AnonymBruker Skrevet 25. juni #1 Skrevet 25. juni Frivillig plassering gjennom barnevernet, pga av et voldig forhold ifjor og jeg ble sterkt traumatisert av forholdet, valgte jeg å plassere barna hos familien.. Nå får familien trygd og betalt av bv, og de styrer veldig på hva som er best for barna, jeg har fått beskjed barna skal hjem til meg og familien er veldig opptatt av å bli frikjøpt i en viss periode, jeg sier at jeg er frisk og barna er hos meg 50% men likevel ønsker familien å beholde den ekstra inntekten. Jeg føler det er litt ufint å bare hjelpe pga av penger. Også får de betalt for klær osv men likevel må jeg kjøpe inn klær og de bruker kun klær etter arv. Barnevernet mener at vi som familie må hjelpe hverandre men føler bare de er ute etter økonomiske goder , det inkluderer min mor og far , min søster og hennes mann. De ønsker å beholde barna videre til vinter pga han ikke har jobb å gå tilbake til... Er dette normalt? Anonymkode: a03dd...afe
AnonymBruker Skrevet 25. juni #2 Skrevet 25. juni Ikke normalt. Hvis du kan ha barna og bv sier greit har de ikke så mye å si. Desverre mange som kun er ute etter pengene virker det som, spesielt de som blir kjøpt ut fra jobb Anonymkode: c19d1...604 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #3 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke normalt. Hvis du kan ha barna og bv sier greit har de ikke så mye å si. Desverre mange som kun er ute etter pengene virker det som, spesielt de som blir kjøpt ut fra jobb Anonymkode: c19d1...604 Så mye penger får man ikke og nei man gjør ikke det for penger, for det er en tøff jobb Anonymkode: 5256e...0c0 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni #4 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Så mye penger får man ikke og nei man gjør ikke det for penger, for det er en tøff jobb Anonymkode: 5256e...0c0 Spørs jo det da. Så et vennepar mor ble kjøpt ut 100% fikk da utbetalt det som var lønn, pluss de fikk ca 10.000kr til i mnd som skulle gå til klær, aktiviteter. Men de fikk også ekstra hvis de sa barnet trengte eks pc, sykkel, hvis det skulle på skoletur osv. Her var det snakk om et tante barn, pga mor døde og far var ikke inne i bildet. Så de sa selv at de fikk mer penger ved å være fosterforeldre til barnet en å ta over foreldre ansvaret Og noen får jo da det med at de syns det er godt å gå hjemme i stede for evnt jobb. Anonymkode: c19d1...604
AnonymBruker Skrevet 25. juni #5 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Spørs jo det da. Så et vennepar mor ble kjøpt ut 100% fikk da utbetalt det som var lønn, pluss de fikk ca 10.000kr til i mnd som skulle gå til klær, aktiviteter. Men de fikk også ekstra hvis de sa barnet trengte eks pc, sykkel, hvis det skulle på skoletur osv. Her var det snakk om et tante barn, pga mor døde og far var ikke inne i bildet. Så de sa selv at de fikk mer penger ved å være fosterforeldre til barnet en å ta over foreldre ansvaret Og noen får jo da det med at de syns det er godt å gå hjemme i stede for evnt jobb. Anonymkode: c19d1...604 Man får sin egen lønn ja og noen tusen i utgiftsdekning, det skal til klær og utstyr barnet trenger. Det er 24/7 jobb så nei det er ikke godt betalt Anonymkode: 5256e...0c0 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni #6 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man får sin egen lønn ja og noen tusen i utgiftsdekning, det skal til klær og utstyr barnet trenger. Det er 24/7 jobb så nei det er ikke godt betalt Anonymkode: 5256e...0c0 Godt betalt om barnet er der kun 50% og de får 100% betalt Anonymkode: a03dd...afe
AnonymBruker Skrevet 25. juni #7 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er dette normalt? Hos griske folk er det selvsagt normalt. Om du er frisk og ute av forholdet, og klar for å ha barna tilbake hos deg igjen, er det jo ikke grunn til at de skal være plassert hos andre. Kan ikke denne frivillige plasseringen avsluttes når du selv sier det da? Er ikke det litt av premisset? Anonymkode: 3498f...7b3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå