Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Angrer på at jeg takket ja til den jobben jeg har nå. Passer ikke inn i det sosiale. Jeg er litt forsiktig og «rar» av meg, og alle her er så selvsikre og sosiale. Jeg fikk tilbud om en annen jobb også, der jeg takket nei. Det er innenfor helse. Nå som det er sommerferie regner jeg med at det blir lite ledige stillinger de nærmeste månedene. Hvordan skal jeg holde ut i en jobb der jeg føler meg som den raringen..?

Anonymkode: 416d5...a8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du driter i hva andre mener om deg.

AnonymBruker
Skrevet

Alle er litt rare! Du kommer mer inn i miljøet dag for dag, det er alltid vanskelig med endringer og å bli kjent med et etablert miljø. Dette vil bli bedre. Lykke til! :)

Anonymkode: f3847...e2d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig å føle seg "rar" og litt utilpass, du er jo ny og kjenner ikke de andre enda. Du må gi det tid.

Anonymkode: 55ce5...420

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen er «normale» sånn som du tenker, alle er litt merkelig og rar. Og om det stemmer du er litt annerledes enn de andre , så er det bare kjempe bra for selve miljøet på jobb for da er du med å skape mangfold! Det er ikke bra å bare ha like mennesker på en arbeidsplass. Hev hodet, gi deg selv litt mer verdi og stol på at din tilstedeværelse er positivt for arbeidsplassen! Også er det alltid litt krevende i starten før du blir skikkelig kjent med de andre, det går seg til!

Anonymkode: f2fb2...12d

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er også litt stille og forsiktig av meg, og synes det å begynne i ny jobb er kjempe skummelt. Såpass skummelt at jeg ble i en jobb med en forferdelig sjef i mange år før jeg tok mot til meg og søkte jobber. Det tar tid før jeg er sosialt trygg et sted, og i begynnelsen på ny jobb følte jeg meg rar, stille og annerledes enn de andre som var sosiale. Nå har jeg jobbet i ny jobb i 7 måneder, og det har gått seg til, jeg er "en av alle" der og er sosial, selvom jeg ikke er den som løper rundt og snakker med enhver. 

Så mitt tips er å ta tida til hjelp, det går seg til og plutselig føler du deg ikke rar lengre. 

AnonymBruker
Skrevet

Folk er som regel opptatt av seg selv og egen fremtoning, slik du tenker om deg. 

Anonymkode: 43d7b...e20

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...