AnonymBruker Skrevet 26. juni #1 Skrevet 26. juni Hei, jeg er en 22 år gammel jente som har havnet i en uønsket hendelse. Er i ett forhold og samboerskap med en som er nå på reise i 2 måneder. Jeg er alene og har rotet meg borti en situasjon, har ingen å dele denne hendelsen med fordi jeg skammer meg. Jeg bærer på så mye skyldfølelse og smerter for partneren min. Jeg er relativt ny i byen og prøver å bli kjent med andre. Ble invitert med hjem til en mann for å spise mat. Da jeg kom til han synes jeg han virket veldig tafsete, jeg sa ifra om at vi ikke kom til å ha sex. Jeg var ganske åpen om at jeg er ute etter nye vennskapelige relasjoner hvor man kan finne på ting. Etterhvert begynte han å ta mer og mer på, jeg sa igjen ifra. Her burde jeg kommen meg vekk- men hele situasjonen er veldig ubekvem. Det føles ingenting rett, men jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg ut. Jeg føler meg så dårlig. Han tar meg med på soverommet å kaster seg så og si over meg. Jeg sier at han ikke skal ha sex med meg, men alikevell stikker han den inn. Hvorfor gjør jeg ikke motstand? Jeg er så ukomfortabel, ber han stoppe opp og skyver han vekk. Noen sekunder etterpå begynner han igjen og ja.. Da han er ferdig klarer jeg endelig å gå, men jeg knekker så sammen. Jeg har jo vært utro, føler meg skitten, grusom og som verdens dårligste menneske. Jeg har tidenes skyldfølelse. Jeg har ingen ønsker om kontakt med denne mannen på noe vis og jeg føler meg så dum at jeg ikke klarer stå opp for meg selv! Jeg har det så forferdelig vondt og ingen å snakke med om denne situasjonen. Anonymkode: 56d95...f84 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni #2 Skrevet 26. juni Man kan kanskje si at det var dumt å dra til denne mannen for å spise mat, men du var tydelig på at du var ute etter vennskap og ikke sex. Du har ikke vært utro, du har blitt voldtatt. Dra på et voldtektsmottak, ta prøver for kjønnssykdommer og anmeld. Og til slutt, vær åpen med kjæresten din om hva som skjedde. Anonymkode: 5496f...331 15 1 20
AnonymBruker Skrevet 26. juni #3 Skrevet 26. juni Virker mer som du har blitt voldtatt enn at du har vært utro. Hvorfor du ble med denne mannen hjem for middag er jo en ting, men du ga klar beskjed ved fler anledninger at du ikke ønsket sex. Anonymkode: cff50...ff3 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni #5 Skrevet 26. juni Ikke bry deg om kommentaren øverst. En eller annen person med udiagnostiserte store plager. Jeg synes dette høres ut som en voldtekt. Du tok noen dårlige valg, fordi du ønsket vennskap, men å ta dårlige valg betyr ikke at andre kan ha sex med deg når du sier nei. Du sa nei, flere ganger. Det er sikkert vondt og overveldende også å ta innover deg at du har blitt utsatt for voldtekt. Har du noen du kan snakke med? Grunnen til at du ikke gjorde motstand er fordi du mest sannsynlig var livredd. Vi gjør det vi må for å overleve, det betyr at fæle ting skjer, men vi overlevde og det var poenget. Og kanskje du også gjorde dette i utgangspunktet fordi du ikke føler at du er god nok, verdifull og har lov å sett grenser. Mange unge kvinner har det slik etter at de ikke fikk det de trengte i barndommen. Du er ikke et fælt menneske, men du har opplevd noe som var skremmende for deg. ❤️ Ta vare på deg selv nå, så dette ikke lagrer seg i deg i lang lang tid som et traume. Skulle ønske jeg kunne være der for deg, sittet med deg, synes ikke du skal være alene nå. Anonymkode: bd70c...54c 1 1 5
Callista Skrevet 26. juni #6 Skrevet 26. juni (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei, jeg er en 22 år gammel jente som har havnet i en uønsket hendelse. Er i ett forhold og samboerskap med en som er nå på reise i 2 måneder. Jeg er alene og har rotet meg borti en situasjon, har ingen å dele denne hendelsen med fordi jeg skammer meg. Jeg bærer på så mye skyldfølelse og smerter for partneren min. Jeg er relativt ny i byen og prøver å bli kjent med andre. Ble invitert med hjem til en mann for å spise mat. Da jeg kom til han synes jeg han virket veldig tafsete, jeg sa ifra om at vi ikke kom til å ha sex. Jeg var ganske åpen om at jeg er ute etter nye vennskapelige relasjoner hvor man kan finne på ting. Etterhvert begynte han å ta mer og mer på, jeg sa igjen ifra. Her burde jeg kommen meg vekk- men hele situasjonen er veldig ubekvem. Det føles ingenting rett, men jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg ut. Jeg føler meg så dårlig. Han tar meg med på soverommet å kaster seg så og si over meg. Jeg sier at han ikke skal ha sex med meg, men alikevell stikker han den inn. Hvorfor gjør jeg ikke motstand? Jeg er så ukomfortabel, ber han stoppe opp og skyver han vekk. Noen sekunder etterpå begynner han igjen og ja.. Da han er ferdig klarer jeg endelig å gå, men jeg knekker så sammen. Jeg har jo vært utro, føler meg skitten, grusom og som verdens dårligste menneske. Jeg har tidenes skyldfølelse. Jeg har ingen ønsker om kontakt med denne mannen på noe vis og jeg føler meg så dum at jeg ikke klarer stå opp for meg selv! Jeg har det så forferdelig vondt og ingen å snakke med om denne situasjonen. Anonymkode: 56d95...f84 Du har ingenting å skamme deg for. Noen gjør motstand når en mann begynner å tafse på dem og hvis de prøver å voldta, mens andre stivner helt. Begge reaksjoner er normale. Det var ikke din skyld. Du sa at du ikke ville ha sex med ham, og et nei er et nei. Det skal alltid respekteres. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med fastlegen din. Sender deg masse gode tanker. ❤️ Endret 26. juni av Callista 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #7 Skrevet 26. juni Du burde gått før, men det der var voldtekt. Ring politiet. Klem til deg. Vær ærlig med kjæresten. Anonymkode: d0ee7...39d 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni #8 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du burde gått før, men det der var voldtekt. Ring politiet. Klem til deg. Vær ærlig med kjæresten. Anonymkode: d0ee7...39d Og fastlegen nå. Anonymkode: d0ee7...39d 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #9 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke bry deg om kommentaren øverst. En eller annen person med udiagnostiserte store plager. Jeg synes dette høres ut som en voldtekt. Du tok noen dårlige valg, fordi du ønsket vennskap, men å ta dårlige valg betyr ikke at andre kan ha sex med deg når du sier nei. Du sa nei, flere ganger. Det er sikkert vondt og overveldende også å ta innover deg at du har blitt utsatt for voldtekt. Har du noen du kan snakke med? Grunnen til at du ikke gjorde motstand er fordi du mest sannsynlig var livredd. Vi gjør det vi må for å overleve, det betyr at fæle ting skjer, men vi overlevde og det var poenget. Og kanskje du også gjorde dette i utgangspunktet fordi du ikke føler at du er god nok, verdifull og har lov å sett grenser. Mange unge kvinner har det slik etter at de ikke fikk det de trengte i barndommen. Du er ikke et fælt menneske, men du har opplevd noe som var skremmende for deg. ❤️ Ta vare på deg selv nå, så dette ikke lagrer seg i deg i lang lang tid som et traume. Skulle ønske jeg kunne være der for deg, sittet med deg, synes ikke du skal være alene nå. Anonymkode: bd70c...54c Tusentakk for en utrulig flott kommentar😔❤️ Anonymkode: 56d95...f84 2
AprilLudgate Skrevet 26. juni #10 Skrevet 26. juni Du har ikke vært utro, du ble voldtatt. Jeg håper du anmelder, for dette er neppe første eller siste voldtekt han gjennomfører. Du vil trolig få kritikk av noen og kanskje kjæreste for å bli med hjem på middag, noe som kan fremstå som en date. Men ja, du ble helt uten tvil utsatt for voldtekt. Har du noen skriftlige bevis på kontakten dere imellom og intensjonen med besøket? 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni #11 Skrevet 26. juni (endret) Til TS Det du har opplevd er en voldtekt. Seksuell omgang uten samtykke, da du flere ganger var tydelig på at du ikke ønsket dette. Grunnen til at du «stivnet» og ikke gjorde noe er fordi du var i sjokk og frykt, og da kan kroppen bli lammet/paralysert. Det er ikke din feil. Du har ikke gjort noe galt, men det har denne mannen. Du har ikke vært utro, du er ikke skitten, du er ikke et dårlig menneske, det er aldri voldtekstofferet sin feil. Jeg ville gått til et voldtekt mottak, og deretter politianmeldt. Be om besøksforbud også. Husk at det også finnes krisesenter, psykolog og andre helsetjenester som kan hjelpe deg å bearbeide denne traumatiske hendelsen. Du har ikke gjort noe galt. Anonymkode: a64d6...0a2 Endret 26. juni av Christina82 endret pga moderert innlegg 1 4
Anonymruker Skrevet 26. juni #12 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei, jeg er en 22 år gammel jente som har havnet i en uønsket hendelse. Er i ett forhold og samboerskap med en som er nå på reise i 2 måneder. Jeg er alene og har rotet meg borti en situasjon, har ingen å dele denne hendelsen med fordi jeg skammer meg. Jeg bærer på så mye skyldfølelse og smerter for partneren min. Jeg er relativt ny i byen og prøver å bli kjent med andre. Ble invitert med hjem til en mann for å spise mat. Da jeg kom til han synes jeg han virket veldig tafsete, jeg sa ifra om at vi ikke kom til å ha sex. Jeg var ganske åpen om at jeg er ute etter nye vennskapelige relasjoner hvor man kan finne på ting. Etterhvert begynte han å ta mer og mer på, jeg sa igjen ifra. Her burde jeg kommen meg vekk- men hele situasjonen er veldig ubekvem. Det føles ingenting rett, men jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg ut. Jeg føler meg så dårlig. Han tar meg med på soverommet å kaster seg så og si over meg. Jeg sier at han ikke skal ha sex med meg, men alikevell stikker han den inn. Hvorfor gjør jeg ikke motstand? Jeg er så ukomfortabel, ber han stoppe opp og skyver han vekk. Noen sekunder etterpå begynner han igjen og ja.. Da han er ferdig klarer jeg endelig å gå, men jeg knekker så sammen. Jeg har jo vært utro, føler meg skitten, grusom og som verdens dårligste menneske. Jeg har tidenes skyldfølelse. Jeg har ingen ønsker om kontakt med denne mannen på noe vis og jeg føler meg så dum at jeg ikke klarer stå opp for meg selv! Jeg har det så forferdelig vondt og ingen å snakke med om denne situasjonen. Anonymkode: 56d95...f84 jeg er så lei meg for at dette har skjedd deg. Du har vært i en utrolig sårbar og vanskelig situasjon, og det du beskriver høres ut som et overtramp på grensene dine noe du veldig tydelig sa ifra om flere ganger. Det er ikke din skyld. Måten du reagerte på å fryse, føle deg lammet, ikke klare å gjøre motstand det er en helt vanlig reaksjon i traumatiske og overveldende situasjoner. Det betyr ikke at du sa ja, og det betyr ikke at du er svak. Det betyr at kroppen din gjorde det den måtte for å komme gjennom det. Jeg skjønner at du føler skyld og skam, og jeg vet at de følelsene kan være brutale å bære alene. Men det du beskriver er ikke utroskap. Det er ikke du som er den som har gjort noe galt her. Dette er ikke en "dum situasjon" dette er et overgrep. Du sa ifra. Flere ganger. Han hørte ikke. Han presset og krenket grensene dine og det er hans handlinger, ikke dine, som var gale. Du er ikke skitten. Du er ikke grusom. Du er et menneske som har opplevd noe vondt og trenger støtte, ikke fordømmelse. Jeg vet det er vanskelig, men du fortjener å snakke med noen om dette en støttetelefon, en terapeut, en trygg voksen, kanskje en voldtektsmottak. Ikke fordi du har gjort noe feil, men fordi det du har vært gjennom er vondt og du trenger hjelp til å bære det. jeg sender deg all min varme og støtte akkurat nå❤️ 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #13 Skrevet 26. juni Det er en soleklar voldtekt og en politisak. Ikke noe for kvinneguiden. Anonymkode: c3a50...d29 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni #14 Skrevet 26. juni Det er en voldtekt du beskriver, der du følte det bundet og ikke kunne slåss mot. Du var ikke helt med på dette. Muligens noe i gråsonen av voldtekt, men absolutt ikke frivillig sex. Anonymkode: 38c36...9b3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #15 Skrevet 26. juni Du skal anmelde han med en gang. Du har blitt voldtatt. At det var dumt å bli med et mannfolk hjem på middag er nå så. men alle har lov til å være dumme uten å bli voldtatt! Og reaksjonen din der og da er som en annen beskrev helt normal, veldig mange fryser bare til og lar det skje, det er en overlevelsesmekanisme når man er livredd. Du har ingen grunn til å skamme deg, så det kan slutte med, og heller få riktig til verks med å få voldteksanmeldt denne typen. Ring fastlegen, ring politiet. De hjelper deg videre, bare ta opp telefonen og ring og forklar at du må anmelde en voldtekt. Anonymkode: be22f...0e3 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #16 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusentakk for en utrulig flott kommentar😔❤️ Anonymkode: 56d95...f84 Føler så med deg. Jeg var også i din situasjon for 10 år siden. Fortalte det ikke til noen på mange år. Ble redd menn, og skammet meg. Og det jeg vet nå, sikkert som bare det er at skammen var HANS. Ikke min. Og slik er det i denne situasjonen, skammen tilhører denne mannen, ikke deg. ❤️ Det som er dumt er at blant venner og kjente og folk flest så er det en del som tenker slik som folk har gjort her i denne tråden, så det er skummelt også å åpne opp til noen. Fordi noen ganger gjør det vondt verre. Men vit at det også er mange som ser det at dette er IKKE din skam! Vit at jeg sender deg masse gode varme tanker, du fortjener å bli tatt godt vare på nå, og har du ingen andre gjør det for deg selv. Ikke bryt ned deg jenta du er fordi noen andre skadet deg. Anonymkode: bd70c...54c 1 3 1
Christina82 Skrevet 26. juni #17 Skrevet 26. juni Ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Christina82, mod 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #18 Skrevet 26. juni De som trygger deg på at dette er klsr voldtekt tar selvfølgelig totalt feil. De kjenner ikke deg, din historie og kan definitivt ikke gå god for om du lyver eller ikke. Det er det som blir saken om du velger å anmelde. Månedlig leser man om kvinner som dikter opp voldtektshistorier for å slippe å ta ansvar for utroskap eller fordi de ønsket oppmerksomhet. Her blir det mye ord mot ord. Om du ikke har et eneste fnugg av bevis på at du ikke var velvillig med på dette så ser det ikke lyst ut for deg. En annen ting du må ta høyde for er at seksualhistorikken blir gransket. Er dette noe du har gjort før, altså besøkt eller blitt med ukjente eller lite kjente menn for å ha sex osv. Lista er lang på ting du skal være forberedt på før du kaster deg over en anmeldelse.. Anonymkode: 8c503...862
AnonymBruker Skrevet 26. juni #19 Skrevet 26. juni Dette er voldtekt.. Du sa klart ifra hva du kom dit for, å bli kjent som venner. Likevel hadde han skjulte intensjoner og tok utnytte av deg.. Hvis du har sagt at du ikke kjente noen i byen og var ute etter nye venner, er dette for noen (syke mennesker), et klart signal om at de kan kjøre på og bruke deg. At de kan tolke deg som et «lett offer» som de kommer unna med siden du ikke kjenner noen (hvis du delte dette med han). Jeg var på utveksling i et nordisk land, kjente ingen og en fyr tok kontakt med meg utenfor en matbutikk på et kjøpesenter (som er rart). Han virket hyggelig og så ordentlig ut. Sa tilfeldigvis dette til min far og han rådet meg til å blokkere han fordi noen menn er ute etter «lette offere». Han spurte hvor jeg bodde (sa området, ikke nøyaktig hvor), hvor jeg var fra, spurte om min Instagram (ga den dessverre til han) og ville møte meg. Jeg blokkerte han faktisk og tok rådet til min far. Kjente jo ingen der, var i et annet land og det ble for risikabelt. Kunne sikkert vært fint, men jeg tørr ikke ta slike sjanser Anonymkode: ad510...e00 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #20 Skrevet 26. juni Les straffelovens paragraf 291 første ledd. Samtykkeloven vedtatt av Stortinget nylig. Banebrytende. Skal gjøre det lettere å straffe den type voldteksmenn ts ble utsatt for. Noe politiet er nødt å etterfølge mer nøyere heretter. Soleklar voldtekt. Anonymkode: c3a50...d29 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå