AnonymBruker Skrevet 26. juni #1 Skrevet 26. juni Jeg har en stedatter på 6 år med langt tjukt hår som HATER å ordne håret. Hun sier hun er kjempe hårsår og sier hver minste lille floke er vond uansett hvor forsiktig man er. Er usikker på om det er reell smerte eller om det bare er noe hun finner på, men sliter med å få børsta og ordna håret hennes, selv om jeg er kjempe varsom. Hun hater å flette håret og vil helst bare ha det oppe i strikk, hadde vært greit om ikke det ble myeee mer floker når hun ikke har flette i håret. Er det noen med barn som har slitt med samme? Hva kan man gjøre? Moren hennes ønsker ikke å klippe håret, så det er dessverre ikke en mulighet. Anonymkode: 8c7d1...5a5
AnonymBruker Skrevet 26. juni #2 Skrevet 26. juni Da sender du tilbake ungen med flokete hår. Anonymkode: 8b2e2...500 1 1
Sokk1 Skrevet 26. juni #3 Skrevet 26. juni Om du ikke har det - kjøp en tangle teezer - børste. Den er mye mer skånsom og lugger vesentlig mindre. Balsam/"floke"-spray først. Og balsam ved hårvask. Hvis håret børstes jevnlig på kvelden før hun legger seg, så blir det også ofte mindre jobb om morgenen. 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #4 Skrevet 26. juni Tangle tweezer og soveflette. Anonymkode: a169e...f1c 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #5 Skrevet 26. juni Kjøp flokebørste av denne typen: https://www.vita.no/beter/detangling-brush-natural-fiber?v=030223014&gad_source=1&gad_campaignid=21066557411&gbraid=0AAAAADjQubUcge_E4TevXkzMdS_qvFb2T&gclid=EAIaIQobChMIpsuo_diOjgMVawCiAx3Xai6gEAQYCiABEgKoqvD_BwE&gclsrc=aw.ds Får den her og på Normal. Det kjennes ikke ut som noen ting går igjennom håret når man bruker den, emn den fjerner alle de små flokene. Så et par runder med den og vanlig børste bare glir igjennom håret etterpå. Skulle ønske den fantes da jeg var liten da jeg alltid har slitt med masse floker i tykt tykt hår. Anonymkode: ee7db...9f5
AnonymBruker Skrevet 26. juni #6 Skrevet 26. juni Min 6 år gamle datter likedan!! Vært sånn fra hun var 2 år. Har veldig tykt hår som floker seg lett. Vi prøvde å klippe det til skulderlengde, men det hjalp faktisk ikke. Har avtale om at hun børster håret morgen og kveld selv. Om hun ikke følger opp så må jeg børste og flette. Så får hun ha den sveisen i 3-4 dager. Kanskje ikke så lett med bonusbarn å bare bestemme sånne ting men? Anonymkode: 6eaf5...72f 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #7 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har en stedatter på 6 år med langt tjukt hår som HATER å ordne håret. Hun sier hun er kjempe hårsår og sier hver minste lille floke er vond uansett hvor forsiktig man er. Er usikker på om det er reell smerte eller om det bare er noe hun finner på, men sliter med å få børsta og ordna håret hennes, selv om jeg er kjempe varsom. Hun hater å flette håret og vil helst bare ha det oppe i strikk, hadde vært greit om ikke det ble myeee mer floker når hun ikke har flette i håret. Er det noen med barn som har slitt med samme? Hva kan man gjøre? Moren hennes ønsker ikke å klippe håret, så det er dessverre ikke en mulighet. Anonymkode: 8c7d1...5a5 Ett helt normalt barn. Men her må den voksne ta grep og ordne håret hver dag, og la barnet forstå nødvendigheten av å gjøre jobben med håret. Alternativet er en kort klipp. Hva med å la pappaen ta seg av ordning av håret? Anonymkode: 6277d...916 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #8 Skrevet 26. juni Meg over fra et par innlegg over her igjen ☝️ Flere nevner Tangle tweezer, den er grei, den jeg linker til (jeg kjøper mi på Normal) er veldig mye bedre på ekstremt tykt hår da den når dypere inn i håret. Anonymkode: ee7db...9f5 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #9 Skrevet 26. juni Få faren til å ordne håret.... Anonymkode: 218c6...cf4 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #10 Skrevet 26. juni Men hvorfor kan hun ikke gre håret selv? Jeg grer håret selv, også hos frisøren. Det går mye fortere fordi jeg selv kjenner "smertegrensen" og jeg lettere kan holde fast og ta i når det trengs. Anonymkode: 6a8bf...094
AnonymBruker Skrevet 26. juni #11 Skrevet 26. juni Så mor bestemmer over håret? Hva vil barnet? Anonymkode: ae075...b17 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #12 Skrevet 26. juni TS her, takk for tips! Har prøvd mange forskjellige hårbørster og ikke merka stor forskjell, men skal prøve den fra Normal! Vi bruker også rikelig med balsamspray og balsam i dusjen, der vi børster håret mens balsamen fremdeles ligger i håret🙈 Og til de som lurer så børster ikke far håret fordi hun ikke ønsker at han skal gjøre det. Han er ikke like tålmodig med børstinga så det lugger mer sier hun. Jeg har heller ikke noe imot å ordne håret hennes og jeg fletter det alltid (noe mot hennes vilje🙈), men ønsker jo ikke at hun skal lide i smerte gjennom hele prosessen, og man blir lei av å høre «au det lugger!» uansett hva man gjør😅 Og hun pleier å børste håret selv først, men får ikke med verste delen - det som ligger nederst ved nakken.. 🙃 Anonymkode: 8c7d1...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #13 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så mor bestemmer over håret? Hva vil barnet? Anonymkode: ae075...b17 Mor bestemmer over håret her ja😅 spurte jentungen en gang og hun sa hun ville ha kort hår. Ønsker ikke konflikt med mor så orker ikke diskutere det med henne Anonymkode: 8c7d1...5a5
AnonymBruker Skrevet 26. juni #14 Skrevet 26. juni Klipp det av. Eller overlat ungen alene med en saks etter et forsøk på børsting med en drøm om kort hår. Anonymkode: e3f56...c45 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #15 Skrevet 26. juni Jeg var lik da jeg var barn. Mor børstet forsiktig, også holdt hun alltid noe av håret hardt i knyttet hånd og børstet det som var under, om du skjønner. Da lugget det ikke. Anonymkode: 502ec...f4d 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #16 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): TS her, takk for tips! Har prøvd mange forskjellige hårbørster og ikke merka stor forskjell, men skal prøve den fra Normal! Vi bruker også rikelig med balsamspray og balsam i dusjen, der vi børster håret mens balsamen fremdeles ligger i håret🙈 Og til de som lurer så børster ikke far håret fordi hun ikke ønsker at han skal gjøre det. Han er ikke like tålmodig med børstinga så det lugger mer sier hun. Jeg har heller ikke noe imot å ordne håret hennes og jeg fletter det alltid (noe mot hennes vilje🙈), men ønsker jo ikke at hun skal lide i smerte gjennom hele prosessen, og man blir lei av å høre «au det lugger!» uansett hva man gjør😅 Og hun pleier å børste håret selv først, men får ikke med verste delen - det som ligger nederst ved nakken.. 🙃 Anonymkode: 8c7d1...5a5 Dropp å gre det i dusjen, håret er mye mer skjørt da, samt at floker blir dyttet til knuter. Når det vaskes så prøv å vaske det i den retningen det henger. Det vil si ikke samle alt oppå hodet og gni. Jeg vasker alltid mitt hengdende nedover ryggen og bruker heller litt ekstra tid på fordele shampoen ute gnikke, da lages det ikke ekstra floker i dusjen. Ute av dusjen klemmer jeg ut vannet, tvinner det og bretter det opp slik at jeg får alt under et hårhåndkle. Dvs jeg gnir minimalt for å unngå ekstra floker under vasken. Det og børsten fra Normal har reddet meg, før var hårvask et mareritt som tok en evighet, nå gjøres det på 1 2 3. I en overgang brukte jeg Olaplex nr.5. Det er en fantastisk Leave in balsam som du får blant annet på Vita. Anonymkode: ee7db...9f5 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #17 Skrevet 26. juni Klipp håret kort, gjerne med skjeggtrimmer. Anonymkode: bf698...24c 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #18 Skrevet 26. juni Jeg husker selv jeg var ganske hårsår da jeg var ung, men tenker jo kanskje det er litt overdrivelse og at det kanskje har vært vondt noen ganger og at hun er mer redd for at det skal gjøre vondt. Det er liksom ikke så mye annet å gjøre enn å prøve å holde i de lengdene du børster så du ikke drar med hodet. Anonymkode: befc4...0a0 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #19 Skrevet 26. juni Her fikk jeg klar beskjed fra mor å ta med bonusdatter til frisøren og klippe henne kort hvis hun lagde problemer ut av hårbørsting. Kan si at bonusdatter i en alder av 6 år ble klipt til under ørene av mor selv til slutt. Etter det så børstet datter håret selv. En 6 åring burde klare dette alene, hvis ikke så burde hun heller ikke ha langt hår. Med langt hår kommer et ansvar. Da får hun bare takle å være hårsår. Mye av det er bare "drama". Hvertfall sånn min bokusdatter var. Anonymkode: 9f9d3...23d 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #20 Skrevet 26. juni Børst i "seksjoner", og jobb deg nedenfra og oppover (ikke begynn øverst). Anonymkode: 9eea3...87c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå