Gå til innhold

Har kjøpt en leilighet, hvor kan jeg se at jeg eier den?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt en andel i et borettslag, men ser ingenting på kartverket . Hvor kan jeg se bekreftelse på at jeg eier leiligheten?

Anonymkode: 83eeb...e6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Har kjøpt en andel i et borettslag, men ser ingenting på kartverket . Hvor kan jeg se bekreftelse på at jeg eier leiligheten?

Har du flyttet inn? For hvis ikke så står det ikke noe før du har signert kjøpekontrakten 🙂

Anonymkode: ab848...6b4

AnonymBruker
Skrevet

Når ble den tinglyst da? Det tar ofte en drøy ukes tid. 

Anonymkode: 53c60...6fd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg ble grunnboken oppdatert ca en måned etter at jeg flyttet inn i andelen. Ingen anelse om hvordan det ble oppdatert.

Anonymkode: 78592...1a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan søke opp adressen her: https://eiendomsregisteret.kartverket.no/

Finn riktig andel, og se på grunnboken.

Det blir som regel oppdatert like før du flytter inn eller noen dager etter. Det skjer ved at eiendomsmegleren sender papirene for overføring av borettsandelen til Kartverket.

Anonymkode: ce230...7d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du flyttet inn? For hvis ikke så står det ikke noe før du har signert kjøpekontrakten 🙂

Ja flyttet inn og signert kjøpekontrakt den 4. juni, pengene ble overført 06. Juni og fikk melding fra banken 1 uke siden om at leiligheten ble tinglyst.  Men når jeg logger meg i kartverket så sier alltid at jeg ikke eier noe.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan søke opp adressen her: https://eiendomsregisteret.kartverket.no/

Finn riktig andel, og se på grunnboken.

Det blir som regel oppdatert like før du flytter inn eller noen dager etter. Det skjer ved at eiendomsmegleren sender papirene for overføring av borettsandelen til Kartverket.

Ja men her står bare borettslaget som eier… 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja flyttet inn og signert kjøpekontrakt den 4. juni, pengene ble overført 06. Juni og fikk melding fra banken 1 uke siden om at leiligheten ble tinglyst.  Men når jeg logger meg i kartverket så sier alltid at jeg ikke eier noe.

Da søker du feil. Du må søke på adressen for å få opp borettslaget og så søke på andeler.

Anonymkode: c0081...a09

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja men her står bare borettslaget som eier… 

Du må finne din andel. Du må ble litt ned, også se på eiendommer. Feks her: 

Ned der det står borettsandeler (90). Der finner man alle som eier hver sin andel. Du må logge inn for å få tilgangen 

image.thumb.png.4093309c047f12d97b60e94d3adee307.png

Anonymkode: ef352...6c4

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du må finne din andel. Du må ble litt ned, også se på eiendommer. Feks her: 

Ned der det står borettsandeler (90). Der finner man alle som eier hver sin andel. Du må logge inn for å få tilgangen 

image.thumb.png.4093309c047f12d97b60e94d3adee307.png

Anonymkode: ef352...6c4

Det står alle adresser, jeg kan se adressen av leiligheten hvor jeg bor i, men ingen navn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det står alle adresser, jeg kan se adressen av leiligheten hvor jeg bor i, men ingen navn. 

Trykk på Vis grunnboken for den riktige adressen. Logg inn med bank id - så vises navnet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du har vel signert kjøpekontrakt? Og fått lån, som er registrert med pant i boligen?

Etter en tid kommer kartverket på plass og du ser der navnet ditt på din andel. 

Anonymkode: fe0fe...718

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det står 120 adresser, 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har vel signert kjøpekontrakt? Og fått lån, som er registrert med pant i boligen?

Etter en tid kommer kartverket på plass og du ser der navnet ditt på din andel. 

Anonymkode: fe0fe...718

Takk. Ja, ser at det er bare på min andel at det ikke står noe navn på. Må da bare vente, banken vil også ha sikkert på boligen så ingenting skal være galt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det står 120 adresser, 

Takk. Ja, ser at det er bare på min andel at det ikke står noe navn på. Må da bare vente, banken vil også ha sikkert på boligen så ingenting skal være galt. 

Hvis det ikke er oppdatert hos kartverket, så skal forrige eier stå på andelen. Er du sikker på at du ser på riktig sted?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis det ikke er oppdatert hos kartverket, så skal forrige eier stå på andelen. Er du sikker på at du ser på riktig sted?

Står USBL, som skal være forrige eier...BOLIGBYGGELAGET USBL

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant heller ikke noe da jeg så etter da jeg flyttet i borettslag, men fant det til slutt litt lenger nede. Der det står alle adressene. Det skal stå der, men du må kanskje vente litt. 

Anonymkode: 3cd62...740

• Liker 1
Skrevet

Vær litt tolmodige da :)

Nå er det ferietid og selv om mye er automatisert i dag er ikke alt det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Prøv i Juli igjen 🙂 Kan ta en stund 🙂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er du helt sikker på at du ser rett sted? Det pleier å gå veldig raskt nå.

Finner du for eksempel naboen din?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er du helt sikker på at du ser rett sted? Det pleier å gå veldig raskt nå.

Finner du for eksempel naboen din?

Ja, finner naboen min ja. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...