AnonymBruker Skrevet 25. juni #1 Skrevet 25. juni For en tid tilbake ble stillingen min redusert med mer enn femti prosent, så jeg søkte om dagpenger, og fikk innvilget søknaden. Nå har det seg sånn at jeg ikke har fått utbetalt en krone ennå, siden jeg har jobbet litt for mye i et par meldekortperioder. (Ekstravakter pga syke kolleger o.l.) I den inneværende perioden ligger jeg også an til å jobbe akkurat bittelitte grann for mye. Dette hadde vært greit nok, jeg trenger egentlig ikke disse dagpengene akkurat nå, men problemet er at jeg mister hele RETTEN til dagpenger (pga tre perioder på rad med for mye jobb), og må søke på nytt. Jeg antar at saksbehandlingstiden nå er på minst 8(?) uker (den var 7 da jeg søkte sist), og at jeg også må sende inn all dokumentasjon på nytt? Så snart sommeren er over vet jeg at det blir lite ekstravakter igjen, så da er jeg faktisk avhengig av dagpengene. Noen som vet hvor mye dokumentasjon som må sendes på nytt når man er i en slik situasjon? Noen som har vært i lignende situasjon selv før? Anonymkode: 9c5d1...bea
AnonymBruker Skrevet 25. juni #2 Skrevet 25. juni Det letteste er å kontakte nav. Anonymkode: a9491...784
AnonymBruker Skrevet 25. juni #3 Skrevet 25. juni Send en melding på min side på nav.no og spør. Anonymkode: 7e42e...abf
AnonymBruker Skrevet 25. juni #4 Skrevet 25. juni Jeg fikk på dagpenger og sendte meldekort. I sommerhalvåret fikk jeg så mye vakter at jeg måtte søke på nytt. Men du sender bare meldekort hver 14 dag. Jeg skrev at tilbud på ekstravakter vil dabbe av etter ferieavvikling på jobb og vil igjen være godkjent for dagpenger. Ordnet seg. Har heldigvis 100% fast nå og slipper dette styret. Lykke til🩷 Anonymkode: 58082...9cf
AnonymBruker Skrevet 25. juni #5 Skrevet 25. juni Ja, du må søke på nytt. Selvfølgelig. Det ville jo vært rart om man kunne både jobbe og motta dagpenger. Bare søk på nytt og forklar situasjonen om igjen. Anonymkode: 3a5ec...fff 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #6 Skrevet 26. juni Når du har vert ut av NAV i 3 perioder går du automatisk ut, men bare å søke på nytt såfremt du ikkje har brukt opp kvoten din me dagpenger, men finner NAV raskt ut. Har selv vert bort i tilsvarende og gikk greitt å igjenn å dagpenger. Anonymkode: 984c4...90e
AnonymBruker Skrevet 26. juni #7 Skrevet 26. juni Du sender ny søknad og krysser av for at du har levert dokumentasjon tidligere. Mener det skal være et felt på slutten der du kan skrive fritekst. Da kan du eventuelt skrive at du har fått dagpengene stanset på grunn av at du har jobbet ekstravakter en periode. Saksbehandlingstiden er 6 uker nå. Du kan søke 14 dager før du vet du har rett på dagpenger igjen. Anonymkode: c196b...e40
AnonymBruker Skrevet 26. juni #8 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da kan du eventuelt skrive at du har fått dagpengene stanset på grunn av at du har jobbet ekstravakter en periode Har årsaken til å miste støtten noe å si? NAVs begrunnelse er jo helt legitim, og nedskrevet både her og der i forskrifter og mer til. Anonymkode: c0d4f...00c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå