Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Hvordan var din første mens etter fødsel? Og hvor lang tid tok det før den kom.

Jeg fikk min første 10 uker etter fødsel, og har til nå blødd friskt blod i 9 dager, så lurte på om dette er normalt? 

Anonymkode: b1aee...52f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fullammet så fikk ikke mens tilbake før 10 mnd etter fødsel. Kanskje noe kraftigere blødning, men relativt likt sånn den pleier å være.

Anonymkode: e995c...c10

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

6 uker etter fødsel. Blodet var veldig brunlig i starten, før det ble mer friskt, rødt blod. Blødde i omtrent 1 uke, var mer blod enn hva det pleide. Fordelen var at jeg ikke hadde mensensmerter i det hele tatt, så var jo flott å slippe det 😅

Anonymkode: 9595f...996

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke når jeg fikk igjen. Men etter nr 1 fikk jeg så kraftige menssmerter på natta at jeg fikk litt flashbacks til rier, for dæven det var vondt. Jeg blør mye mye mer. Før barn kunne jeg sove med blå ob uten å bytte i løpet av natta. Nå må jeg opp å bytte grønn ob de første 3 nettene. Blør i 7-8 dager nå, kontra 5-6 dager før barn. 

Anonymkode: 09ac1...614

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg bare hatt 4 blødninger etter fødsel, men de har vært heftige! Og hinsides til menssmerter 😵‍💫 

Anonymkode: 87b04...84a

AnonymBruker
Skrevet

Hatt mensen 3 ganger etter fødsel (barnet er 15 måneder). Blødde 3 uker i strekk de to første gangene. Kan trygt si jeg var lei. Sist gang var det mer normalt, så jeg håper det blir som før snart.

Anonymkode: 182d1...b90

• Liker 1
Skrevet

Første gang fikk jeg mensen etter 3 mnd (delammet). Andre gangen kom mensen etter 5 mnd (fullammet). Mensen var litt sterkere den første gangen, så ble den mer som forventet.

AnonymBruker
Skrevet

Fullammet hele tiden, så fikk ikke før når barne var 9-10 mnd ca. Var helt "normalt" kanskje litt mer enn vanlig selv om jeg husker knapt hvordan det var før 13 år p piller og jeg ble gravid med en gang jeg sluttet. Så vet ikke lenger hva som er normalt. 

Anonymkode: 4a5c1...661

AnonymBruker
Skrevet

Ammet ikke, fikk mensen etter ca 3 måneder. Har hørt at mange får en sterkere mens etter fødsel, men her var den som vanlig eller kanskje til og med litt mindre. 

Anonymkode: c0698...3cc

AnonymBruker
Skrevet

13 måneder etter fødsel med begge ungene. Etter at vi kuttet amming på natt.

Anonymkode: 98172...163

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...