AnonymBruker Skrevet 25. juni #1 Skrevet 25. juni I år skal julen tilbringes i Tyskland hos datteren min som studerer der. Hvordan er det i Tyskland kontra Norge når det gjelder stengetider o l? Feirer de jul julaften som hos oss, er det første juledag som er den store dagen, som bl a hos britene? Hva holder åpent, når stenger ting? Vil det være mulig å spise på restaurant på ettermiddagen/kvelden julaften? Holder hoteller åpent? Anonymkode: 046dc...4bf 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #2 Skrevet 25. juni Jeg puttet hele teksten din inn i chatgpt. Prøv så får du skikkelig svar. Anonymkode: 320bf...4c8
AnonymBruker Skrevet 25. juni #3 Skrevet 25. juni De feirer julaften slik som vi. Mange av tradisjonene våre kommer fra Tyskland (juletre, adventskalender...). Butikkene er stengt 1. og 2. juledag slik som hos oss. Julaften er mange åpne til 14. De fleste restaurantene har nok stengt på kvelden på julaften, men det kan du jo google for byen du skal til. Noen mindre hoteller stenger nok, men det ser du jo på nettsidene når du prøver å booke. Husk å få med dere julemarked! Lillejulaften er ofte siste dag der. Anonymkode: 7584b...c9c 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #4 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg puttet hele teksten din inn i chatgpt. Prøv så får du skikkelig svar. Anonymkode: 320bf...4c8 Hvorfor tror du chatpgt vet noe om tyske juletradisjoner? Husk, slike AIer er først og fremst språkmodeller. De lager setninger som høres riktige ut, men innholdet kan være helt på jordet selv om det er godt formulert. Skal du ha svar på konkrete spørsmål er det langt bedre å bruke gode gamle Google. Anonymkode: 2534d...2f7 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni #5 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (På 25.6.2025 den 15.46): I år skal julen tilbringes i Tyskland hos datteren min som studerer der. Hvordan er det i Tyskland kontra Norge når det gjelder stengetider o l? Feirer de jul julaften som hos oss, er det første juledag som er den store dagen, som bl a hos britene? Hva holder åpent, når stenger ting? Vil det være mulig å spise på restaurant på ettermiddagen/kvelden julaften? Holder hoteller åpent? Anonymkode: 046dc...4bf Lite søndagsåpent, og ikke noe åpent på helligdager av butikker osv, kjosker hotell og puber og resturanger er som oftest åpne. Anonymkode: 502d0...e43
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 25.6.2025 den 15.54): Husk å få med dere julemarked! Lillejulaften er ofte siste dag der. Anonymkode: 7584b...c9c Enig, julemarked er et must, de er fantastiske i Tyskland. Anonymkode: 3ed69...c5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå