Gå til innhold

Er ikke der hvor jeg vil være med tanke på vekt, sommer, sol, bikini eller veietråden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok ønsket jeg var 5 kg lettere, men det er jeg ikke. De siste ukene har vært ekstremt hektiske og to siste ukene har vært fylt av bursdagen og ingen vilje til å si nei. Magen eser ut.

Jeg liker egentlig veietråden veldig godt, og den har hjulpet meg mange kg ned. Men nå er det ikke gøy å skrive noen ting. Komme sterkere tilbake etter sommeren eller hoppe over noen få uker nå bare?

Anonymkode: 1e523...17a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært på stranden i det siste og sett deg rundt? Er du bare 5 kg over idealvekt selv med litt mage så er du i kategorien "en av de slanke". Sett utenfra. 

Kos deg!

Anonymkode: d893f...685

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hadde nok ønsket jeg var 5 kg lettere, men det er jeg ikke. De siste ukene har vært ekstremt hektiske og to siste ukene har vært fylt av bursdagen og ingen vilje til å si nei. Magen eser ut.

Jeg liker egentlig veietråden veldig godt, og den har hjulpet meg mange kg ned. Men nå er det ikke gøy å skrive noen ting. Komme sterkere tilbake etter sommeren eller hoppe over noen få uker nå bare?

Jeg forstår deg, men også ikke.

Jeg kan ikke gå mer ned i vekt (BMI 19), men utseendemessig er jeg ikke der jeg ønsker å være.

Jeg har iatrogen cushings (medikamentutløst hyperkortisolisme), og jeg har en typisk "cushing-kropp" i liten versjon.

Se for deg en halv versjon av denne kvinnen, det er meg, med bøffelnakke, magefedme, måneansikt, blodutredelser over alt, og tynne armer og bein (nei, jeg overdriver ikke):

image.png.3ecb84372e901cbc7c46aad2b7329cf6.png

(Kilde for bilde:https://sml.snl.no/Cushings_syndrom)

Grunnen til at jeg sier (og viser) dette, er for å vise at vekt har ingen betydning i det store og hele, du kan være godt innenfor normalvekt uten å være sunn, og uten å ha en kropp du er stolt av, og du kan være tyngre enn du ønsker, være sunn som bare det, og ha en flott kropp, om enn noe større enn du ønsker.

Jeg tenker at det du bør gjøre er å etablere den livsstilen du ønsker å ha, og en livsstil skal passe deg både i hektiske og rolige perioder, bursdagsfeiringer, julefeiringer, påskefeiringer, og sommerferier.
Hvis du føler at du faller av livsstilen periodevis, har du ikke klart å finne balansen som er riktig for deg.
Når du finner balansen vil vekten også følge med :)

Anonymkode: 39a29...760

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Noen dager med mange timers faste kan gjøre underverker for selvfølelsen og bikiniformen. Ikke alltid magen eser ut bare pga økt vekt, kan like gjerne være overspising osv. Her ser jeg stor ut om jeg overspiser, men en 2-3 dager med 18t faste og ellers spise hva jeg vil i 6t spisevindu gjør virkelig forskjell. Ikke at jeg går ned  i vekt, men magesekken roer seg jo ned til normal størrelse igjen. Er helt normalvektig, men kan se rund og god ut i perioder med stress og uvettig spising, enda vekten står bom stille. Magesekken har mye å si.

Litt selvbruning på toppen så ser man freshere ut med en gang.

Anonymkode: 5a106...3bc

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder sommer, sol og bikini så burde du ikke bry deg. Bare nyt det. Vi har så få sommerdager i året at det er ikke vært å mørke de med negative tanker. Når det gjelder veietråden, så ikke gi slipp helt. Gjør ditt beste. Ingen der som aldri har gått opp i vekt, eller stått i ro eller hvor det ikke har gått som man ønsket. Er jo det som er fint, at man ikke er alene. 

Anonymkode: 98b17...172

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du er litt streng med deg selv? Jeg veier også 5 kg for mye (reelt 5 kg unna normalvekt), men har gått ned 10 siden jul. Jeg har alltid gruet meg til å bade offentlig, men akkurat i år ser jeg ikke så mørkt på det! Det betyr ikke at jeg tenker å sprade rundt og vise meg fram, men jeg skal gå rundt som en helt normal dame i en normal (og frisk) kropp, som ingen kommer til å huske når dagen er over 🧡 Du legger nok 100 ganger mer merke til din egen kropp en alle andre gjør. 

Anonymkode: a975c...d2c

• Nyttig 2
Skrevet

Det er viktigere å ligge i motvind enn i medvind. Vi logger for motivasjon, og nå trenger du å komme tilbake på stien, da skal du IKKE ta pause. Det er nå du skal logge, ta gode valg og snu det hele. Det klarer du!

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg veier 50 kilo for mye, men jeg må finne en måte å nyte sommeren på allikevel 😅 Livet er for kort til å la 5 kilo ødelegge sommeren. Syns jeg.

Anonymkode: 1d68a...40a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (1 time siden):

Det er viktigere å ligge i motvind enn i medvind. Vi logger for motivasjon, og nå trenger du å komme tilbake på stien, da skal du IKKE ta pause. Det er nå du skal logge, ta gode valg og snu det hele. Det klarer du!

Først og fremst må jeg si tusen takk for alle svar i tråden! Det er godt å høre hva dere tenker.

Denne tilbakemeldingen traff meg, og er akkurat slik jeg liker å høre. Nå ble jeg faktisk skikkelig motivert! Ts

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg heller er en ny bikini som passer deg nå, og nyt sommeren. Bruk de fine sommerdagene på å gå turer i skog og mark, bad og svøm så mye du orker, jobb i hagen, gå på fjellet, lei eller kjøp en kajakk. 

Sommeren er perfekt for masse aktiviteter som ikke føles som trening! 

Anonymkode: efd7a...626

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er noen trøst, men skammer meg over kroppen og liker ikke å vise meg frem i bikini selv om jeg slank (BMI 18,8)

Anonymkode: 1519b...319

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg kan gå ned 10 kg...men vet du hva .jeg har en kropp.. sommer kroppen..den har mage,valker, lår og cellulitter...oh denne kroppen går med bikini. 

Du får bare 1 sommer i året...du er vakker som du er

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...