Gå til innhold

Hvor mange pizzabaker på 4 voksne og 5 barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange må jeg ha?

Anonymkode: 853d3...05e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kjøpt 4.

Anonymkode: c47c5...925

Skrevet

3 eller 4 avhengig av hvor gamle barna er. 

AnonymBruker
Skrevet

Skal du leie flere pizzabakere?

Anonymkode: 33279...fb2

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

3 eller 4 avhengig av alder på barna. Men jeg hadde tatt 4 uansett, så har man eventuelt rester. 

Anonymkode: ffbcb...975

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville kjøpt 4, ja, hvis ikke barna er glupske tenåringer/nesten tenåringer, da ville jeg kjøpt en ekstra 😉

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De er ganske små å sparer på fyllet. Om de voksne er menn og noen barna er store ville jeg bestilt minimum 5, gjerne flere 

Anonymkode: 0c0d1...f4d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.6.2025 den 13.30):

Skal du leie flere pizzabakere?

Anonymkode: 33279...fb2

Hørtes merkelig ut. Og trengs jo bare en! 

Anonymkode: 95196...8e8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En pizza per voksen, og så kommer det jo ann på størrelsen på barna. 

Anonymkode: 182f4...b07

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En pizza per voksen, og så kommer det jo ann på størrelsen på barna. 

Anonymkode: 182f4...b07

En vanlig pizza fra Pizzabakeren er på ca 900-1200g, og langt over 1000 kalorier som et minimum, noen over dobbelt så mye. Det høres veldig mye ut for én person. 
Tynn bunn er naturlig nok veldig mye mindre, men antar at TS snakker om vanlig pizzastørrelse, og da hadde jeg sett på hvilket fyll og er det enkelt fyll tatt ekstra, og færre pizzaer om det er av de med mest fyll, og som da er mektigere. 

Skrevet

Jeg spiser 3 stykker for å bli mett.  Et barn vil ha nok etter 1-2. Hadde bestilt 4. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser 1-2 biter av høflighet men PB har ikke god pizza

Anonymkode: b189b...749

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser lett en alene, men i selskap kan jeg nøye meg med en halv. Hvis det er noen jeg er fortrolige med, og slapper av i sofaen med så må jeg i hvert fall ha 3/4 om jeg skal være fornøyd om de leverer Peppes størrelse. 

Anonymkode: ec251...00b

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er barn, og ikke storspiste tenåringer, så hadde jeg bestilt tre. Det hadde vært nok her. Men nå vet ikke hvor mye dere pleier å spise. Rett under en halv pizza pr voksen, og en kvart pizza pr barn.

Anonymkode: 7c1b6...f32

AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (32 minutter siden):

En vanlig pizza fra Pizzabakeren er på ca 900-1200g, og langt over 1000 kalorier som et minimum, noen over dobbelt så mye. Det høres veldig mye ut for én person. 
Tynn bunn er naturlig nok veldig mye mindre, men antar at TS snakker om vanlig pizzastørrelse, og da hadde jeg sett på hvilket fyll og er det enkelt fyll tatt ekstra, og færre pizzaer om det er av de med mest fyll, og som da er mektigere. 

Teller ikke kalorier når man stapper i seg en pizza. Jeg spiser i tillegg en stor pose potetgull etterpå, og masse annet snop i tillegg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Teller ikke kalorier når man stapper i seg en pizza. Jeg spiser i tillegg en stor pose potetgull etterpå, og masse annet snop i tillegg. 

Det handler ikke bare om kalorier, men mengden mat. Jeg spiser store porsjoner selv, men ikke 1,5kg i et måltid. Det blir litt heftig, men du får selvsagt gjøre som du vil 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det er barn, og ikke storspiste tenåringer, så hadde jeg bestilt tre. Det hadde vært nok her. Men nå vet ikke hvor mye dere pleier å spise. Rett under en halv pizza pr voksen, og en kvart pizza pr barn.

Håper du ikke har invitert de folkene på middag. Husker en gang rundt 1976, og vi var invitert til naboen. Jeg var 6 år, og det var mine foreldre og og naboen med to barn som var noen år eldre enn meg. De hadde én liters flaske med brus, og hos meg var jeg vant med å gølve nedpå det som var. Hos oss var det ikke noe kjipere, vi  kjøpte alt vi ønsket av merkeklær, bil og mat. Husker jeg ikke skjønte en skit av hvorfor det var restriksjon av drikke, det hadde jeg aldri opplevd før. Husker det ble flaut.

Sånn blir det hvis du hører på rådet om å kjøpe 3 pizzaer. Hvis det er ungdommer disse fem, så er det minst 6 pizzaer. 

• Liker 1
Skrevet

Pizzabaker??

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

bakker som i dei eller emner for å lage pizza av.. 

Jeg ville lagget minst en pr person, for selv om barna ikke nødvendigvis spiser en hel vil de nok like lage til sin egen. Vi gjør det med femåringen her.. Hun elsker det.. og så spiser hun restene etterpå.. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi var 7 voksne og 5 barn. Vi hadde 4 pizzabakeren pizza og da var det 2 stykker igjen.

Anonymkode: 0d501...8fe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...