Gå til innhold

Erfaringer med sliping av gulnet parkettgulv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en leilighet på 40 kvadratmeter med gulnet parkettgulv i hele leiligheten utenom på baderommet. Det vil si ca 30 kvadratmeter gulv. Gulvet ble lagt for ca 17 år siden da leiligheten ble bygd. Nå vurderer jeg å leie inn noen til å slipe ned parkettgulvet i stedet for å rive og legge nytt gulv, håpet er da at gulvet blir lysere og penere. Jeg er usikker på hvordan det så ut mtp farge da det var nylagt.  

Noen som har erfaringer med sliping av parkettgulv? Fargeresultat? Pris? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slipte et godt brukt gulv tidligere i år. Leiligheten er 55kvm. Bad og soverom ekskludert så vil tippe i overkant av 30kvm. Betalte 12 tusen (mittanbud, men firma)

Veldig fornøyd. Ser nytt ut. Litt svelling på kjøkkenet er fikset men syns hvis du ser veldig nærme. De ekstra slitte delene i stua syns litt, men du hadde ikke tenkt over det om du ikke visste hvor slitt det var. Syns ikke fargen ble kjempeforskjellig, men ble mindre gult, ja.

Kan absolutt anbefale det hvis du har ordentlig parkett. Men jeg vet ikke prisene på laminat, og det skal vel selv de fleste amatører klare å lese seg opp og legge selv (hvis det er et økonomisk spm også) 

Forøvrig velger man jo lakk. Vanskelig hvis du ikke vet hvordan det opprinnelig så ut da. Men jeg anbefaler det ihvertfall! 

Anonymkode: 0e0aa...dc5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vårt gulv var kirsebærfarget og svært gulvet. Vi valgte å ikke slipe men heller bytte ut gulvet. Når vi tok opp den gamle parketten så vi at sliping hadde vert bortkastet. Parketten ville ikke fått en jevn lys farge men en blandet merkelig farge (vi slipte en bit for å se).  

Anonymkode: 13442...4ff

Skrevet

Jeg gjorde det i den forrige leiligheten min. Slipt ned og oljet med hvite pigmenter i oljen. Ble kjempelekkert, og oljet gulv føles bare så mykt ut å gå på i forhold til lakket parkett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...