Gå til innhold

Venner/bekjent

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Anny_*
Skrevet

Jeg har bodde her hvor jeg bor nå i ca 5år, men jeg har ikke mange bekjent eller venner. (kanskje ikke sosial nok :tristbla: ) trist greier.

Så nå lurer jeg på hvordan ble du/dere kjente med de venner dine???

Videoannonse
Annonse
Gjest Jalileh
Skrevet

Noen har jeg blitt kjent med på trening, noen gjennom venner og noen på nett.

Vil anbefale deg nettet hvis du ikke har så mange bekjente fra før av. :kose:

Gjest Donna
Skrevet

På lekeplassen da barna var små - flest veninner har jeg fått på jobben - men jeg har også noen gode barndomsvenninner.

Skrevet

De fleste kjenner jeg fra skole på alle nivå. Utenom dette har jeg venner fra idrett og jobb.

Jeg ville kanskje engasjert meg i en organisasjon eller noe slikt. Der kan man møte mange nye mennesker.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har nok størsteparten av mine ordentlige venner fra forskjellige arbeidsplasser. Skolevenner har blitt mer perifere etter hvert. Har ikke klart å knytte meg til noen av ungenes venners foreldre. Sikkert tilfeldig. Noen bekjente jeg stadig hilser på har jeg kommet i prat med på bussholdeplassen. Kunne nok dratt enkelte av de kontaktene videre forsåvidt. Men har ikke vært den helt rette kjemien. Noen har jeg også truffet gjennom kursvirksomhet.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har barndomsvenner jeg ble kjent med i gata og på skolen.

Venner fra organisasjonslivet.

Venners venner/familie

Noen fra nettet (BJ, Vampyra, Grace f.eks., jeg er bare her på KG)

Tidligere kolleager

Skrevet

De fleste har jeg faktisk jobbet med når jeg tenker etter. Noen har jeg fra ungdomstida (ikke skolen, men sang i kor sammen).

Skrevet

Har venner fra barndommen og jobber. Ellers har jeg fått flere gode bekjente gjennom hunden min. Det sies jo at små barn og hunder er kontaktskapende :)

Gjest Gjest
Skrevet

Barndomsvenner fra skolen, andre fra studiemiljøer jeg har vært i. Noen fra bransjen min, men nesten alle er selvstendig næringsdrivende, så det er ingen sosial type jobb jeg har valgt meg...

Jeg har bodd her jeg bor i snart to år, og kan ikke si jeg har fått noen venner på stedet, unntatt et par barndomsvenner av samboern min som jeg har blitt godt kjent med.

Skrevet

Vennane mine (då meinar eg dei eg har hyppig kontakt med irl, tlf og internett) har eg frå barndomstida, vidaregåande, jobb og høgskule stort sett.

Har og veldig mange vennar som eg har blitt kjent med gjennom andre eller har blitt kjent med fordi vi er frå samme plass (alle kjenner alle- prinsippet).

Viss eg var deg, så ville eg invitert nokon med på noko artig. Eller evt invitert meg sjølv med på eit vorspiel eller liknande. Finn eit "offer" som virkar sprudlande og mest sannsynlig har stor omgangskrets. Vegen derifrå til å bli kjent med den personen sine vennar og bekjentskapar er kort trur eg.

Skrevet

Endel kjenner jeg fra jobb. Andre fra skole. Noen få fra nettet. Og de aller fleste gjennom andre venner/bekjente. Er sosial av meg, og er heldig med sosiale venner som alle "drar med seg" nye og spennende mennesker inn i venneflokken.

Gjest Gjesta
Skrevet

Noen er barndomsvenner, noen har jeg blitt kjent med gjennom familien, noen har jeg blitt kjent med gjennom flere år med skolegang, noen har jeg blitt kjent med via dans/sang/teater/politikk, og min aller beste venninne ble jeg kjent med via en annen venn.

Skrevet

Jeg har ingen nære venninner her jeg bor, for jeg sliter med sosial angst og har virkelig store problemer med å ta kontakt med folk. Men jeg har ei kjempegod venninne i en annen by, og hun ble jeg kjent med for over 15 år siden da vi begynte å skrive brev til hverandre.

Skrevet

Tja ..

Én venninne ble jeg kjent med fordi mamma'n hennes var dagmamma'n min, så vi har kjent hverandre siden vi var 1 og 2 år.

En annen venninne møtte jeg under et bord på sfo'en ...

En venn ble jeg kjent med pga mamma'n hans var barndomsvenn med mamma'n hans.

En annen venn ble jeg kjent med gjennom internett.

Andre jeg kjenner/er venner med har jeg blitt kjent med gjennom skole, få gjennom fritidsaktiviteter

Skrevet

Noen fra skolen, noen jeg har møtt gjennom andre venner og bekjennte og noen jeg ble kjent med fordi vi bodde i nærheten av hverandre.

Gjest Aloha
Skrevet

Mine nærmeste venner er:

- enten barndomsvenninner som jeg har holdt kontakten med i maaaange år!

- eller venner jeg har blitt kjent med gjennom studier/jobb. Felles interesser. :)

Gjest gjest1
Skrevet

Skole/ute på byen/gjennom andre venner.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har bodde her hvor jeg bor nå i ca 5år, men jeg har ikke mange bekjent eller venner. (kanskje ikke sosial nok  :tristbla:  ) trist greier.

Så nå lurer jeg på hvordan ble du/dere kjente med de venner dine???

Det er ikke kvantiteten det kommer an på vet du, men kvaliteten.

Kjenner mennesker som samler venner. Kanskje føler de seg mer populære om de kan kalle 30 mennesker for venner? Men hvor mange av disse vennene er i så fall nære venner?

Selv har jeg en del bekjente, men noen få gode venner. Det er sånn jeg foretrekker det. Da får jeg tid til de vennene jeg har. Og jeg kjenner dem godt og vet jeg kan stole på dem. :)

Skrevet

På stambula mi, over en kald pils med metallmusikk i bakgrunnen :)

Gjest GreenSky
Skrevet
På stambula mi, over en kald pils med metallmusikk i bakgrunnen :)

På Elm? Eller et av de stedene jeg går på? :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...