Gå til innhold

Sette seg klint oppi fremmede på bussen..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når det er 20 andre ledige plasser andre steder. Men likevel skal de sitte klint oppi deg. Vet ihvertfall at hvis jeg hadde vært dem så hadde jeg sittet meg en plass der det er bedre plass og ledige seter og ikke ved siden av noen hvis jeg absolutt ikke må.. Eller hva tenker folk her? Og dere som setter dere klint oppi fremmede på bussen når det er ledige plasser andre steder. Hvorfor gjør dere det? Bare av ren nysgjerrighet.

Hilsen en med sosial angst.

Anonymkode: 2dc21...b47

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg kom inn på en helt tom buss. PÅ neste stopp kom det på 1 person, hun satte seg på setet ved siden av meg.

Nesten 40 år senere skjønner jeg fremdeles like lite hvorfor.

En annen gang skulle jeg på en 4 timer busstur. Vi var noen få som satte oss spredt rundt i bussen og det var masse ledig dobbelseter etter hverandre. Da kom en mann på satte seg forran meg og la ned setet maksimalt.... Det gadde jeg ikke, så flyttet meg en rad bakover.

Anonymkode: ea292...672

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenk på det som terapi ved eksponering

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (2 minutter siden):

Tenk på det som terapi ved eksponering

Tenkt mer på at eksponering ikke er riktig behandling i alle tilfeller og at det å drive eksponeringsterapi er noe man ikke skal gjøre på egenhånd helt uten videre avhengig av alvorlighetsgrad.

Ikke gi råd om behandling online uten å kjenne til omstendighetene eller uten faglig kompetanse.

Anonymkode: f0a7d...b30

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenkt mer på at eksponering ikke er riktig behandling i alle tilfeller og at det å drive eksponeringsterapi er noe man ikke skal gjøre på egenhånd helt uten videre avhengig av alvorlighetsgrad.

Ikke gi råd om behandling online uten å kjenne til omstendighetene eller uten faglig kompetanse.

Bedre å sitte å overtenke angsten sin, check....

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (21 minutter siden):

Bedre å sitte å overtenke angsten sin, check....

Det var akkurat det jeg skreiv. 🙄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig irriterende at folk gjør dette

Anonymkode: ef281...246

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å flytte seg hvis det er så mye ledig.

Anonymkode: eeccb...6db

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når det er 20 andre ledige plasser andre steder. Men likevel skal de sitte klint oppi deg. Vet ihvertfall at hvis jeg hadde vært dem så hadde jeg sittet meg en plass der det er bedre plass og ledige seter og ikke ved siden av noen hvis jeg absolutt ikke må.. Eller hva tenker folk her? Og dere som setter dere klint oppi fremmede på bussen når det er ledige plasser andre steder. Hvorfor gjør dere det? Bare av ren nysgjerrighet.

Hilsen en med sosial angst.

Anonymkode: 2dc21...b47

Creeps, folk fra andre kulturer og folk med mentale utfordringer gjør det. 

Anonymkode: a59d3...f15

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo bare å flytte seg hvis det er så mye ledig.

Anonymkode: eeccb...6db

Når man sitter på innerste setet?

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men ro ned pekefingeren da....

Råd om behandling??
TS tar tydeligvis buss uansett og hvem som setter seg ved siden av har hverken TS eller KG-brukere kontroll over.
Hva mener du TS burde gjøre, flykte fra bussen i panikk?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vær så nordisk. Alle ledige seter er greit å sitte i 

Anonymkode: 10d7c...f3d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Buss er kollektivt. Man risikerer å få fremmede på setet ved siden av seg. Det samme skjer i køer. De fleste overlever, dette er virkelig ikke en av livets store prøvelser.

Anonymkode: 65a2a...e03

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke vær så nordisk. Alle ledige seter er greit å sitte i 

Anonymkode: 10d7c...f3d

Ikke feil å være nordisk habibi. Dessuten så ER det litt rart, da blir det litt ubehagelig. Følg normen.

Anonymkode: a59d3...f15

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Maleficenta skrev (43 minutter siden):

Når man sitter på innerste setet?

Ja? Er jo bare å reise seg og flytte seg det, akkurat som man må når man skal gå av bussen?

Jeg velger ledig sete hvis det finnes, hvis ikke velger jeg å be om å få sitte der noen syns veske eller sekk trenger egen plass.

Jeg foretrekker å sitte ytterst, så på langturer reiser jeg meg og tilbyr vindusplassen hvis noen vil sitte ved siden av meg. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt buss daglig i flere tiår. Er det ledige dobbelseter så setter folk seg der, ellers setter de seg ved siden av noen der kun det ene setet er ledig. Er det fullt står man, og noen står selv om det ikke er fullt.

Om du ikke takler dette så må du enten la være å ta offentlig transport, eller så får du lære deg å takle det. Eller hva tenker du alle andre skal gjøre for å hjelpe deg egentlig?

Anonymkode: 6f0d7...71a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de vil komme ned i trusa de selvfølgelig. Hva trodde du?

Anonymkode: 2d30e...a23

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd det noen få ganger, og jeg forstår det ikke. Kan være 3 personer totalt på bussen, så må de sette seg ved siden av meg. Jeg sitter oftest bak og, så de må gå forbi mange ledige plasser for å komme til meg.

Anonymkode: 71bdb...4e0

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Fordi de vil komme ned i trusa de selvfølgelig. Hva trodde du?

Anonymkode: 2d30e...a23

Også hvis man ikke tilhører det kjønnet de tenner på?

Anonymkode: 25f36...927

AnonymBruker
Skrevet

Jeg unngår på alle måter å dele sete på bussen hvis det ikke er bestilt med setenummer. Klart jeg setter sekken /veska på setet ved siden av meg og gjør at det ikke føles velkommen å sitte ved siden av meg.

Anonymkode: 7324a...e62

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...