Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er litt fersk på markedet. Om man leier en leilighet via Airbnb og det er utvask inkludert i prisen. Er det likevel dor etter at vi gjør litt rent etter oss da? Vi er en familie på to voksne og tre barn, så det blir ganske grisete etter bare ett døgn. Forventes det at vi har med egne oppvaskkluter o.l til å tørke over kjøkkenbenker, bad o.l? Hva med såpe og oppvaskmidler? Kjøper man med det selv?

Sist vi leide, var i Polen. Det var bare meg og mannne og kun for 4 dager. Alt var inkkudert og vi kom til opptedde senger, håndklær, kluter osv. Så leide vi en hytte på fjellet i Norge året etter og det var ingenting. Verken sengtøy, håndklæreller vaskefiller. Selv om vi måtte sørge for utvask selv. 

Nå reiser vi på bilferie til Danmark neste uke. Kan vi forvente at det følger med sengtøy og diverse da eller må vi ta med tror dere? Venter på svar fra verten, men begynner å bli litt nervøs nå. Vi har nokså lite bagasjerom og fullt sengtøy til 5 stk vil ta veldig mye plass🙈 

Så altså to spørsmål her:

1. Hvor mye rengjøring forventes om utvask er inkludert i prisen.

2. Kan vi forvente at verten stiller med sengtøy når vi kommer fra Norge til Danmark?

Anonymkode: 53265...99c

AnonymBruker
Skrevet

Redigert:

Er litt fersk på markedet. Om man leier en leilighet via Airbnb og det er utvask inkludert i prisen. Er det likevel forventet at vi gjør litt rent etter oss da? Vi er en familie på to voksne og tre barn, så det blir ganske grisete etter bare ett døgn. Forventes det at vi har med egne oppvaskkluter o.l til å tørke over kjøkkenbenker, bad o.l? Hva med såpe og oppvaskmidler? Kjøper man med det selv?

Sist vi leide, var i Polen. Det var bare meg og mannen og kun for 4 dager. Alt var inkkudert og vi kom til oppredde senger, håndklær, kluter osv. Så leide vi en hytte på fjellet i Norge året etter og der var ingenting. Verken sengtøy, håndklær eller vaskefiller. Selv om vi måtte sørge for utvask selv. 

Nå reiser vi på bilferie til Danmark neste uke. Kan vi forvente at det følger med sengtøy og diverse da eller må vi ta med alt selv tror dere? Venter på svar fra verten, men begynner å bli litt nervøs nå. Vi har nokså lite bagasjerom i bilen og fullt sengtøy til 5 stk vil ta veldig mye plass🙈 

Så altså to spørsmål her:

1. Hvor mye rengjøring forventes dersomom utvask er inkludert i prisen.

2. Kan vi forvente at verten stiller med sengtøy når vi kommer fra Norge til Danmark?

Anonymkode: 53265...99c

AnonymBruker
Skrevet

Det forventes ikke rengjøring (men settes nok pris på), utover at søppel er i søpla.

Det er vanlig at sengetøy og håndkle er basisartikler som medfølger, noe annet bør være presisert i annonsen.

Anonymkode: 88a02...a2f

AnonymBruker
Skrevet

Les nøye hva som står i annonsen før du bestiller. Jeg rydder før vi drar, er normalt renslig mens jeg er der, og tørker over kjøkkenbenk og bord. Vasker ikke gulv eller noe slikt. Samler håndklær på et sted. 

Anonymkode: 7842e...ea8

AnonymBruker
Skrevet

Utvask pleier å være inkludert, men ville lest hva som står i annonsen.

Vil vel si at det kanskje er en norm å tørke over benker/bord, selv om utvask er inkludert. Men bare slik at det ser noen lunde ordentlig ut - typ at det ikke er synlige smuler/gris. Ellers går jeg også gjerne ut med søppelet. 

Anonymkode: f2f95...af3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Holder det normalt rent rundt oss. Det er virkelig ingen unnskyldning at barn gjør det "grisete" etter et døgn. Bor dere slik hjemme og?

Tar ut eget søppel. 

Pleier normalt også ta av og samle sengetøy. Og sette på oppvaskmaskinen. Det tar da ca 5 minutter totalt. 

Anonymkode: 84e59...0d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva som inkluderes av sengetøy, håndklær og slik står i annonsen da dette varierer fra utleier til utleier. 

Selv utvask er inkludert så betyr ikke det at en kan forlate stedet fullstendig bomba. Det er greit å huske på at du som gjest også blir ratet, noe som kan påvirke fremtidige forespørsler om leie.

Når vi sjekker ut av en airbnb så setter vi alltid på oppvaskmaskinen, tømmer søppel, samler sammen håndkler på badet og fjerner generelt søl som er ut over normalen. Slik at de som kommer for å vaske kan bruke tiden på nettopp det og ikke rydde etter oss også.

Anonymkode: 92dd2...551

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som det av airbnb-utleiere i Norge ofte forventes at gjester har med sengetøy selv, og også vasker etter seg selv. Dette har jeg aldri opplevd på airbnb i utlandet, der er dette inkludert (eller det legges på et tillegg for utvask). 

Vi pleier å ha det rent når vi drar uansett, altså vasker ikke gulv, men tørker over flater, kaster søppel, legger sengetøy og håndklær ved vaskemaskinen, passer på at kopper og fat er vasket. 

Anonymkode: ad9eb...6b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leier ut på airbnb selv og har leid mye airbnb  som vert stiller jeg med utvask, sengetøy og håndklær, men dette står evt. i annonsen. Gjestene mine har alltid forlatt leil i bra stand - ikke vasket gulv, men vasket over overflater, tatt ut boss og i noen tilfeller tatt av sengetøy og lagt det i en haug. Hvis noen hadde forlatt huset bombet med boss/matrester osv så hadde jeg gitt en dårlig review, har heller ikke leid ut til de der tidligere verter har kommentert på at det var rotete etterpå. 

Selv pleier jeg også å vaske over overflater, ta inn i oppvaskmaskinen, ta ut boss og sjekket at leil ser grei ut før jeg forlater den. For meg er det bare vanlig folkeskikk.

Anonymkode: e6ba5...5b2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder det normalt rent, slik det er hjemme hos oss. Tørker av bord og kjøkkenbenker, bruker dokost om det har blitt merker i do. Samler håndklær på badet eller annet sted hvor det er angitt. Om sengetøy/håndklær er inkludert det pleier å stå i annonsa. 

Anonymkode: 4baa8...2bd

AnonymBruker
Skrevet

Det har alltid pleid å være oppvasksåper (zalo, oppvaskmaskintabletter) der jeg har leid. Litt varierende hva som har vært tilgjengelig av filler. Jeg har noen ganger kjøpt sånne engangsfiller på butikken hvis ikke det er noe der, er jo greit å tørke av benken for egen del. 

Anonymkode: 4baa8...2bd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har leid et par steder i utlandet der det fantes sengetøy, men hvor det koster å leie, slik at vi har foretrukket å ha med eget. Dette har vært tydelig spesifisert. Nå skal vi leie et sted der sengetøy er inkl. Så det varierer. 

Vi har alltid ryddet, vasket opp/satt på oppvaskmaskinen og tørket av bord/benker, men ikke vasket gulv, bad ol hvis rengjøring er inkludert.

Anonymkode: 4c3bb...227

AnonymBruker
Skrevet

Info om sengetøy pleier å stå i annonsen. 
Jeg bor i AirBnb med tre barn akkurat nå. Prøver jo å  holde det rent og ryddig, jeg tenker ikke å etterlate leiligheten som en dass. Ikke orker jeg bo i det heller, for den del. Men jeg tar ikke utvask, det betaler jeg jo for at noen andre gjør. 
Her må vi kjøpe vaskemiddel til oppvaskmaskinen og vaskemaskinen, for eksempel. Noen ganger er det der, andre ganger ikke. Det ser du når du kommer. Det står noe vaskemidler her, men ganske lite. Det er nok byrå som vasker, som har med seg tingene selv. 

Anonymkode: c2083...c54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...