Gå til innhold

Hva er mine alternativer?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg tar en Bechelorgrad. De siste to årene ca. har jeg ikke vært i form til følge vanlig studieprogresjon:(

Det første året endte det med at jeg ble endel fag forsinket, tok nesten ingen eksamener.

Nå hangler jeg meg videre, med en eller flere enkelt sykemeldinger for eksamensdatoer jeg ikke møter på.

Dette må jeg gjøre for å ikke bli helt kuttet ut av Lånekassen.

Jeg sliter og ser at det vil ta ett år til før jeg rekker å ta alle eksamene. MEN jeg ser jo at jeg egentlig ikke er frisk nok til å følge vanlig løp, men penger må jeg ha for å klare å fortsette :tristbla:

Hva kan jeg gjøre? hva er mine alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Ser jeg postet på feil underforum, håper det blir flyttet til Utdanning..

[/quote

ta for all del ikke opp mer studielån før du er ajour.

Om du vet du ikke kommer til å klare det skyver du bare problemet fremover i tid og tro meg at det ikke blir billigere på lang sikt.

Du kan ikke ta deg en liten extrajobb da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var syk et semester hadde jeg egentlig to sykemeldinger, en for operasjon cirka tre uker, og en til for mislykket-operasjon-innleggelse, denne cirka halvannen måned. Jeg var langt i fra bra i perioden mellom innleggelsene, og ikke bra før jeg ble innlagt heller. Skrev det i et brev til lånekassen, la ved de to sykemeldingene, og de regnet da de to periodene mine som en pluss litt ekstra i begynnelsen.

Ehm, ja, dårlig forklart, men hadde sykemelding fra ca 1 mars til 22. mars, og en fra ca 8. mai til 25. juni. Lånekassen slo dette sammen til 1. februar-25. juni og jeg fikk ca 18 000 omgjort.

Har gode erfaringer med lånekassen mao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mia10

Snakk med legen din,det er mulig at du kan få rehabiliteringspenger,i allefall om sommeren.Har du en grei lege,vil han/hun kunne hjelpe deg med mye.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå til legen, gjerne den ved studiestedet ditt. De har mye info. Jeg fikk sykemelding av legen min, så jeg fikk ettergitt mesteparten av lånet et semester, da jeg ikke var i form til å få lest eller tatt noen eksamener.

Du må ha blitt syk i samme semester for å få dette, det nytter ikke med sykemelding om du har vært syk fra forrige semester og over i neste semester. Men om du går til legen nå, vil du kun få sykemelding fra datoen han/hun satt diagnose eller hva det måtte være, på deg. Da vil du få ettergitt lånet du mottar fra denne datoen, sykemeldingen sender du inn i ettertid.

Du trenger kanskje en bekreftelse til skolen også, slik at du ikke mister rettigheter til opptak til fag.

Kanksje du bør søke om å få fortsette på deltidsutdanning?

Fins det en sosionom ved skolen din, kan du ta en tur dit, men gå til legen så fort som mulig så du ikke taper mer penger på lån!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...