1ea18...c11 Det er jo jobb og utgifter med det hvis ikke alt i utleieenheten er totalrenovert før innflytting. Anonymkode: 1292e...dee
AnonymBruker Skrevet 28. juni #52 Skrevet 28. juni Knirke skrev (11 minutter siden): Passiv inntekt = ingen jobb. Må du inn i leiligheten og skifte en lyspære er ikke inntekten lengre passiv. Til tider masse jobb, skriver du. Å skifte en lyspære er ikke det, og de fleste leietakere klarer slikt selv. Det er uansett ikke utleiers ansvar å skifte enkle lyspærer, så har du leietakere som krever dette og annet de kunne ordnet selv, så har du gjort et dårlig valg. Anonymkode: 1ea18...c11 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #53 Skrevet 28. juni Jobber med å sette på vippeextensions hjemmefra, det genererer 3000-4000 kr i måneden. Passivt er det ikke da, og av disse pengene må jeg kjøpe utstyr ettersom det blir brukt, of alt annet som medfølger når man driver enk. Så tjener egentlig veldig lite 😂 skal straks starte et annet firma og håper åpenbart det vil virke positivt på regnskapet også 😊 Anonymkode: 4a4b0...cd8
AnonymBruker Skrevet 28. juni #54 Skrevet 28. juni Passiv inntekt per måned: 4000 i renteinntekter 15500 utleie evt økning av fond. Så ca 20000 minus skatt 😊 Anonymkode: 1482c...841
Kvalitet Skrevet 28. juni #55 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Styreverv. 60 000 i året. Anonymkode: 0c7e5...535 Styreverv er vell ekstra jobb og ikke passiv inntekt. Jeg forstår passiv inntekt som penger som generer lite eller ingen jobb som for eks renteinntekter/utleieinntekter/utbytte ol.
AnonymBruker Skrevet 28. juni #56 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Nei, men kan ha mindre sammenhengende fri enn i en del andre yrker. Det sagt, så finnes det mer komprimert turnus i helsevesenet også (oljeturnus/langvakter). Jeg elsker langvakter, der kan jeg tjene ei ukes lønn eller mer på ei helg. Anonymkode: 1292e...dee Faktisk er det sånn at jobb i turnus har færre timer på jobb i året enn en dagsarbeider. Litt over 100 færre timer. Så sånn sett har du 3 uker mer fri enn meg som jobber dag. Anonymkode: 1482c...841 1
Snok1 Skrevet 28. juni #57 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ca 700.000 i året. Deilig å være rik ass. 😎 Anonymkode: dec9d...9cb Rik?
Snok1 Skrevet 28. juni #58 Skrevet 28. juni Ca en kvart million i skattefri leieinntekt helt uten egeninnsats.
AnonymBruker Skrevet 28. juni #59 Skrevet 28. juni Vil si renter og aksjeutbytte egentlig er den eneste inntekten som er virkelig passiv Anonymkode: 78afc...aef 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #60 Skrevet 28. juni Kvalitet skrev (1 time siden): Styreverv er vell ekstra jobb og ikke passiv inntekt. Jeg forstår passiv inntekt som penger som generer lite eller ingen jobb som for eks renteinntekter/utleieinntekter/utbytte ol. TS spør ikke bare om passiv inntekt, men også om inntekt ved siden av fast jobb. Styreverv passer nok fint inn i den kategorien. Anonymkode: ac5a1...470 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå