AnonymBruker Skrevet 26. juni #1 Skrevet 26. juni Jeg og barnefar har vært skilt i fire år, barnet husker ikke at vi bodde sammen (han er seks år nå). Jeg har vært singel nå i fire år, men har nå truffet en mann som jeg har kjent i fire måneder. Jeg skjønner det er for tidlig ennå, men når er det greit å introdusere den nye mannen til barnet mitt? Og hvordan? Jeg skjønner at barn er veldig forskjellige, men er det noen som har noen råd, meninger eller erfaringer? Jeg har det ikke travelt, vi tar det veldig rolig og sønnen min er uansett viktigst her. Så jeg stresser absolutt ikke med det, jeg begynte bare å tenke så smått på det. At de må jo treffes en gang, selv om det uansett ikke blir akkurat nå Anonymkode: 698c4...c5a
AnonymBruker Skrevet 26. juni #2 Skrevet 26. juni Etter et år eller to kanskje, når du begynner å få en følelse av om forholdet kommer til å vare? Altså når den første forelskelsen er over og man kan bli ordentlig kjent og ser om det kan ha en fremtid. Anonymkode: d9656...82b 8
Fremmed fugl Skrevet 26. juni #3 Skrevet 26. juni Når det føles riktig for deg. Finnes ikke noe fasitsvar på slikt. 2 1
Anonymruker Skrevet 26. juni #4 Skrevet 26. juni Så godt å høre at du har møtt noen du trives med, og at du samtidig er så reflektert og rolig rundt det. Det at du setter sønnen din først og ikke har hastverk, viser at du virkelig tenker langsiktig og trygt for han. Det finnes ikke noe helt "riktig tidspunkt" som passer for alle, men det høres ut som du allerede er på rett vei du stresser ikke, og du kjenner både barnet ditt og den nye mannen best selv. Noen venter til forholdet er mer etablert, andre introduserer som en “venn” først, i et kort og trygt møte, uten press. Kanskje en tur i parken, et sted hvor barnet føler seg trygg og der man kan gjøre noe sammen, uten at det føles som et "møte". Det viktigste er at sønnen din føler seg trygg, og at du følger magefølelsen din. Hvis den nye kjæresten din er tålmodig og genuint interessert i å bli kjent med dere begge i det tempoet som passer dere så har du et godt utgangspunkt ❤️ Du virker som en trygg og fin mamma. Dette kommer du til å kjenne på når det føles riktig. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #5 Skrevet 26. juni Anonymruker skrev (3 timer siden): Så godt å høre at du har møtt noen du trives med, og at du samtidig er så reflektert og rolig rundt det. Det at du setter sønnen din først og ikke har hastverk, viser at du virkelig tenker langsiktig og trygt for han. Det finnes ikke noe helt "riktig tidspunkt" som passer for alle, men det høres ut som du allerede er på rett vei du stresser ikke, og du kjenner både barnet ditt og den nye mannen best selv. Noen venter til forholdet er mer etablert, andre introduserer som en “venn” først, i et kort og trygt møte, uten press. Kanskje en tur i parken, et sted hvor barnet føler seg trygg og der man kan gjøre noe sammen, uten at det føles som et "møte". Det viktigste er at sønnen din føler seg trygg, og at du følger magefølelsen din. Hvis den nye kjæresten din er tålmodig og genuint interessert i å bli kjent med dere begge i det tempoet som passer dere så har du et godt utgangspunkt ❤️ Du virker som en trygg og fin mamma. Dette kommer du til å kjenne på når det føles riktig. Takk, så fint sagt 🥰 Ja, jeg lurte på om jeg med tiden skal introdusere dem til hverandre i forbindelse med for eksempel å gå tur i skogen en dag, med ei venninne og hennes samboer, som han er trygg på. Og da la ham bli kjent med ham som en venn av mamma først, og bare "en av gjengen". Men det blir ikke ennå uansett 😊 Takk for svar, setter veldig pris på det 😊 -TS Anonymkode: 698c4...c5a 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #6 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Etter et år eller to kanskje, når du begynner å få en følelse av om forholdet kommer til å vare? Altså når den første forelskelsen er over og man kan bli ordentlig kjent og ser om det kan ha en fremtid. Anonymkode: d9656...82b Du tenker jeg bør vente så lenge ja? Ja, kan godt hende at det er det beste. Jeg får kjenne litt på det og finne ut hva som blir riktig 😊 Takk for svar 😊 -TS Anonymkode: 698c4...c5a
AnonymBruker Skrevet 26. juni #7 Skrevet 26. juni Fremmed fugl skrev (3 timer siden): Når det føles riktig for deg. Finnes ikke noe fasitsvar på slikt. Ja, jeg må vel kjenne godt etter og se hva som føles riktig 😊 -TS Anonymkode: 698c4...c5a
AnonymBruker Skrevet 26. juni #8 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Etter et år eller to kanskje, når du begynner å få en følelse av om forholdet kommer til å vare? Altså når den første forelskelsen er over og man kan bli ordentlig kjent og ser om det kan ha en fremtid. Anonymkode: d9656...82b Snakk om å overdrive! Du har nok aldri vært i samme situasjon Anonymkode: ca53b...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #9 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Snakk om å overdrive! Du har nok aldri vært i samme situasjon Anonymkode: ca53b...6ef Også jeg tenker at ett år bør det minst være før man blander barna inn i mixen. Da har den mest intense nyforelskelsen gitt seg, og man kan begynne å se for seg et liv sammen. Barna trenger ikke å introduseres for mammas og pappas nye kjærester flere ganger i året, det er jo selve oppskriften på utvikling av tilknytningsvansker. Anonymkode: 7cdbc...128 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #10 Skrevet 26. juni Fremmed fugl skrev (5 timer siden): Når det føles riktig for deg. Finnes ikke noe fasitsvar på slikt. Jo det gjør det, minimum 6 mnd bør det gå Anonymkode: 59cfd...766
TarAldar1on Skrevet 26. juni #12 Skrevet 26. juni Jeg tenker det er noe du må kjenne på selv. Jeg og min samboer hadde vært sammen i kun 1 mnd før jeg møtte barna som da var 3 og 5 år. Riktignok som venn første gangen, men de skjønte nå greia ganske kjapt 😅 vi har nå vært sammen i 10 år og har ett felles barn i lag også.
AnonymBruker Skrevet 26. juni #13 Skrevet 26. juni TarAldar1on skrev (2 minutter siden): Jeg tenker det er noe du må kjenne på selv. Jeg og min samboer hadde vært sammen i kun 1 mnd før jeg møtte barna som da var 3 og 5 år. Riktignok som venn første gangen, men de skjønte nå greia ganske kjapt 😅 vi har nå vært sammen i 10 år og har ett felles barn i lag også. Men bare fordi det gikk bra, betyr det ikke at det er lurt? Så tidlig er man fortsatt nyforelsket og blind. Jeg ville ventet ett år, til tåken letter litt og du klarer å se om dette er en god mann på tross av eventuelle skavanker som garantert vil dukke opp. Anonymkode: 49150...15b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå