Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle yrker som innebærer å ta avgjørelser som vesentlig påvirker andres liv, vil ha høy risiko for å bli møtt med fordommer. Dette gjelder for eksempel ansatte i NAV og barneverntjenesten. 
Uten at det nødvendigvis sier noe om menneskene bak. 

• Liker 3
Skrevet

Parkeringsvakter - sadistiske psykopater 

Anonymkode: 963a5...6d0

• Liker 1
Skrevet

Dårlig erfaring med forhold med sykepleiere, så de erfaringene fører nok til at jeg har litt fordommer 

Anonymkode: c57c6...7a9

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bønder som utgir seg for å være de fremste naturforkjempere, men som i realiteten er de største miljøsynderene med en god margin.

De klager på at landet "gror igjen". Newsflash: dette er "naturen", dyrket mark er ikke natur det er nesten på nivå med en asfaltert parkeringsplass.

De bruker store mengder sprøytemiddler og andre kjemikalier som renner ut i elver som så forurenser vann og sjø.

De bruker store mengder diesel til dyrking av mark.

De har ofte mye forsøpling av gamle maskiner og utstyr på gården som bare står å rotner bort.

De tjener store penger på å fore opp ville dyr som de så selger "jakt" på, som i praksis er som å skyte sild i tønne da dyra jo kommer til foringsstedet selvsagt.

Anonymkode: cde00...f42

Det virker som om du har svært lite kunnskaper om yrket, og tar alle under en kam. 

Anonymkode: 8ac75...554

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sykepleiere. Da jeg gikk på VGS på nittitallet var det bare de aller dummeste som havnet på helse og sosial, fordi de hadde for dårlige karakterer til å komme inn på allmennfag.

Anonymkode: 7bae2...52a

Høres ut som du skulle vært med i den gjengen..

Anonymkode: c243e...dca

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Av det du nevner spiser jeg kun egg. Og avokado, men den finnes jo ikke på norsk uansett.

Såå, du spiser kun egg og avokado? Ikke kjøtt, korn frukt eller grønnsaker? En diett bestående av bare belgvekster du da. 

Anonymkode: b10be...1ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høres ut som du skulle vært med i den gjengen..

Du må ha gode karakterer for å bli sykepleier, minst 4 i matte så der sliter jeg 😄

Anonymkode: ecf29...e51

• Hjerte 1
Skrevet

Regnskapsførere og revisorer, ser for meg at de er rimelig kjedelige folk, jeg tror de spiller sudoko når de skal ha en ordentlig kosekveld. Sølvgrå Toyota Avensis er drømmebilen, og den bruker de både på vei til fest, og hjem fra fest. Og hjem fra fest drar de klokken 23:00, visst de har tatt den skikkelig ut. De kjører bil med begge hendene på rattet, enten i stillingen kvart på tre eller kvart over ni.

Ser for meg at de har ståkontroll på matbudsjett og alle innkjøp, og at det kan bli diskusjon i huset om noen har gått utenfor retningslinjene og kjøpt brus til hverdag. Når uteplatten skal opp så er alle planer nøye gjennomtenkt med tegninger og mål, men de klarer allikevel ikke å sette den opp, absolutt alt skjærer seg og de må sette det ut på anbud, slik som de også måtte med tapetsering av barnerommet og legging av parkett i gangen på 4 kvadratmeter og skifting av lysrør over vasken.

Anonymkode: 1a9af...e0a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Såå, du spiser kun egg og avokado? Ikke kjøtt, korn frukt eller grønnsaker? En diett bestående av bare belgvekster du da. 

Anonymkode: b10be...1ce

Spiser egg, avokado og kjøtt - men ikke norsk kjøtt, for det er jo det dyreste i butikken. Spiser ikke karbohydrater så ikke noe korn eller frukt her nei, og grønnsaker ser jeg ikke noe poeng i å spise. Veldig dyrt for tilnærmet null næring.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du må ha gode karakterer for å bli sykepleier, minst 4 i matte så der sliter jeg 😄

Helse og sosialfag var ikke veien til sykepleie på 90-tallet. 

• Liker 2
Skrevet

De verste folka jeg har vært borti er de som bygger opp renholdsfirmaer. Moderne slavedrift mens de selv kjører dyre biler og sitter på ræva.

2. Forsilringsfolk.

Anonymkode: 3214b...d1e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
GlitrendeSjokolade skrev (15 timer siden):

Jeg har ikke fordommer mot noen yrker. Det eneste jeg er imot og ikke synes burde vært lov er å selge seg selv eller kroppen sin. Enten fysisk eller ved bilder og videoer som på onlyfans. Jeg skjønner bare ikke at noen kan gjøre sånn mot seg selv. Er spesielt kvinner som selger seg for å tjene penger, og noen menn. Flertallet uten tvil kvinner. Hvorfor?

Vet ikke om det kan kalles yrke, det er det eneste jeg kommer på som jeg er imot og synes bør bli forbudt.

Protestusjon er verdens eldste yrke.

Det er få som selger kroppen sin fordi de nyter det/syns det er gøy. Noen gjør det for å finansiere narkotikabruk, andre gjør det pga desperate behov etter penger, av og til en kombinasjon av begge. Også har du dem som blir tvunget til det. 

Skrevet

Helse og sosialfag var ikke veien til sykepleie på 90-tallet. 

Åååå skjønner. Men det er litt tullete å ha fordommer som kommer av noe som skjedde på 90 tallet da. Det er en stund siden.

• Liker 1
Skrevet

Åååå skjønner. Men det er litt tullete å ha fordommer som kommer av noe som skjedde på 90 tallet da. Det er en stund siden.

Fordommer er stort sett tullete. Det er derfor det heter fordom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...