Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2006 #1 Skrevet 19. mars 2006 Jeg ser det er mange som ikke vil anbefale Dermalogica sin øyensminkefjerner. Det er foreløpig den eneste jeg har tålt, siden "alle" andre inneholder olje, eller er basert på feit krem. Jeg har prøvd Clinique og Chanel, begge krembaserte. Clinique sin med olje i (som skal ristes før bruk), og Lancome med samme funksjon. Alle disse blir for tunge, og jeg våkner om morran med veldig hovne øyne! Den eneste jeg ikke reagerer sånn på, er Dermalogica sin. Den er litt lite effektiv (synes jeg), må gni i det uendelige før sminken er borte. Er det noen som kan anbefale meg en gelebasert (?) fjerner, som er effektiv og mild?
Gjest Gjesta Skrevet 19. mars 2006 #2 Skrevet 19. mars 2006 Biotherm har en gelebasert fjerner, i hvertfall. Muligens også Juvena, hvis jeg ikke husker helt feil.
Mint Skrevet 19. mars 2006 #3 Skrevet 19. mars 2006 Det kan jo være at det er mineraloljen i disse du reagerer på? Har du prøvd jojoba-olje? Naturlig olje som fjerner makeup og ikke legger seg som oljesøl rundt og i øyet.
Gjest Aloha Skrevet 19. mars 2006 #4 Skrevet 19. mars 2006 Jeg har sensitiv/tørr hud og SVERGER til Clarins Instant Eye Make Up Remover - for heavy make up and sensitive eyes. Denne fungerer utmerket på meg, jeg trenger ikke gni i det hele tatt for å fjerne sminken, det legger seg ikke masse "oljesøl" etterpå, og den er heller ikke plagsom for meg som har linser. Etter at jeg fant den har jeg ikke testet noen andre, tror ikke jeg finner bedre!
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #5 Skrevet 20. mars 2006 Jeg har en veldig sensitiv hud og tåler ikke mye i ansiktshuden min, men til øyene har jeg snublet over verdens beste sminkefjerner, hadde aldri hørt om den før søstra mi (som også har sensitiv hud) anbefalte den. Den heter Mavala og fåes kjøpt i parfymerier, og det beste av alt den koster under hundrelappen. Ellers er den gelebasert og fjerner sminken lett. Hvis jeg ikke har den i nærheten kan jeg bruke ansiktsrensen min også fordi den er såpass mild (dermalogica ultra calming rinse for face and eyes) Men den er ikke like rask og effektiv som førstnevnte.
Gjest Jalileh Skrevet 20. mars 2006 #6 Skrevet 20. mars 2006 Dermalogica sin er for sensitiv hud. Den er også uten mineraloljer.
Gjest Gjesta Skrevet 20. mars 2006 #7 Skrevet 20. mars 2006 Dermalogica sin er for sensitiv hud. Den er også uten mineraloljer. ← Men ifølge trådstarter, er den ikke effektiv nok.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 20. mars 2006 #8 Skrevet 20. mars 2006 Tusen takk for gode svar! Jeg får sjekke litt på parfymeriene, og se hva jeg ender opp med
Gjest Jalileh Skrevet 20. mars 2006 #9 Skrevet 20. mars 2006 Men ifølge trådstarter, er den ikke effektiv nok. ← lese ordentlig Jalileh...lese ordentlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå