AnonymBruker Skrevet 25. juni #1 Skrevet 25. juni Vi leser som regel om detaljer når spillere med fotball som yrke skal velge et lag, og skrive under arbeidskontrakt som regel er bindende i 3 år eller mer. Så hva er disse detaljene? I seg selv handler det også om trenere, som skal bli overtalt til å komme til dem. Her et eksempel til sitat som ble skrevet i avis: "Når man venter på siste detaljene er det lett å bli utålmodig". Er det noen som har kjennskap til punkter / detaljer som skrives i arbeidskontraktene? og til vanlige arbeidstakere, så er man som regel organisert, og har en fastlønn som man får på lønnsslippen. Anonymkode: 23a04...c74
AnonymBruker Skrevet 25. juni #2 Skrevet 25. juni Fotballspillere har også fastlønn Anonymkode: 83f08...a47
AnonymBruker Skrevet 25. juni #3 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Fotballspillere har også fastlønn Anonymkode: 83f08...a47 Da vet du mer enn meg. Anonymkode: 23a04...c74
AnonymBruker Skrevet 26. juni #4 Skrevet 26. juni Jeg har lest mange kontrakter mellom spillere og klubber. Usikker på hva det er du er ute etter, men generelt når mediene sier "detaljer" så mener de ting som hvem/hvor pengene skal utbetales, når de skal utbetales. Hvordan bonuser skal regnes, hva som skal og ikke skal forsikres osv. Selve størrelsen på lønnen og bonusen er det som regel allerede enighet om. Anonymkode: 08c6e...04e
AnonymBruker Skrevet 26. juni #5 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Da vet du mer enn meg. Anonymkode: 23a04...c74 Da har du laget en tråd om noe du har lest om, men ikke egentlig lest likevel. Det er jo noe av det mest klare som kommer frem i disse artiklene om fotballsspilleres kontrakter; lønnen! Anonymkode: f3e4d...e1e 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #6 Skrevet 26. juni Lønn, oppstartstid, spilletid, sponsoravtale. Det kan også være ting som omhandler familie/privatliv, som barnehageplass, flyttesituasjon, skole, og slikt. Anonymkode: ab7f2...11b 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #7 Skrevet 26. juni Å være fotballspiller nå er et fantastisk yrke. Selv ganske så medium gode fotballspillere i Norge tjener 2-3 mill kr/året i den norske ligaen. Og er de heldige å få en kontrakt med en dårlig/middels utenlandsk klubb i sør/mellom-europa kan de gange dette med 10. For 15 år siden tjente de aller beste norske fotballspillerne i Premier League som f.eks. Carew 20 mill. Noe som i dag ville blitt ansett som en lav lønn i samme liga. Lønnsutviklingen har vært helt crazy. Anonymkode: 9408e...135
AnonymBruker Skrevet 26. juni #8 Skrevet 26. juni Jeg har hørt noen får fri boplass, klubber som til og med er amatører, betaler din husleie for å sikre din underskrift. Jeg tror detaljer kan være enda dypere. f.eks bonuser, klubben har puttet en sum som frigjør klubben til å gå til annen klubb, men jeg klarer ikke å sette meg inn hvor mye dypere, men det er nok mye mer, og skulle gjerne sett mange spiller/arbeids kontrakter. Anonymkode: 23a04...c74
Snublefot62 Skrevet 26. juni #9 Skrevet 26. juni Detaljer kan være så mye. Og det er ikke bare fotballspillere som har «detaljer».
AnonymBruker Skrevet 26. juni #10 Skrevet 26. juni Snublefot62 skrev (23 minutter siden): Detaljer kan være så mye. Og det er ikke bare fotballspillere som har «detaljer». jeg er særdeles opptatt hva detaljer kan være. Anonymkode: 23a04...c74
AnonymBruker Skrevet 26. juni #11 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det noen som har kjennskap til punkter / detaljer som skrives i arbeidskontraktene? Anonymkode: 23a04...c74 Disse avtalene er nærmest alltid konfidensielle. Når pressen skriver om innholdet i kontraktene så er det alltid snakk om rykter selv om avisene ofte prøver å fremstille det som noe annet. Presse skriver om det fordi det selger. Sportsjournalistikk er like seriøst som kjendis-journalistikk. Agentene og klubbene lekker også ofte sann eller usann informasjon for å prøve å legge press på motparten i forhandlingene. At det skal se ut som om det er motparten som er urimelig og for å sette seg selv i best mulig lys. Anonymkode: 10d3a...94b
Snublefot62 Skrevet 26. juni #12 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): jeg er særdeles opptatt hva detaljer kan være. Anonymkode: 23a04...c74 Og jeg tipper at kontrollbehovet ditt gjør at du ikke liker når du ikke får vite alle detaljene...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå