AnonymBruker Skrevet 26. juni #1 Skrevet 26. juni Hei, Jeg skal om litt på en time på sykehuset for å ta ultralyd og kanskje (mest sannsynlig?) biopsi av et par knuter som er i/på skjoldbruskkjertelen. Noen som har gjort dette og kan si hva resultatet ble? Og om det gjorde vondt? Tror knutene er 11 mm og 18 mm om det har noe å si. Anonymkode: c376c...935
AnonymBruker Skrevet 26. juni #2 Skrevet 26. juni Har gjort det, og det gikk helt fint. Var ikke vondt og gikk fort. Resultatet. Var også fint. hadde en på hver side, men de tok biopsi bare av den ene siden den andre så helt fin ut. De mente den var veldig liten, selv om jeg syns 20mm ikke var spesielt liten 🤣 men tydeligvis var det veldig vanlig. Anonymkode: 1a61c...591 1
Pinkee Skrevet 26. juni #3 Skrevet 26. juni Jeg hadde 1, som var 3x5 cm synes jeg å huske. Biopsi var null stress, vondere med blodprøve. Bare 4% av slike knuter er ondartet, så liten sjans. Jeg fjernet min til slutt, måtte sove på bare en side, ellers stengte knuten for luftveiene. Den hadde vokst endel fra første undersøkelse til operasjon. Husker ikke hvor mye 1
Huldraisør Skrevet 26. juni #4 Skrevet 26. juni (endret) Har også gjort det, to stikk i samme knute. Gjorde ikke vondt. Men husk å ikke svelge.når de har stukket inn nålen. Jeg gjorde det, ble korrigert (de hadde glemt å si det til meg) og ble litt sår på den siden i noen dager etterpå. Ingenting var galt. Endret 26. juni av Huldraisør 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #5 Skrevet 26. juni Jeg har også gjort det, null stress med biopsi😊 Anonymkode: 82043...491 1
Skyberte Skrevet 1. juli #6 Skrevet 1. juli Takk for svar dere!🩷 Jeg laget innlegget som anonym, og fant det ikke under mine egne innlegg og ingen varsler, så ikke sett før nå. Ny her inne og vanskelig å orientere seg, hehe. I dag hadde jeg ultralyd og biopsi. Ble tatt prøve av ei knute på skjoldbruskkjertelen og ene lymfeknuta foran på halsen. Det var heldigvis ikke så vondt, så dere hadde veldig rett Tok det lang tid før dere fikk svar? Og sa radiologen noe om hvordan det så ut? 1
Skyberte Skrevet 11. juli #7 Skrevet 11. juli Oppdatering: prøven viste ikke noe ondartet. Men legen skriver at knuten var "av en slik type" at de vil ta en kontrollundersøkelse og ny biopsi om 6 mnd😐 Og samtale med og vurdering av kirurg. Forstår ikke helt hvorfor dette er nødvendig, men.
AnonymBruker Skrevet 11. juli #8 Skrevet 11. juli Hvorfordan kom din fastlege fram til å undersøke dette nærmere? Var det unormale blodprøver? Anonymkode: 36289...6fd
Huldraisør Skrevet 11. juli #9 Skrevet 11. juli Skyberte skrev (1 time siden): Oppdatering: prøven viste ikke noe ondartet. Men legen skriver at knuten var "av en slik type" at de vil ta en kontrollundersøkelse og ny biopsi om 6 mnd😐 Og samtale med og vurdering av kirurg. Forstår ikke helt hvorfor dette er nødvendig, men. Så bra det gikk fint. En av grunnene til at de vil følge med på den er at det kan være en slik type som vokser. Og hvis den er av det slaget kan det gi deg plager framover. Da tar de den bort for å unngå det.
Skyberte Skrevet 11. juli #10 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfordan kom din fastlege fram til å undersøke dette nærmere? Var det unormale blodprøver? Anonymkode: 36289...6fd Det var ØNH-legen som sendt meg til MR pga lipom på halsen og noen symptomer som smerte o.l. Og som bifunn der fant unilabs et par knuter på skjoldbruskkjertelen. Derfor henviste ønh-legen, etter anbefaling fra unilabs-rediologen, til UL og biopsi. Så bare tilfeldig.
Skyberte Skrevet 11. juli #11 Skrevet 11. juli Huldraisør skrev (1 time siden): Så bra det gikk fint. En av grunnene til at de vil følge med på den er at det kan være en slik type som vokser. Og hvis den er av det slaget kan det gi deg plager framover. Da tar de den bort for å unngå det. Aha, ja, det gir mening. Den er jo fortsatt veldig liten, men er jo bra det følges opp om det er noen slags tvil. Den hadde visst noe atypisk utseende sa han underveis i UL-undersøkelsen, som begrunnelse for å ta biopsi. Men fastholdt at den så "snill" ut. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå