AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:10 #1 Skrevet onsdag kl 21:10 Jeg har fordommer mot nav-ansatte. De nav-ansatte jeg har møtt er enten sosionomer som skal forandre verden eller bitre, biske folk som aldri smiler (sannsynligvis gruppe 1 som har innsett realiteten). De er ofte sykemeldt og alle røyker. De er som hovedregel ikke hyggelige. Hvilke yrkesgrupper har du fordommer mot, og hva er de? Anonymkode: d3e3c...12b
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:17 #2 Skrevet onsdag kl 21:17 Sykepleiere, mean girls som suttrer fordi de ikke tjener det samme som leger. De gjør jo samme jobbeeeeeen! 😄 Lærere, jobben deres er så øff at du hadde dødd om du prøvde. Helt jævlig. Hater barn. Trodde de skulle bli sett på som autoriteter og det var oppbrinnelig driven. Anonymkode: ecf29...e51 3 1 6
BareMay Skrevet onsdag kl 21:18 #3 Skrevet onsdag kl 21:18 Har ikke fordommer mot noen yrkesgruppe. Men avskyr mennesker som utnytter sin posisjon for å herske med andre.. 11 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:08 #4 Skrevet onsdag kl 22:08 Har vel egentlig mest fordommer mot mennesker som har fordommer mot spesielle yrker. Anonymkode: febaa...5d0 20 2 1
tussi84 Skrevet onsdag kl 22:16 #5 Skrevet onsdag kl 22:16 Finnes ikke i Norge da, men jeg har fordommer mot Bødlere. Jeg skjønner ikke at noen klarer å henrette noen, eller være kalde nok til det. Ellers har jeg vel litt fordommer mot de som selger kroppen sin. 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:21 #6 Skrevet onsdag kl 22:21 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fordommer mot nav-ansatte. De nav-ansatte jeg har møtt er enten sosionomer som skal forandre verden eller bitre, biske folk som aldri smiler (sannsynligvis gruppe 1 som har innsett realiteten). De er ofte sykemeldt og alle røyker. De er som hovedregel ikke hyggelige. Hvilke yrkesgrupper har du fordommer mot, og hva er de? Anonymkode: d3e3c...12b Hvorfor visste jeg at nav-ansatte kom til å bli nevnt her?🤔😅 Anonymkode: 61a20...0ac 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:23 #7 Skrevet onsdag kl 22:23 Influensere. Selv om det å kjøre operert ræv og lepper opp i kamera, hente pakker, operere og gå til frisør egentlig ikke kan kalles jobb. Anonymkode: 31d0b...0a5 18 7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:32 #9 Skrevet onsdag kl 22:32 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Influensere. Selv om det å kjøre operert ræv og lepper opp i kamera, hente pakker, operere og gå til frisør egentlig ikke kan kalles jobb. Anonymkode: 31d0b...0a5 Samme her. Jeg er så lei influensere i media. Og kjendiser som snapper med reklamer og mens de setter i oppvaskmaskinen og bretter klær. Sminkerutiner med ørten produkter. Jada, man trenger ikke å se og jeg prøver å «skjule» slike kontoer. Anonymkode: 8ac75...554 4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:36 #10 Skrevet onsdag kl 22:36 Har jobbet som renholder i snart 15 år... så mye fordommer som i dette yrket har jeg ikke møtt før. Man blir sett ned på, snakket ned osv. Anonymkode: 3e88a...a20 11 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:39 #11 Skrevet onsdag kl 22:39 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har jobbet som renholder i snart 15 år... så mye fordommer som i dette yrket har jeg ikke møtt før. Man blir sett ned på, snakket ned osv. Anonymkode: 3e88a...a20 Helt forferdelig. Jeg har stor respekt for renholdere. Det er et viktig yrke. Anonymkode: 31d0b...0a5 9 3 16
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:40 #12 Skrevet onsdag kl 22:40 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har jobbet som renholder i snart 15 år... så mye fordommer som i dette yrket har jeg ikke møtt før. Man blir sett ned på, snakket ned osv. Anonymkode: 3e88a...a20 Det trodde jeg var bedre (etter korona)? Jeg har ikke sett ned på renholdere, og pratet ofte med de der jeg jobbet tidligere. De gjør en veldig viktig jobb, og trengs - ikke minst! Men jeg har sett at noen blir ignorert, og det er trist. Anonymkode: 8ac75...554 6 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:44 #13 Skrevet onsdag kl 22:44 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fordommer mot nav-ansatte. De nav-ansatte jeg har møtt er enten sosionomer som skal forandre verden eller bitre, biske folk som aldri smiler (sannsynligvis gruppe 1 som har innsett realiteten). De er ofte sykemeldt og alle røyker. De er som hovedregel ikke hyggelige. Hvilke yrkesgrupper har du fordommer mot, og hva er de? Anonymkode: d3e3c...12b Kjenner flere som jobber i nav. Ikke røyker de ikke er de mere syke enn andre. De er koselige folk . Er tålmodige å det trengs i den jobben de har. De er også frustrert over regler som de på stortinget ordnet til de. Anonymkode: df374...157 6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:47 #14 Skrevet onsdag kl 22:47 Opplevde mye fordommer da jeg jobbet som lastebilsjåfør i alle fall. Og det var faktisk mye av grunnen til at jeg begynte å studere igjen. Opplevde at folk bare som default anså meg som en som ikke var særlig skoleflink f.eks. Trivdes egentlig veldig godt med jobben og digget fysisk arbeid, men hatet at folk gikk ut fra at jeg ikke var smart nok til å gjøre noe "mer" ut av livet. Er nå ferdig med fjerdeåret på siviløkonom og har 90 % A. Mest for å bevise at jeg er smart og får det til. Ikke så mye fordi jeg faktisk ønsker å jobbe med noe annet.... Ja, antaglig et veivalg jeg kommer til å angere på.... jeg vet det... Så kanskje jeg ikke er så smart likevel.. 😅 Anonymkode: 8e99a...de5 8 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:53 #15 Skrevet onsdag kl 22:53 Vet ikke om jeg ville kalle det direkte en fordom, men BUA kanskje. Ser ikke helt hvilken nytte de har for samfunnet. Da kan de like så godt ta en høyere utdanning som gir bedre lønn. Anonymkode: bd039...8c0
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:06 #16 Skrevet onsdag kl 23:06 Jeg har heldigvis med årene innsett at vi trenger alle yrkesgrupper. Noen selvfølgelig mer enn andre, men jevnt over respekterer jeg alle som står opp om morgenen og gjør et ærlig stykke arbeid. Anonymkode: c2f2f...332 8 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:39 #17 Skrevet onsdag kl 23:39 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg har heldigvis med årene innsett at vi trenger alle yrkesgrupper. Noen selvfølgelig mer enn andre, men jevnt over respekterer jeg alle som står opp om morgenen og gjør et ærlig stykke arbeid. Anonymkode: c2f2f...332 En frase som knapt legges merke til av alle dem som gjør akkurat det. En innlært frase som følger automatisk med på lasset. En frase som gjør så inderlig vondt når man har mistet evnen og møter fordommene. Anonymkode: bd62a...709 2 2
GlitrendeSjokolade Skrevet onsdag kl 23:59 #18 Skrevet onsdag kl 23:59 (endret) Jeg har ikke fordommer mot noen yrker. Det eneste jeg er imot og ikke synes burde vært lov er å selge seg selv eller kroppen sin. Enten fysisk eller ved bilder og videoer som på onlyfans. Jeg skjønner bare ikke at noen kan gjøre sånn mot seg selv. Er spesielt kvinner som selger seg for å tjene penger, og noen menn. Flertallet uten tvil kvinner. Hvorfor? Vet ikke om det kan kalles yrke, det er det eneste jeg kommer på som jeg er imot og synes bør bli forbudt. Endret onsdag kl 23:59 av GlitrendeSjokolade 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:03 #19 Skrevet torsdag kl 00:03 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sykepleiere, mean girls som suttrer fordi de ikke tjener det samme som leger. De gjør jo samme jobbeeeeeen! 😄 Lærere, jobben deres er så øff at du hadde dødd om du prøvde. Helt jævlig. Hater barn. Trodde de skulle bli sett på som autoriteter og det var oppbrinnelig driven. Anonymkode: ecf29...e51 For en idiot du er. Anonymkode: 13b00...dc8 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå