Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

😂 ja du er god på å skryte hvertfall

Anonymkode: 9b2b2...053

Hæ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er snålt med damer som skryter av at de har lave forventninger, indirekte kjipe menn, og derfor synes de det er teit at andre får en gave av mannen sin. If you’re jealous, just say so!

Helt vanlig og forventa og fint å få en fødegave i mine kretser. Selvfølgelig ikke med krav om at det skal være en diamantring. Jeg har fått forskjellige gaver av min mann hver gang, i tillegg til at han selvsagt tar vare på meg og barnet, må vel nevnes siden noen mente det var gave nok. Det eneste som er eventuelt er nytt og rart med dette er å kalle det push present. 

Anonymkode: f4f49...602

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2025 den 12.44):

Gi meg heller en fotmassasje, lag noe godt til middag eller hent noe godt på bakeriet tenker jeg.

Har aldri vært gravid, men skulle jeg gått ni måneder uten å spise brie, hadde jeg satt mye mer pris på at kjøleskapet vårt var fylt opp av ost når jeg kom hjem fra sykehuset, enn enda et smykke. Og det med goood margin!

Men ordet "push present" burde bare skrotes med det samme 🤢 Det høres helt jævlig ut, og det gjør at folk tror at en fin tradisjon er importert og amerikansk.

Anonymkode: 655ec...1a3

Fotmassasje, at mannen lager god middag eller sånt er hverdagslig. Hadde blitt ufattelig skuffet om mannen kom med et jævla wienerbrød som barselgaver, det hadde vært mye verre enn å få ingenting.

Enig ang "push present" da, for et nasty uttrykk. Barselgave er fint.

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvorfor trenger du belønning? Og hvorfor så himla dyr en?

Anonymkode: 110f7...007

Når jeg har spydd og lidd i 9 måneder, toppet med 1,5 døgn med de verste smerter jeg har opplevd, dødsangst, fått varige fysiske men, tapt mye penger mtp karriere, mens mannen har sluppet unna alt og også får en baby, så kan jeg godt få en belønning, og gjerne en dyr en ja.

Anonymkode: 56529...472

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.6.2025 den 16.53):

Altså, er det ikke nok at vi har tatt til oss tradisjoner som baby shower og gender reveal party?
Hva i all verdens land og rike er greia med push present? Er det ikke godt nok at man får en baby når man er ferdig?
Skal man virkelig forvente gull og grønne skoger fra barnefar i tillegg til baby?
Jeg leste en plass om ei dame som forventet å få forlovelsesring til 100 tusen kr i push present. 
Er vi mennesker virkelig blitt så ufattelig materialistiske? 
Eller er det bare jeg som synes dette er helt bak mål? 

Anonymkode: 110f7...007

Selv på 60 tallet fikk min mor føde presang fra min far

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gaven er jo babyen… Men hvis man skal gi noe så kall det barselgave da, hvorfor må man på død og liv adoptere teite uttrykk fra USA?

Anonymkode: c4541...503

AnonymBruker
Skrevet

Fødte i 1996, og fikk et gullsmykke av mannen. Vi kalte det bare ikke push present 🙂

Anonymkode: 6f2af...f9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gaven er jo babyen… Men hvis man skal gi noe så kall det barselgave da, hvorfor må man på død og liv adoptere teite uttrykk fra USA?

Anonymkode: c4541...503

Hvis babyen er gaven så er det jo far som får barselgave i såfall, for mor har jobbet seg gjennom et svangerskap og en fødsel for å produsere den. 

Joda, barn er en gave, den beste noensinne, men fy søren som jeg har jobbet for de før de kom til verden. En liten anerkjennelse er på sin plass🏆

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg ville det vært mer verdifullt at far tok sin andel av arbeidet rundt barnet frem til barnet flytter ut enn at jeg fikk en gave for å ha båret frem barnet. 

Anonymkode: ec3de...3c4

AnonymBruker
Skrevet

Herregud🤣🤣! Beste "push present" her i gården er levende barn altså 🥰! Trenger ikke mer enn det 🌹! Materialisme er blitt så altfor mye fokus på. Mor vil ha ditt, mor vil ha datt for å føde et barn, å bære et barn 😅☺️! Tenker man skal prise deg lykkelig over barnet som kommer. Vi har ansvar for å stå for barnets kos, klær, og diverse. Ikke alle andre som skal kjøpe gaver, bleier og baby shower greia. Men skjønner at det er en trend blant de unge, og griske og materialistiske..... Spesielt influensere 😅! Mulig jeg er for gammal og sær for sånt tull.. men jeg klarer å skape det barnet trenger og en bamse til mitt barn etter fødsel selv, om jeg så skal krabbe ned i kiosken på sykehuset ☺️. Beste jeg kan få av far er omsorg, kjærlighet og at han viser hvor stolt han er av det vi har skapt sammen og skal guide gjennom de årene vi lever ♥️♥️! Mine barn får free tilgang til barnevakt i gave til seg og sine barn 😜😜😜. That's it. Eller arv av barneutstyr 😝😝. Ellers skal vi hjelpe de å fikse, men de må faktisk kjøpe ting selv til barna 🩷🌷. Vi skal skjemme de bort med julegaver, bursdag gaver, snop og våken netter når vi får barnebarn 🩷🩷🌷

Anonymkode: 035c4...1fd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2025 den 22.03):

Synes det er snålt med damer som skryter av at de har lave forventninger, indirekte kjipe menn, og derfor synes de det er teit at andre får en gave av mannen sin. If you’re jealous, just say so!

Helt vanlig og forventa og fint å få en fødegave i mine kretser. Selvfølgelig ikke med krav om at det skal være en diamantring. Jeg har fått forskjellige gaver av min mann hver gang, i tillegg til at han selvsagt tar vare på meg og barnet, må vel nevnes siden noen mente det var gave nok. Det eneste som er eventuelt er nytt og rart med dette er å kalle det push present. 

Går det an å forestille seg at ikke alle mennesker er like opptatte av gaver som det du er?

Jeg personlig er ikke spesielt opptatt av gaver i det hele tatt, hverken i forbindelse med fødsel, bursdager eller andre anledninger. Det er ikke fordi jeg har lave forventninger eller kjipe folk rundt meg, men fordi gaver rett og slett ikke betyr så mye for meg. Ingen spesiell grunn, bare sånn jeg er.

Skrevet

Heller push present (eller kall det gjerne barselgave som en annen påpeker) enn det tåpelige gender reveal-opplegget (kan gå med på babyshower men der går grensa, ja)😅 er jo koselig om mannen gir en gave, bare det ikke blir sånn at det skal være så stort og flott og perfekt (les Ida Wulf som fikk rolex-klokke). Jeg fikk et fint armbånd i gave av mannen, men det var etter å ha informert mannen om at barselgave var vanlig nå ja, så han kunne ikke være noe dårligere enn de andre mannfolka🤭 tror egentlig han syntes det var litt tull, men happy wife=happy life ;) 

AnonymBruker
Skrevet
Lorieen skrev (På 29.6.2025 den 18.23):

Vel, dette var en tråd om hvorvidt «push present»/barselgave er vanlig eller ikke, jeg bidro med mitt synspunkt ettersom jeg har født og følgelig er i målgruppen for spørsmålet. 

Har man sterke meninger om andres preferanser, så bærer man på en egen usikkerhet. Husker jeg var særdeles negativ til dyre vesker da jeg var tidlig i 20-årene, og ytret disse meningene tydelig. Vel... Gi det ti år, en god lønn og nok på konto, gjett hvem som begynte å kjøpe vesker. 

Derav poenget mitt; jeg er i målgruppen for å ha bil. Men om den er dyr eller billig bryr meg særdeles lite, derfor scroller jeg rett forbi tråder om bil. For hva andre velger bryr meg helt oppriktig ingenting. 

Anonymkode: d0154...ffc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 13.31):

Herregud🤣🤣! Beste "push present" her i gården er levende barn altså 🥰! Trenger ikke mer enn det 🌹! Materialisme er blitt så altfor mye fokus på. Mor vil ha ditt, mor vil ha datt for å føde et barn, å bære et barn 😅☺️! Tenker man skal prise deg lykkelig over barnet som kommer. Vi har ansvar for å stå for barnets kos, klær, og diverse. Ikke alle andre som skal kjøpe gaver, bleier og baby shower greia. Men skjønner at det er en trend blant de unge, og griske og materialistiske..... Spesielt influensere 😅! Mulig jeg er for gammal og sær for sånt tull.. men jeg klarer å skape det barnet trenger og en bamse til mitt barn etter fødsel selv, om jeg så skal krabbe ned i kiosken på sykehuset ☺️. Beste jeg kan få av far er omsorg, kjærlighet og at han viser hvor stolt han er av det vi har skapt sammen og skal guide gjennom de årene vi lever ♥️♥️! Mine barn får free tilgang til barnevakt i gave til seg og sine barn 😜😜😜. That's it. Eller arv av barneutstyr 😝😝. Ellers skal vi hjelpe de å fikse, men de må faktisk kjøpe ting selv til barna 🩷🌷. Vi skal skjemme de bort med julegaver, bursdag gaver, snop og våken netter når vi får barnebarn 🩷🩷🌷

Så du sparer alt av penger til barnebarna og arv? Mens du, mannen og egne barn ikke unner dere noe ekstra? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har man sterke meninger om andres preferanser, så bærer man på en egen usikkerhet. Husker jeg var særdeles negativ til dyre vesker da jeg var tidlig i 20-årene, og ytret disse meningene tydelig. Vel... Gi det ti år, en god lønn og nok på konto, gjett hvem som begynte å kjøpe vesker. 

Derav poenget mitt; jeg er i målgruppen for å ha bil. Men om den er dyr eller billig bryr meg særdeles lite, derfor scroller jeg rett forbi tråder om bil. For hva andre velger bryr meg helt oppriktig ingenting. 

Tror kanskje du skal lese innlegget mitt om igjen. Jeg har ingen sterke meninger om andres preferanser, jeg har kun snakket om mine egne, som tilfeldigvis harmonerer med meningen til trådstarter. 

AnonymBruker
Skrevet
Lorieen skrev (5 minutter siden):

Tror kanskje du skal lese innlegget mitt om igjen. Jeg har ingen sterke meninger om andres preferanser, jeg har kun snakket om mine egne, som tilfeldigvis harmonerer med meningen til trådstarter. 

Hvis det er hva du forteller deg selv, når du først bruker tid i en tråd om barselsgaver ;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvis det er hva du forteller deg selv, når du først bruker tid i en tråd om barselsgaver ;) 

Orker ikke, du får bare holde på. 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 11.28):

For meg ville det vært mer verdifullt at far tok sin andel av arbeidet rundt barnet frem til barnet flytter ut enn at jeg fikk en gave for å ha båret frem barnet. 

Anonymkode: ec3de...3c4

Dette er en selvfølge, og har ingen ting med saken å gjøre. 

Uanonym bruker skrev (18 timer siden):

Går det an å forestille seg at ikke alle mennesker er like opptatte av gaver som det du er?

Jeg personlig er ikke spesielt opptatt av gaver i det hele tatt, hverken i forbindelse med fødsel, bursdager eller andre anledninger. Det er ikke fordi jeg har lave forventninger eller kjipe folk rundt meg, men fordi gaver rett og slett ikke betyr så mye for meg. Ingen spesiell grunn, bare sånn jeg er.

Men hvis du leser det jeg skrev en gang til så handler jo ikke det om deg, da. Vet ikke hvorfor du tror jeg er spesielt opptatt av gaver. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så du sparer alt av penger til barnebarna og arv? Mens du, mannen og egne barn ikke unner dere noe ekstra? 

Å problemet med det eventuelt er ??? Vi er ikke så materialistiske, og egenrådige.. som sagt, mulig vi er gamle og sære og syns sånt er bullshit.... Viktigste for oss er lykkelige barn, fylt av kjærlighet og ikke mangel på det viktigste i livet.. og at de får en god utdannelse og jobb de elsker og trives i.. vi spanderer gjerne reise på de, og hjelper de 🌷. Kanskje mannen og jeg har en date weekend en gang i året. Men trenger det å koste noe? Næh.. men forstår jo at kvinnfolk idag er super krevende, og skal ha og vil ha bare fordi at de føder et barn. Og påstår alle kvinnfolk sliter seg gjennom svangerskapene. Bullshit.. ikke alle er stakkarslige, og sliter.. svangerskap er absolutt ingen sykdom... 

AnonymBruker
Skrevet

La meg spørre dere damer, hadde dere for eksempel forventet gave om barnet deres hadde død i magen deres ??? Hadde unnskyldningen vært det samme da ? Jeg mistet barnet mitt, jeg skal ha noe for å føde dødt barn mentalitet ? 

Kan si det sånn! Jeg har mistet barn, og den som faktisk fikk blomster og gaver i etterkant av det var meg. Far ble glemt, både av andre og helsepersonell. Far ble tilside satt mens jeg som mor ble første pri. Ikke engang barna fikk tilbud om krisehjelp.... Derfor jeg sier, at jeg foretrekker omsorg og kjærlighet fremfor materialistiske ting.. en dårlig greie å lære barna deres også. Vil anta siden flertall får så dyre ting for hver fødsel, vil jeg anta at barna deres også blir like grådige og de som blir mobbere for andre barn, og skrytepaver.. Det er faktisk ganske dårlig foreldre egenskap! Dere får barn for å få gaver, er min konklusjon. Og for å oppdra de til å bli som dere selv.. trist samfunn egentlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

La meg spørre dere damer, hadde dere for eksempel forventet gave om barnet deres hadde død i magen deres ??? Hadde unnskyldningen vært det samme da ? Jeg mistet barnet mitt, jeg skal ha noe for å føde dødt barn mentalitet ? 

Kan si det sånn! Jeg har mistet barn, og den som faktisk fikk blomster og gaver i etterkant av det var meg. Far ble glemt, både av andre og helsepersonell. Far ble tilside satt mens jeg som mor ble første pri. Ikke engang barna fikk tilbud om krisehjelp.... Derfor jeg sier, at jeg foretrekker omsorg og kjærlighet fremfor materialistiske ting.. en dårlig greie å lære barna deres også. Vil anta siden flertall får så dyre ting for hver fødsel, vil jeg anta at barna deres også blir like grådige og de som blir mobbere for andre barn, og skrytepaver.. Det er faktisk ganske dårlig foreldre egenskap! Dere får barn for å få gaver, er min konklusjon. Og for å oppdra de til å bli som dere selv.. trist samfunn egentlig. 

Hva slags gaver fikk du etter at barnet døde?

Siden du spør; jeg hadde satt pris på at de nærmeste hadde spurt hva jeg trengte.

Hadde jeg hatt noen i familien som hadde gått gjennom det du har gjort, så hadde nok fokuset mitt først og fremst vært på den som gikk gjennom dødfødselen. Det må jeg innrømme. Jeg hadde spurt hvordan det gikk med partneren også. Men som en person som har født mener jeg at det er ingen som kan sammenlignes med den som går gjennom det fysiske.

Jeg håper du i etterkant har fortalt mannens familie at han setter pris på støtte også.

Anonymkode: c34f8...66a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...