AnonymBruker Skrevet 26. juni #1 Skrevet 26. juni Jeg må følge med på blodsukkeret mitt pga svangerskapsdiabetes. De sa jeg skulle få resept på utstyret men har ikke fått det. Skal jeg bare gå å kjøpe selv eller mase videre? Anonymkode: dc8e3...7c4
AnonymBruker Skrevet 26. juni #2 Skrevet 26. juni Apparatet må du vel kjøpe selv, strimler og tilhørende utstyr kan du få på resept. Ville ringt legekontoret å spurt om legen kan skrive ut en resept. Anonymkode: 2ee08...e9a 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #4 Skrevet 26. juni Hvis du har resepter på utstyr, mener jeg får måleapparat gratis Anonymkode: cb092...299
AnonymBruker Skrevet 26. juni #5 Skrevet 26. juni Fikk med apparat og jeg skjønte det som at jeg skulle få resept på utstyr også. Var ikke lagt inn resept på helsenorge men da tar jeg en mase telefon. Anonymkode: dc8e3...7c4
jegerrinne Skrevet 26. juni #6 Skrevet 26. juni Vennine fikk nå resept på alt, skulle ikke ha utgifter på det. Gikk under blåresept
AnonymBruker Skrevet 26. juni #7 Skrevet 26. juni Jeg fikk alt på blå resept, betalte ingenting. Anonymkode: 666ad...b6d
AnonymBruker Skrevet 26. juni #8 Skrevet 26. juni Jeg fikk alt på blå resept. Anonymkode: 4a780...9ec
AnonymBruker Skrevet 26. juni #9 Skrevet 26. juni Jeg fikk ikke alt på blå resept, tror jeg måtte betale for strips selv, men fikk resten. Uansett var det ikke noen stor utgift. Selve blodsukkermåleren koster ca en hundrelapp. Anonymkode: fb3d9...b2a
AnonymBruker Skrevet 26. juni #10 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk ikke alt på blå resept, tror jeg måtte betale for strips selv, men fikk resten. Uansett var det ikke noen stor utgift. Selve blodsukkermåleren koster ca en hundrelapp. Anonymkode: fb3d9...b2a Strips er jo dyrt i lengden da Anonymkode: d74d4...7b6
AnonymBruker Skrevet 26. juni #11 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Strips er jo dyrt i lengden da Anonymkode: d74d4...7b6 Tror jeg brukte ca 300 kr på strips i løpet av graviditeten... Så ikke akkurat noen formue det, heller. Kommer sikkert litt an på hvor mye man ender opp med å måtte teste, men likevel. Anonymkode: fb3d9...b2a
AnonymBruker Skrevet 28. juni #12 Skrevet 28. juni Hbor ofte fikk dere beskjed om å teste? Måtte dere fortsette ut hele graviditeten? Anonymkode: dc8e3...7c4
AnonymBruker Skrevet 29. juni #13 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (På 26.6.2025 den 12.10): Jeg må følge med på blodsukkeret mitt pga svangerskapsdiabetes. De sa jeg skulle få resept på utstyret men har ikke fått det. Skal jeg bare gå å kjøpe selv eller mase videre? Anonymkode: dc8e3...7c4 Spørsmålet er hvor lenge de forventer at diabetesen skal vare ved, og om da kravet til varighet i blåresepten forskriften er oppfylt. Svangerskapsdiabetes ligger i grenseland mellom at du kan få dekket utstyr og at du ikke får dekket. Her må du snakke med fastlegen. Send en e-konsultasjon, hvis legen din ikke har dratt på ferie. Anonymkode: 3d18c...384
AnonymBruker Skrevet 29. juni #14 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hbor ofte fikk dere beskjed om å teste? Måtte dere fortsette ut hele graviditeten? Anonymkode: dc8e3...7c4 I starten testet jeg fastende før frokost og middag, og to timer etter frokost og middag. Etter å ha blitt kjent med mitt mønster holdt det at jeg testet fastende om morgenen og noen stikkprøver etter måltider noen få ganger i uka. Men det kommer helt an på hvordan kroppen reagerer det du spiser, så det skal du få hjelp av legen din til å vurdere. Anonymkode: fb3d9...b2a
AnonymBruker Skrevet 29. juni #15 Skrevet 29. juni Jeg måtte betale alt selv ☹️ Anonymkode: 529e9...03b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå