AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:58 #1 Skrevet torsdag kl 06:58 Jeg har 100% omsorg for barnet, far har skrevet alt av ansvar vekk. Begynte bli syk for to dager siden, men følte meg bedre i går, så avbestilte ikke en time vi hadde på bupa i dag på ettermiddagen. Nå er jeg blitt enda verre igjen, og nesten umulig å dra til bupa i dag for min del. Ringer til bupa for å få utsatt, men koster da 400kr 😩 Hvordan kan man få sånn at bonusfar/stefar faktisk har noen rettigheter til å følge opp barn? Er jo ikke sånn at man planlegger bli syk, så utrolig sure penger når man bare er en som får fulgt opp. Anonymkode: 6292a...940
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:04 #3 Skrevet torsdag kl 07:04 HMK skrev (2 minutter siden): Bonusfar kan da fint følge til BUP. Han er på jobb Anonymkode: 6292a...940
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:06 #5 Skrevet torsdag kl 07:06 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han er på jobb Anonymkode: 6292a...940 Så om han uansett ikke skulle følge, hva er da greia med trådtittel? At han ikke fikk fri til å følge? Anonymkode: c8ad7...9f3 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:36 #6 Skrevet torsdag kl 07:36 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Han er på jobb Anonymkode: 6292a...940 Da må han ta seg fri da. Du har vel lov til å overføre omsorsdager til ham. Men Bup er vel en type timer man ikke får bruke de på? Eller husker jeg feil? Jeg ville brukt fleksitid, men vet ikke alle har den muligheten Anonymkode: 93950...643
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:37 #7 Skrevet torsdag kl 07:37 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Han er på jobb Anonymkode: 6292a...940 Men hva er da problemet? At han ikke får fri til å følge? Da kan dere vurdere stebarnadopsjon kanskje? Anonymkode: f92f8...fb5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:44 #8 Skrevet torsdag kl 07:44 Hæ..? Hva vil du frem til her. hvem som helst kan følge barnet til bup så lenge man får fri fra jobb. du kan overføre dine omsorgsdager til ham. Har du barn som får oppfølging på bup kan du har krav på ekstra velferdspermisjonsdager som også kan overføres til din mann. Har du ekstra sykt-barn dager på grunn av koronaen sykt barn kan disse også overføres. Alt må formaliseres med arbeidsgiver og/eller nav, men det er null problem. Jeg har er selv i lik situasjon med 100% foreldreansvar for kronisk sykt barn (oppfølging på bup), biologisk far er ikke tilstede i barnets liv, men min mann har fått omsorgsdager, velferdspermisjon og til og med pleiepenger på et tidspunkt for mitt biologiske barn. Nytter ikke å klage på systemet uten å ha satt seg inn i det. God bedring Anonymkode: 6cbea...f70 2 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:56 #9 Skrevet torsdag kl 07:56 Du kan bruke omsorgsdager til dette, og du kan dele dagene dine med partneren din. Så dette kunne dere løst i forkant. Anonymkode: b1a5d...790
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:04 #10 Skrevet torsdag kl 08:04 Han kan ta avspasering den tiden det tar Anonymkode: 2986c...bf4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:05 #11 Skrevet torsdag kl 08:05 Min mann hadde omsorgsdager for mitt barn, det ordnet vi enkelt via NAV. Han hadde også samtykke fra meg til å følge opp på bup og fastlege og i andre helserelaterte saker. Han var min stemme i ansvarsgruppemøter, når jeg var for syk til å møte. Anonymkode: 6e945...3f5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:08 #12 Skrevet torsdag kl 08:08 Her lager vi problemer av noe som ikke trenger å være et problem. Anonymkode: 535e4...178
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:08 #13 Skrevet torsdag kl 08:08 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har 100% omsorg for barnet, far har skrevet alt av ansvar vekk. Begynte bli syk for to dager siden, men følte meg bedre i går, så avbestilte ikke en time vi hadde på bupa i dag på ettermiddagen. Nå er jeg blitt enda verre igjen, og nesten umulig å dra til bupa i dag for min del. Ringer til bupa for å få utsatt, men koster da 400kr 😩 Hvordan kan man få sånn at bonusfar/stefar faktisk har noen rettigheter til å følge opp barn? Er jo ikke sånn at man planlegger bli syk, så utrolig sure penger når man bare er en som får fulgt opp. Anonymkode: 6292a...940 Er barnet 16 år eller eldre siden dere må betale? Har et barn i systemet, og har avbestilt et par ganger samme dag pga sykdom, aldri hørt noe om at vi må betale. Anonymkode: 0f5f7...1d5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:41 #14 Skrevet torsdag kl 14:41 er du helt alene med barnet kan bonus/stefar overta omsorgdager om dere har vært samboere i minst 12mnd og din samboer ikke har egne barn. Dette må du melde inn til din arbeidsgiver. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er barnet 16 år eller eldre siden dere må betale? Har et barn i systemet, og har avbestilt et par ganger samme dag pga sykdom, aldri hørt noe om at vi må betale. Anonymkode: 0f5f7...1d5 I utgangspunktet må du betale om du avbestille under 24 timer, selv om det er barn, noen plasser ser nok igjennom fingrene/glemme og fakturere eller noe. Anonymkode: b2d80...fa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå