Gå til innhold

Mannen forstår ikke at jeg er sliten og har lite overskudd pga overtid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært nødt å jobbe ekstremt mye overtid siden april. Og det tærer skikkelig på kroppen. Vi har barn i barneskolen og mai og juni har vært ekstremt travle. Jeg har kun levd for barn/familie/ jobb. Og ja, jeg må innrømme at jeg ikke har satt av tid eller energi for sex. På lik linje med å ta vare på meg selv, ingen tid til trening, gåturer eller nok søvn. Jeg har så vidt rukket meg hjem til å bli med barna på deres ting, få de i seng også jobbe litt til før noen timers søvn og ny dag igjen. Jeg har ikke snakket eller møtt venner på lang tid, heller ikke nær familie. Men det er over når helgen kommer og det vet han. 

Likevel blåste han opp en forferdelig krangel nå i kveld, og han forstår ikke at litt overtid gjør meg så sliten at det går ut over sex?! Han lurer på om jeg har noen andre?? Ååå jeg er så sliten at jeg nesten eksploderer. 

Anonymkode: e37f2...ab6

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jævlig dårlig timing. Hadde oversett det hvis dere har det bra ellers. Skjønner han er frustrert. Betyr jo at han må ha tatt alt hjemme i det siste og være uten kvalitetstid med en partner som jobber sjukt mye. Men litt rart å legge alle frustrasjonen på puling. Er lett å forstå at du er sliten. Og er lett å frost ham.

Anonymkode: 79b19...915

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Forstår veldig godt at du er sliten altså. Men du tror ikke at noe så lystig som sex med din mann kanskje kunne bidratt til noe positivt i denne perioden? Verd å gruble litt på. Det er ikke helt heldig å fjerne alle positive ting som gir deg glede bare pga jobb og sex er vel den tingen som gir best effekt på kort tid.

Men din mann sin reaksjon er jo helt bak mål. Sånne anklager gjør nok heller ikke at du får mer lyst…

Anonymkode: 873cb...139

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner har sex når de HAR overskudd. 

Menn har sex for å FÅ overskudd. 

Og denne forskjellen tærer på begge parter i endel hjem rundtom. 

Han har nok kjent på en frustrasjon og til og med en redsel rundt din manglende sexlyst i de siste månedene, for han vil ikke skjønne konseptet "utslitt", noe som tærer på hodet og dette har blåst totalt over for han. 

Anonymkode: 90ddd...b49

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Og menn lurer på hvorfor damer vil skille seg....

Anonymkode: cdfe7...d29

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og menn lurer på hvorfor damer vil skille seg....

Anonymkode: cdfe7...d29

Nei, vi lurer heller på hvorfor det tar så lang tid før de stikker når de klager sånn.

Anonymkode: c4917...0ef

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er trøtt og sliten, det er da jeg kjenner at jeg trenger nærhet og da er sex ypperlig, intimitet og lykke hormoner😃det samme gjelder for ham. Vi har av og til vært så slitne begge 2 og sagt "det blir ikke noe i kveld", men så klarer vi ikke å la være oppi senga. 

Skjønner frustrasjonen til dere begge, men som en annen skriver her; lystig sex kan være positivt for begge i alt stresset. En quickie er jo heller ikke å forakte😄

Anonymkode: 5df1d...9ce

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor synes du det er greit at han er residualen i ditt liv? 

Det er jo selvfølgelig feil måte å ta det opp på. Men det er en situasjon dere må ta tak i. Jeg hadde vært rasende hvis mannen min hadde prioritert 1) jobb, 2)barna. Og fullstendig bortprioritert meg, og egen helse. Det er virkelig ikke jobben verdt. 

Anonymkode: 3ccfb...0d7

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Første bud er å sørge for at  mann og kone kommuniserer , og at begge ser at det er en tid for å hjelpe hverandre og at årsak og virkning er tydelig. 
Det nytter ikke å lide i stillhet og tro at partneren skjønner hvor skoen trykker mest 

Anonymkode: 75f3b...8cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går de ekstra pengene inn til deg selv privat, eller er det 100% til fellesskapet? Hvis sistnevnte; kanskje han kunne avlastet deg i huset i denne travle perioden. Eller at du bruker den ekstra lønna på å ansette vaskehjelp?

Anonymkode: 205b8...ea3

AnonymBruker
Skrevet

Her hos oss er det mannen som dropper i hyppighet når han har mye å tenke på som opptar hodet hans frem mot at vi/han skal noe. Vi er fortsatt næt, koser, ligger selvfølgelig naken om natten, men virker som at lysten på sex forsvinner noen dager.

Jeg derimot vil ha sex hver dag, gjerne flere ganger for dag. Uansett vær og vind. Har aldri i mitt liv avvist sex med "jeg er så sliten". Det er ikke spesielt tidkrevende å ha sex med den man elsker, og det er viktig for samholdet å dekke fysiske behov så vel som emosjonelle behov.

Hva er vel 5-6 minutter naken med den man elsker? Man sover så godt etterpå også ❤️ 

Jeg ble vekket av å bli tatt bakfra i dag morges. Helt nydelig start på dagen. Så ble jeg vippet rundt på ryggen, slikket og fingret til orgasme, han avsluttet med at jeg sugde han de sekundene det tok han å komme i munnen min ❤️ hele opplegget tok vel 6 minutter 

Anonymkode: b1e21...ea5

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Når jeg er trøtt og sliten, det er da jeg kjenner at jeg trenger nærhet og da er sex ypperlig, intimitet og lykke hormoner😃det samme gjelder for ham. Vi har av og til vært så slitne begge 2 og sagt "det blir ikke noe i kveld", men så klarer vi ikke å la være oppi senga. 

Skjønner frustrasjonen til dere begge, men som en annen skriver her; lystig sex kan være positivt for begge i alt stresset. En quickie er jo heller ikke å forakte😄

Anonymkode: 5df1d...9ce

Du vet at det finnes grader av å være sliten? 

Jeg er som deg om jeg er litt sliten. Om jeg er så sliten at jeg må frem med kalkulator for å regne sammen 18+ 4+ 7 og kalenderen for å huske hva jeg skal dagen etter, da blir det absolutt ikke sex.

Så sliten har jeg vært mange ganger, fordi jeg har det med å strekke meg altfor langt for å ikke la annet gå utover barna, mens min mann har nok egentlig aldri vært så sliten som det, for da kutter han ut for eksempel det å følge opp barna og legger det på meg, og bare tar hvil når han trenger det, uansett hva som brenner. Sikkert klokt det, men så kunne vi faktisk ikke gjøre det begge to, og da ble det meg som sto på til jeg stupte. 

Heldigvis har jeg mann som ikke vil ha sex når jeg ikke vil ha sex, og han ser absolutt forskjell på om jeg er sliten eller SLITEN, så vi har ikke vært i situasjonen at han klikker over slikt. Da hadde jeg nok følt meg sviktet i svært tung situasjon. Omtanke for meg  som partner er jo viktigere enn at han bestandig får pult så mye som han ønsker. Da hadde jeg ærlig talt fort gått fra å være SLITEN til å være utrolig såret over manglende omtanke. Sinne også antagelig, over at han kritiserte istedenfor å gire opp sin innsats, så jeg ikke stupte slik. Han kunne tatt barna og hus og mat, som jeg alltid har gjort når han har mye på seg. Hadde ikke akkurat hjulpet på sex- biten og vår relasjon å bli såret og sinna i tillegg til SLITEN, og det hadde også tatt energi fra meg. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du går bare på jobb, mens han tar seg av ungene og deres FELLES hjem og så klager du på at du er sliten… Jeg har jobbet 12 timers shift i flere år, kombinert  med sporadisk styrketrening samtidig og ikke engang har jeg sagt nei til sex med min fru. Nei vettu hva… problemet må ha en annen forklaring enn at du er ”sliten”?

Anonymkode: 29a49...a10

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har vært nødt å jobbe ekstremt mye overtid siden april. Og det tærer skikkelig på kroppen. Vi har barn i barneskolen og mai og juni har vært ekstremt travle. Jeg har kun levd for barn/familie/ jobb. Og ja, jeg må innrømme at jeg ikke har satt av tid eller energi for sex. På lik linje med å ta vare på meg selv, ingen tid til trening, gåturer eller nok søvn. Jeg har så vidt rukket meg hjem til å bli med barna på deres ting, få de i seng også jobbe litt til før noen timers søvn og ny dag igjen. Jeg har ikke snakket eller møtt venner på lang tid, heller ikke nær familie. Men det er over når helgen kommer og det vet han. 

Likevel blåste han opp en forferdelig krangel nå i kveld, og han forstår ikke at litt overtid gjør meg så sliten at det går ut over sex?! Han lurer på om jeg har noen andre?? Ååå jeg er så sliten at jeg nesten eksploderer. 

Høres ut som du MÅ slutte å jobbe overtid + sende inn avvik på hvordan det påvirker deg å føle at du må jobbe overtid. 

Skrevet

Jeg skjønner at han tar opp temaet, men krangling er feil måte. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kvinner har sex når de HAR overskudd. 

Menn har sex for å FÅ overskudd. 

Og denne forskjellen tærer på begge parter i endel hjem rundtom. 

Han har nok kjent på en frustrasjon og til og med en redsel rundt din manglende sexlyst i de siste månedene, for han vil ikke skjønne konseptet "utslitt", noe som tærer på hodet og dette har blåst totalt over for han. 

Anonymkode: 90ddd...b49

Har bare vært med menn som er slitne når de er slitne. Ikke som vil ha sex. Er ikke sånn at de kommer hjem gørslitne og er klare for pulings.

Anonymkode: 79b19...915

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Likevel?

Full forståelse for mannen her.

Mvh kvinne som ikke hadde godtatt at en mann holdt på slik du forteller du gjør. 

Anonymkode: 8a353...964

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Så lar du være å jobbe så mye, du har faktisk et valg der. Jobb må man ha, men familien kommer først. Jeg hadde mistrivdes hvis mannen min hadde jobbet så mye at han ikke hatt tid til meg og barna fordi han valgte å jobbe mest mulig. 

Anonymkode: e4570...1a9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at mannen er sur, jeg hadde heller ikke vært nådig med en partner som prioriterte jobb før familien. 

Fullstendig feil fokus for hvordan han tar det opp da, det er ikke rette måten å gjøre det på. 

Anonymkode: 4ad1d...bd9

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis han leverer barna på fritidsaktiviteter og/eller tar seg av leggerutinene, så får du jo frigjort mye tid... 

Anonymkode: ca370...749

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...