Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at det har blitt mer vanlig de siste årene. Er selv av generasjonen som syntes hele greia var en merkelig ide (jeg er 34) for få år siden, men virker som det har sneket seg inn og blitt veldig vanlig. Er det forskjell på alder til den gravide og hvor ivrige de er på å få babyshower?

Har ikke barn selv, så er ikke så inne i sånt som foreldre kanskje er. 

Anonymkode: ca09c...6b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er noen år eldre enn deg, jeg hadde ikke selv - ikke ønsket jeg det heller. Men deltok i en forsover 10 år siden. Det er vel nesten 50/50 vanlig og ikke vanlig blant de jeg kjenner.

AnonymBruker
Skrevet

Synes også det er voldsomt amerikanisert. Har ikke hatt babyshower for noen av mine barn (fikk første som 34-åring og venter neste nå som 37-åring). Vi har dåp da :) 

Anonymkode: f0a82...5ee

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Synes også det er voldsomt amerikanisert. Har ikke hatt babyshower for noen av mine barn (fikk første som 34-åring og venter neste nå som 37-åring). Vi har dåp da :) 

Anonymkode: f0a82...5ee

Dåp er ikke helt samme kategori. Babyshower er mer i kategori med barselbesøk.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I min omgangskrets, hvor de fleste av oss ikke fikk barn før i 30 årene, er babyshower ikke en greie. De få jeg kjenner om som har hatt babyshower, er noen kollegaer i starten av 20-årene. 

Anonymkode: 2acc2...260

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk det men ønsket det ikke. 
syns vennene bør se an personen litt.. jg er svært innadvendt og for meg ble det bare kleint og slitsomt.  Mao veldig i ønødvendig ressurser brukt

Anonymkode: ebb4b...754

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle i min krets har hatt, altså av de som har fått barn. Noen av de til samtlige barn, noen fikk også 2 forskjellige babyshowers til førstefødte. 

K32

Anonymkode: c8c25...2f9

AnonymBruker
Skrevet

Mine venninner har hatt det, alder 28-37

Anonymkode: 76438...c1c

AnonymBruker
Skrevet

Er 35, fikk barn i fjor. Ingen babyshower. Men har ikke så mange nære venner heller da. 

Anonymkode: 3d8cb...eeb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32 og fikk barn nr 2 iår. Mange venner/familie som har hatt babyshower. Jeg har passet på å sakt at jeg overhode ikke ønsket noe sånt, så har sluppet unna. 🙂

Anonymkode: 3314b...aef

Skrevet

Kjenner kun ei som har hatt, hun var 19 da hun fikk barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde, som betyr at jeg ikke var oppmerksom på at noen kunne finne på noe sånt, og dermed kunne sagt nei. Det var ikke vanlig blant mine venner. Jeg ønsket heller ikke å kjøpe inn noe til baby før han var født, i tilfelle noe gikk galt.

Jeg synes barselbesøk var langt mer hyggelig. Venner kom og hilste på/feiret den nyfødte, noen hadde ned presanger til meg og/eller den lille, og de tilbød oppgaver for å avlaste oss. Noen hadde med middag vi kunne varme opp. De ordnet servering, alle hadde med kaker til kaffen.

Anonymkode: ef0ec...80d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk det med mitt andre barn, det var bare koselig ☺️ vi har hatt noen babyshowers i vår gjeng, men ikke for alle barn vi har fått (noen av oss har fått 4 barn 😅). Men vi hadde ikke fult styr med bleiekake og masse rosa eller blå pynt, men f.eks litt god mat og kake og masse hyggelig skravling. I min babyshower ble jeg overrasket med at vi skulle spise ute, veldig hyggelig å kunne samle gjengen slik før fødsel. 

Anonymkode: cce5f...478

AnonymBruker
Skrevet

Er i midten av 30-årene og folk rundt har fått barn de siste årene. De fleste jeg kjenner til har hatt det (jeg fikk også). Kjempehyggelig - det er jo de nærmeste som kommer også spiser man litt god mat sammen og har det fint. Trenger ikke være noe stort opplegg heller, det er ikke vanlig i min gjeng i alle fall. 

Anonymkode: 01986...88b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 31 år og har ikke hatt det med mine tre barn (førstefødte ble født under covid så det var uaktuelt med henne). Jeg synes det er helt greit, synes både baby shower og gender reveal er teit🤭

Anonymkode: d7f9e...7fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er eldre enn deg og nesten alle venninne mine har hatt babyshower. De flerste kun med nr 1, men noen har fått for alle

Anonymkode: 96197...1b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...