Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, jeg nevnte sykemeldingen fordi den er en del av helhetsbildet akkurat nå. Men det stemmer helt som du sier – kontrakten er uansett gjeldende, og arbeidsgiver har plikt til å følge den. Det er det jeg prøver å stå på nå. Takk for at du bekrefter det, det hjelper å få støtte og litt mer trygghet i en stressende situasjon. Jeg har en diagnose som bidrar til at jeg blir verre under stress så dette er kjipt, men jeg håper på at han forstår alvoret. Bør jeg gi han en sjanse før jeg kontakter organisasjonen ? Jeg synes det er skummelt at han ikke tør å love noe skriftlig.  

Anonymkode: 9fd02...ba0

Jeg hadde stilt avklarende spørsmål til leder. Prøv å formuler spørsmål som reduserer risikoen for svada eller å ikke svare.

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Et vagt svar må ha videre spørsmål som oppfølging. Hva gjorde du? Godtok det vage svaret, eller forhørte du deg mer?

Hadde min leder gitt et vagt svar på et klart spørsmål om meg, fra meg, så hadde jeg spurt ytterligere. Kanskje det ble misforstått, eller vedkommende var distrahert, eller noe annet.

Anonymkode: 18b26...717

Nei, jeg valgte å la han få se på det først, siden han skrev at han skulle se på det. Jeg ville gi han en sjanse til å rette det opp før jeg tok det videre. Men hvis det ikke blir noe konkret eller det fortsetter å være uklart, så kontakter jeg fagforeningen. Jeg synes bare det er viktig å være rimelig, men også følge opp rettighetene mine. Jeg er bare redd for at han vil prøve å manipulere siden han ikke kunne svare skriftlig. 

AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde stilt avklarende spørsmål til leder. Prøv å formuler spørsmål som reduserer risikoen for svada eller å ikke svare.

Takk for rådet. Jeg har faktisk latt lederen få litt tid, siden han skrev at han skulle «se på det». Jeg ville gi han muligheten til å følge opp før jeg eventuelt tar det videre. Men jeg er enig i at det er viktig å stille konkrete spørsmål som gjør det vanskelig å svare vagt. Om det ikke kommer noe tydelig svar snart, så kommer jeg teventuelt til å kontakte fagforeningen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for rådet. Jeg har faktisk latt lederen få litt tid, siden han skrev at han skulle «se på det». Jeg ville gi han muligheten til å følge opp før jeg eventuelt tar det videre. Men jeg er enig i at det er viktig å stille konkrete spørsmål som gjør det vanskelig å svare vagt. Om det ikke kommer noe tydelig svar snart, så kommer jeg teventuelt til å kontakte fagforeningen.

Bare husk at det er ikke noe farlig å snakke med fagforeningen. De er der for å hjelpe. Det blir ikke satt i gang stor sak bare av at du stiller noen spørsmål og råd.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (3 minutter siden):

Bare husk at det er ikke noe farlig å snakke med fagforeningen. De er der for å hjelpe. Det blir ikke satt i gang stor sak bare av at du stiller noen spørsmål og råd.

Tusen takk for påminnelsen. Ja, det er sant – det er jo det fagforeningen er der for. Jeg tror jeg bare har vært litt redd for å «lage styr» eller virke vanskelig. Skal vurdere å ta kontakt ganske snart, bare for å få litt oversikt og trygghet videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...