Gjest Bare en som lurer Skrevet 19. mars 2006 #1 Skrevet 19. mars 2006 Hvordan ville du ha reagert dersom du urettmessig ble beskyldt for å fysisk ha mishandlet barnet ditt? Hva ville du ha gjort dersom den som fremla beskyldningene foreksempel var ansatt i helsevesen eller skole? Svar ærlig,prøv og sette deg inn i situasjonen. Hvordan ville du ha reagert på et justismord?
Gjest Bellatrix Skrevet 19. mars 2006 #2 Skrevet 19. mars 2006 Hvordan ville du ha reagert dersom du urettmessig ble beskyldt for å fysisk ha mishandlet barnet ditt? Jeg ville ha pratet med den som beskyldte meg og spurt hvorfor h*n trodde det. Hva ville du ha gjort dersom den som fremla beskyldningene foreksempel var ansatt i helsevesen eller skole? Se svar over. Hvordan ville du ha reagert på et justismord? Jeg ville først blitt veldig lei meg, så hadde jeg kontaktet advokat og gått til sak.
Gjest Ester Skrevet 19. mars 2006 #3 Skrevet 19. mars 2006 Jeg ville gjort alt som sto i min makt for å motbevise det.
Gjest Gjesta Skrevet 19. mars 2006 #4 Skrevet 19. mars 2006 Jeg ville nok komtaktet en advokat og fulgt advokatens råd.
Gjest Gjesta Skrevet 19. mars 2006 #5 Skrevet 19. mars 2006 Hvordan ville du ha reagert dersom du urettmessig ble beskyldt for å fysisk ha mishandlet barnet ditt? Hva ville du ha gjort dersom den som fremla beskyldningene foreksempel var ansatt i helsevesen eller skole? Svar ærlig,prøv og sette deg inn i situasjonen. Hvordan ville du ha reagert på et justismord? ← Jeg ville vel gått til densom meldte fra, men slikt får man vel ikke vite? Altså, man får vel ikke vite hvem som går til barnevernet? Ellers ville jeg jo ha gjort alt som stod i min makt for å motbevise det. Hjelper jo lite å bli forbanna hvis BV tror jeg hadde gjort det
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #6 Skrevet 20. mars 2006 Hvordan ville du ha reagert på et justismord? ← Nå er vel ikke den situasjonen du beskriver justismord, det skal litt mer til (justismord = å være uskyldig dømt). Det er uansett en forferdelig situasjon. Jeg ville ha tatt kontakt med advokat og evt andre rådgivere for å få hjelp. I slike situasjoner er man så personlig engasjert at det kan være vanskelig å holde seg saklig - derfor få tak i hjelp utenfra. Lykke til.
14062003 Skrevet 20. mars 2006 #7 Skrevet 20. mars 2006 Jeg ville blitt lei meg, redd og usikker. Jeg hadde spilt med åpne kort, for med et smil å bevise at jeg bare er en helt normal mamma.
Leanne Skrevet 20. mars 2006 #8 Skrevet 20. mars 2006 Om noen hadde uretmessig beskyldt meg for barnemishandling ville jeg først blitt veldig lei meg, men på en annen side er det vel bare fint at andre bryr seg og tar kontakt med barnevernet når de mistenker noe sånt. Barnevernet ville vel avsluttet saken ganske raskt da de ikke fant noe bevis eller mistanke for det. Som barn ble jeg fysiks mishandlet av min far i fra jeg var veldig liten (husker ikke når han slo for første gang) til jeg kom opp i tenårene.. Det var aldri noen som tok kontakt med barnevernet den gang, enda det var tydlige tegn på mishandling på både meg og mine søsken. (stadig blåmerker, var redd for å være alene med voksne i bhg /skole, slet med sengeveting og tisset også på meg på dag tid helt til jeg begynte på skolen++) Jeg har pratet med de som jobbet i barnehagen den gang, og de har sagt at de hadde sine mistanker, men var ikke sikre og ville ikke skape problemer for foreldrene mine Dette er jo noen år siden nå, men jeg har fått den oppfatning at det er bedre at foreldre blir uretmessig mistenkt for noe, enn at et barn blir mishandlet uten at noen melder fra til barnevernet fordi de ikke er sikre. Barnevernet er flinke til å etterforske slike saker.
T.S Skrevet 21. mars 2006 #9 Skrevet 21. mars 2006 Hvordan ville du ha reagert på et justismord? ← Dersom man er dømt for noe man ikke har gjort (som er def på justismord...) må man anke saken.
Malama Skrevet 21. mars 2006 #10 Skrevet 21. mars 2006 Jeg ville reagert helt ulikt på å ha biltt anklaget for noe jegikke har gjort, og på et justismord i alle fall. Ettersom det, som mange andre påpeker, er helt ulike ting. Selvsagt ville jeg ikke likt det, jeg ville blitt usikker, redd, lurt på hvem som sa det, og hvorfor. Men ettersom jeg aldri ville gjort noe slikt så vet jeg også at jeg ville tolt på at det ville barnevernet fort finne ut, og derfor avslutte saken. Det er ikke noe kjekt å anklages for noe man ikke gjør, men det er enda verre om barn ikke får hjelp fordi ingen tørr melde fra. Du skal ikke melde en sak bare fordi du "ikke liker dem", eller "synes de er rare", men har du reelt grunnlag for å mistenke mishandling av barn, så skal dette meldes. Enten du er privatperson eller i skole eller helsevesen. Disse har vel påbud om å melde fra om de har mistanke. Vi andre har bare et moralsk ansvar for barna rundt oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå