Gå til innhold

Hvordan finne en person med lite opplysninger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leter etter en person, men har bare følgende opplysninger om han: 

Fornavn (ikke etternavn).

Fødselsår (+\-1 år).

At han er norsk, og jeg vet hvilken by han er født i. 

Navn på universitetet og campus han studerte ved. 

Jeg har googlet, søkt på LinkedIn og Facebook uten treff. Han er heller ikke tilknyttet noe alumni til universitetet han studerte ved. Jeg kontaktet universitetet, men de har ikke lov å gi meg etternavnet. 

Er det noen av dere som har noen tips? 

Anonymkode: 04042...e65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er som spørsmål om jaktrifle, vi må vite hvorfor du vil kontakte han FØR vi svarer 

Anonymkode: c1f4e...f34

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er som spørsmål om jaktrifle, vi må vite hvorfor du vil kontakte han FØR vi svarer 

Det er personlig.

Jeg kunne skrevet hva som helst av begrunnelse og du ville trodd på det? Og hvem er forresten «vi» som du representerer? 

Jeg er ikke interessert i svar fra nygjerrigperer, men fra dere som f.eks. driver med slektsforskning (om det er noe metoder med overførelsesverdi til nålevende personer). 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er personlig.

Jeg kunne skrevet hva som helst av begrunnelse og du ville trodd på det? Og hvem er forresten «vi» som du representerer? 

Jeg er ikke interessert i svar fra nygjerrigperer, men fra dere som f.eks. driver med slektsforskning (om det er noe metoder med overførelsesverdi til nålevende personer). 

Men skjønner du ikke at du med en gang blir tolket som en stalker om du ikke vil oppgi årsak til å finne denne mannen? 

Anonymkode: d7500...66b

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er personlig.

Du høres ikke mindre ut som en crazy stalker ved dette svaret 

• Liker 16
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vet du interessen til denne personen? Politisk syn eller f.eks type transport han tar? 

Stemmer han f.eks Høyre så søk opp fornavnet blant følgerne til Høyre/Erna og co…. Tagger på universitetet kan du søke opp der. 

Hvis dette er en person som ikke ønsker å bli funnet er det bare å gi opp. Da følger han sannsynligvis ingen grupper eller personer på some. 

Anonymkode: c872a...8e4

Skrevet

Er det faren din?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er personlig.

Du stalker han. Han vil helt sikkert ikke ha noe med deg å gjøre.

Anonymkode: 53f75...1a4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet du interessen til denne personen? Politisk syn eller f.eks type transport han tar? 

Stemmer han f.eks Høyre så søk opp fornavnet blant følgerne til Høyre/Erna og co…. Tagger på universitetet kan du søke opp der. 

Hvis dette er en person som ikke ønsker å bli funnet er det bare å gi opp. Da følger han sannsynligvis ingen grupper eller personer på some. 

Anonymkode: c872a...8e4

Dessverre ikke. Det er 22 år siden denne personen tok kontakt med meg. Vi hadde ingen relasjon før det, og ingen etter det. Derfor vet jeg veldig lite om han.

Han fortalte meg noen ting jeg avskrev som helt syke, men nå viser det seg at han hadde rett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du stalker han. Han vil helt sikkert ikke ha noe med deg å gjøre.

Anonymkode: 53f75...1a4

På seg selv kjenner man andre eller? 😅

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel faren din som snakket dårlig om moren din for 22 år siden? Og nå har du blitt uvenner med henne?

Anonymkode: e247f...391

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Av og til er folk bare helt borte. De er ikke registrert noe sted hverken på tlf eller adresse. Jeg en jeg har lett etter,en som svindla og lurte meg. Men jeg må bare la det gå,han er helt borte. 

Anonymkode: 0d82d...921

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Av og til er folk bare helt borte. De er ikke registrert noe sted hverken på tlf eller adresse. Jeg en jeg har lett etter,en som svindla og lurte meg. Men jeg må bare la det gå,han er helt borte. 

Anonymkode: 0d82d...921

Ja, jeg begynner å bli litt redd jeg ikke kommer til å finne han. Problem er bare at uten etternavnet kommer jeg ikke særlig langt. Det kan godt være han har mange kontoer på sosiale medier, men jeg får ikke treff på fornavnet + universitetet + fakultetet og alder. 

AnonymBruker
Skrevet

Det du forklarer er jo helt usammenhengende. Du leter etter en som svindlet deg for 22 år siden? Eller? Hvis du er mer spesifikk ville det vært lettere å gi deg råd. 

Anonymkode: e247f...391

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dessverre ikke. Det er 22 år siden denne personen tok kontakt med meg. Vi hadde ingen relasjon før det, og ingen etter det. Derfor vet jeg veldig lite om han.

Han fortalte meg noen ting jeg avskrev som helt syke, men nå viser det seg at han hadde rett. 

Hva handlet samtalen om? 

Anonymkode: 3933a...af9

AnonymBruker
Skrevet

Er du omtrent like gammel som han? Har du passert 40 år? 

AnonymBruker
Skrevet

Hva handlet samtalen om? 

Emnet for tråden står i overskriften. Resten har ikke du noe med. Og om du er her bare for å få tilfredsstilt nysgjerrigheten din kommer du til å bli skuffet. 

AnonymBruker
Skrevet

Bibliotek, google fornavn i lokal- og småaviser/bygdeblad/kirkeblader, facebookgrupper for hjemstedet (f.eks. Stavanger før i tiå, gruppe med bilder fra stedet…), i de gruppene søke på fornavn i selve gruppen, høre med noen fra hjemstedet som kjenner til familier der.

Anonymkode: 8b201...164

AnonymBruker
Skrevet

Er du omtrent like gammel som han? Har du passert 40 år? 

Ja, vi er jevnaldrende +\- 1 år og har passert 40. 

Skrevet

Har du bilde av personen? Bruk pimeyes.com 

Den finner avisartikler utifra ansiktsgjenkjenning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...