Tusenfryd Skrevet 21. november 2002 #1 Skrevet 21. november 2002 Også tråden til Milla ble veldig rammet av den feilen som var her på KG - de siste innleggene ble ikke vist, selv om de lå der. Derfor har jeg stengt den, og legger Millas startinnlegg her hvis noe har lyst til å svare mer på denne. Du kan lese de siste innleggene i den tråden, ved å trykke på "svar" og så lese nedover, eller skrive et svar og lese oppover. Tusenfryd - moderator Jeg er en av dem som har en ond bestemor. Og nå som Julen nærmer seg så setter hennes nærvær alltid en demper på stemningen- hun skal alltid ha ting på sin måte og det er kun meg hun går etter. I år skal min forlovede feire Jul sammen med meg og min familie og for å være helt ærlig så tenker jeg mye på hvordan hun vil reagere på at han er der. Forhåpentligvis roer hun seg for min forlovede er veldig beskyttende og tar alltid meg i forsvar, hans lojalitet er stødig som fjell. Ett eksempel på dette var hvordan han tok sin egen mor fatt da hun ikke skjønte hvorfor hennes eneste sønn ville forlove seg med en ”ufruktbar kvinne”- han lekset opp for henne så jeg kunne høre det enda jeg var ut i hagen. Min bestemor ble enke i 1997, og siden da har hun hengt på meg som en klegg når jeg har vært hjemme. Hun mener jeg er for tynn, jobber for mye, hun liker ikke at jeg bor i Oslo, hun sier at mitt sorte hår for meg til å se ut som en ”taterunge” og at jeg tenker kun karriere. Da jeg kom til ett familieselskap hadde jeg på en av mine kinesiske silkekjoler med stå krage. Midt under middagen utbrøt hun ”Hadde jeg villet hatt en kineser i familien hadde jeg jaggu meg adoptert en”. Er det flere enn meg som har en slik bestemor? Milla
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2002 #2 Skrevet 21. november 2002 Hei Milla. Jeg skrev et innlegg til deg i går, men da var det så mye trøbbel med forumet, så jeg skriver det en gang til. Jeg har en bestemor som er minst like ille som din. I min familie er det stadig krangler, og alltid er det på grunn av den 82 år gamle dama som alltid sier alt hun mener. Hun har bare ingen antenner. Hun fortsetter å hakke på folk selv om hun må se at det sårer. Et av de verste eksemplene er at hun flere ganger har sagt til oss barnebarn og oldebarn at hun skulle ønske vi hadde opplevd krig og elendighet, for da hadde vi skjønt hvor ille hun har hatt det. Jeg tror faktisk ikke at hun var blant dem som hadde det verst under krigen, men uansett synes jeg det er forferderlig å unne slektninger å ha det vondt. Sist jeg hadde bursdag endte det med at både jeg og samboeren min satt gråtende igjen da besteforeldrene mine dro. Da hadde bestemor skjelt oss ut etter noter. Av hensyn til bestefaren min er det ingen som sier klart fra til bestemor om hva vi mener om oppførselen hennes. Hvis hun ikke får kjefte på oss, går det bare enda mer utover bestefar. Som du skjønner har jeg et ganske anstrengt forhold til den gamle dama, og nå begynner jeg å grue meg til jul... Dette var vel ikke til så mye trøst for deg, men nå vet du ihvertfall at det er flere som har det likedan...
Gjest Lille ikke logget på Skrevet 22. november 2002 #3 Skrevet 22. november 2002 Litt utenfor tema det her men.. Milla, hvorfor kommer aldri den berømte hjemmesiden din opp? Du har jo reklamert for den i over ett år snart tror jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå