Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min og jeg har vært sammen i ca 15 år og har det bra sammen. Vi uttrykker ofte kjærligheten og nærhet til hverandre. Mannen min har en vane som jeg derimot kjenner at jeg reagerer litt negativt på, uten at jeg helt klarer å identifisere hvorfor. 

Særlig hvis jeg feks står og tar oppvasken, lager mat, har noe i hendene e.l., så kommer han bak meg og skal klemme på puppene mine, eller rumpa/musa, evt en hånd på hver plass. Han sier det er fordi det vekker et slags "jaktinnstinkt" i ham og fordi han begjærer meg sånn. Det er jo en bra ting å bli begjært- misforstå meg ikke. Jeg klager ikke på at mannen min vil ha meg! Men det er noe med hele settingen, at jeg står med brøddeig eller zalo oppetter armene og så blir tatt på på mine mest intime steder uten at jeg kan gjøre noe...det føles litt invaderende eller klåete på et vis. Jeg blir ikke tent av det og har kommentert det til ham. Da humrer han bare og gjentar at det er fordi han synes jeg er så deilig. Handler kanskje bare om at man har forskjellig "kjærlighetsspråk". Noen som opplever noe liknende, er det en mannegreie å "jakte" på den måten?

Anonymkode: 2f295...279

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du nesten kjenne på selv, og gi beskjed om. Jeg hadde sett på det som kos, og hadde sluppet alt jeg hadde hatt i hendene 😂🫣

Jeg liker en mann som vet å benytte seg av muligheter, og situasjoner når sjansen byr seg.

• Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Samboer gjør dette, skjønner hva han vil og det "egger" opp stemningen slik at det blir noe på meg senere på kvelden🤣ikke meg imot😍

Dere har vært sammen i 15 år og han har alltid gjort det? Og så begynner du reagere på det nå?

Anonymkode: 4977b...b2e

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere har vært sammen i 15 år og han har alltid gjort det? Og så begynner du reagere på det nå?

Nei, det sa jeg vel aldri. Han har alltid gjort det. Ts.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er ubehagelig så dytt ham bort - hans problem hvis han får mel eller vaskemiddel på seg?

Veldig lite romantisk med en mann som jakter kvinner ved å beføle dem når det er uønsket og de er sårbare. Sov han gjennom hele Metoo, kanskje? 

Stå opp for deg selv!!! 

Det med jaktinstinktet er en j&?@lig dårlig unnskyldning. 

Anonymkode: ecc10...362

• Liker 1
Skrevet

Mens andre sulter så har noen overflod. 
Hadde DREPT for å ha det sånn… 

Men om du ikke liker det så klarer du vel å åpne munnen å si det? 

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei, det sa jeg vel aldri. Han har alltid gjort det. Ts.

Men du kjenner at du reagerer negativt på det og klarer ikke å identifisere hvorfor

Vet du når du begynte å reagere negativt på det eller har det alltid vært irriterende?

Og har det skjedd noe som gjør at du blir irritert for det nå? Endring på stemningen i huset eller noe med ham ?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men du kjenner at du reagerer negativt på det og klarer ikke å identifisere hvorfor

Vet du når du begynte å reagere negativt på det eller har det alltid vært irriterende?

Og har det skjedd noe som gjør at du blir irritert for det nå? Endring på stemningen i huset eller noe med ham ?

Kan sikkert være mange ytre faktorer, som stress, at jeg har blitt 40 og sikkert i perimenopause eller noe😅 men har som sagt aldri likt det. Jeg mener, se meg inn i øynene, kyss meg, og vis at du elsker meg..ikke bare klemme på puppene når jeg ikke kan gjøre noe liksom. Ts.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kan sikkert være mange ytre faktorer, som stress, at jeg har blitt 40 og sikkert i perimenopause eller noe😅 men har som sagt aldri likt det. Jeg mener, se meg inn i øynene, kyss meg, og vis at du elsker meg..ikke bare klemme på puppene når jeg ikke kan gjøre noe liksom. Ts.

Ja, ofte kan det jo bare være en enkel og naturlig forklaring: hormoner😝 og trenger litt TLC😄

Skrevet

Jeg hadde digget å ha det sånn 😍 Kanskje fordi jeg elsker å klå, ta på og være fysisk. Det er mitt kjærlighets-språk 🥰

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker det heller ikke. Og har aldri likt det. Tror det kommer av at jeg ikke har lyst til å være ett slags sexobjekt hele tiden. Det blir så alt for rett på sak. Og når det blir mye av det, så blir det  irriterende. Liker ordentlig kos. Ikke bare klåing. 

Anonymkode: 4290b...ad3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For en som meg, som er sammen med en jeg aldri har følt at begjærer meg, høres det vidunderlig ut å bli klådd litt på sånn som sin mann gjør. 
Min mann er kjærlig, men viser aldri noen seksuell eller sensuell interesse utenom i sengen (og knapt nok da), så det er noe jeg savner intenst.

Fikk mann viser jo bare at han syns du er sexy og at han begjærer deg, og det har jeg i hvert fall vært glad for.

Anonymkode: 97601...9ee

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke fordra den typen klåing - rett og slett turnoff med en mann som oppfører seg som ei bikkje.

Anonymkode: 8639f...309

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja huff, hater det også. Ikke minst fordi det kommer når jeg holder på med noe og har null lyst til å bli stående mer enn et sekund i ro. En annen ting er at jeg ville aldri klart å slappe av med noe slik da ungene kan komme inn når som helst.

Anonymkode: eb9be...908

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi er sånn.

Klår på hverandre mens ene vasker opp/lager mat etc.

Men om du ikke liker det må du jo kommunisere det klart og tydelig.

Anonymkode: e854a...3a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommunikasjon er viktig.

Samboer tar meg på pikken mange ganger om dagen. Jeg liker det.

Anonymkode: 33f64...bb5

AnonymBruker
Skrevet

Min mann var sånn, klådde på pupper og mus når jeg ikke kunne avverge det. Syns tidvis det var turn-off. Handlet om setting og hvor mine tanker var, for noen ganger var det jo greit. Jeg klarer ikke å bli tent hvis jeg tenker på hvordan jeg skal rekke å pynte kaka til kveldens fotballavslutning eller logistikk rundt henting levering neste dag.  Derfor snakket vi om det og ble enige om en kompromiss: han stryker på meg, og ser hvordan jeg responderer, reagerer jeg positivt (seksuelt) kan han forflytte seg til mer intime deler, hvis ikke holder han seg til rygg og armer… 

Anonymkode: ccb27...fdc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, det høres ut som du begynner å bli feminist TS, dette er farlige greier, skilsmissen kommer snart :)

Anonymkode: 75bc9...8f2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hata, HATA, det med eksen min. Føltes så utrolig invaderende. Og så var det heller ikkje noe særlig annen kos/intimitet, kunne den tafsinga der når han ville ha sex. "Fordi du er så sexy", sa han. Følelsene mine forsvant etterhvert, bl.a. pga dette.

Nå elsker jeg det med nåværende kjæreste. Som jeg vet at elsker hele meg, og er trygg med på en annen måte. Føler meg ikke bare som et objekt. 

Så mulig det kan ha noe med følelsene dine overfor han å gjøre?

Anonymkode: 3e69c...aed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det handler nok om flere ting. Men den viktigste er vel at du ikke liker det, og aldri har likt det. Og at han ikke forstår at dette er noe du ikke liker. 

Snakk med han og forklar at dette virker helt mot sin hensikt. Du opplever det som invaderende og litt "overgrep", i og med at det gjøres i situasjoner der du ikke kan stoppe det eller samtykke. 

Han må forstå at han gjør noe seksuelt med din kropp som du ikke samtykker til, og han fortsetter å gjøre det selv om du sier "nei". 

Dette er jo i bunn og grunn destruktivt for deres forhold, og handler jo mye om at han ikke viser respekt for deg og dine grenser. 

Nå vet ikke jeg hva din mann liker og ikke liker, men om du klarer å forklare han dette på en måte som sammenligner det med noe du vet han ikke ville likt at du gjorde, så kanskje han klarer å sette seg inn i dette bedre? 

På noen måter er jo ikke dette en stor og ødeleggende sak i seg selv. Han liker det, du liker det ikke. Det som er saken er ikke HVA han gjør, men det at han ler det bort og gjør det igjen, og så etter at du har sagt at det ikke er greit, og det mange ganger. 

Det er ikke handlingen, men respektløsheten du reagerer på. Og du reagerer muligens mer nå som du har kommet i en alder der du fokuserer mer på din egen velvære enn på at alle rundt deg skal ha det bra. (For det er en av tingene som kommer med overgangsalderen. Vi kvinner blir mer egoistiske og mindre omsorgsfokuserte.) 

Anonymkode: e7da3...6e6

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...